اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگو با محمد صادقی درباره «فوق سری»


بازیگر نقش مجید باستان در سریال «فوق سری» گفت: این سریال ریتم تندی دارد و همه اتفاق‌ها در آن به سرعت می‌افتد. در کنار این موضوع دستمایه‌های طنزی که در اثر وجود دارد نیز به کلیت کار و جذب مخاطب کمک کرده است.

خبرگزاری فارس: بازیگر نقش مجید باستان در سریال «فوق سری» گفت: این سریال ریتم تندی دارد و همه اتفاق‌ها در آن به سرعت می‌افتد. در کنار این موضوع دستمایه‌های طنزی که در اثر وجود دارد نیز به کلیت کار و جذب مخاطب کمک کرده است.

محمد صادقی بازیگر سریال «فوق سری» گفت: همانطور که در این چند قسمت مشاهده شده در این سریال نقش مجید باستان را بازی می‌کنم که فرد خاصی است.

وی ادامه داد: در همان روزهای ابتدایی تلاش کردیم تا یک فرد خاص همراه با رفتار و خلق و خوهای منحصر به فرد را پیدا کنیم که علاوه بر مشورت با کارگردان، ویژگی‌های فیزیکی این فرد نیز کمک بسیاری به اجرای آن کرد.

بازیگر سریال «خواب و بیدار» افزود: فکر می‌کنم شخصیت بوستان رفته رفته و در قالب قصه معرفی و دیده خواهد شد و نیازی به توضیح اضافی نیست.

صادقی درباره استفاده از حرکات رزمی در این سریال بیان کرد: در برخی از صحنه‌ها که مربوط به عملیات و اتفاق‌های اکشن است، حرکات رزمی را خواهیم دید که اینها بخشی از کارهای پلیسی است که در این ژانر ساخته می‌شوند.

وی درباره تفاوت بین نقش‌هایی که در سریال‌های قبلی فخیم زاده ایفا کرده نیز گفت: در سریال «خواب و بیدار» افسر پلیس بودم، اما در فوق سری نقشم منفی است و هیچ ربطی به سریال‌های قبلی‌ام ندارد.

بازیگر سریال «سالهای مشروطه» درباره شکستن قالب نقش مثبت در ذهن مخاطب اظهار کرد: اصولا نقش‌ها در سریالهایی که فخیم زاده می‌سازد دارای چالش‌های زیادی هستند و همین‌ باعث جذابیت در این آثار نمایشی خواهد شد. در مورد نقش خودم هم باید بگویم طی مشورت با کارگردان به رگه‌های خوبی از این شخصیت رسیدیم که در اجرا کمک‌های بسیاری به ما کرد.

وی ادامه داد: فوق سری قصه خوب و اتفاقا رگه‌های طنز دارد. همچنین نقاط عطف بسیاری که می‌تواند برای جذب مخاطب به شدت عمل کند. زمانی که این اتفاق می‌افتد دیگر مخاطب نمی‌تواند حدس بزند که کلیت قصه به کدام سمت و سو می‌رود و بدین طریق مخاطب مدام در حال غافلگیر شدن است.

بازیگر سریال «مختارنامه» افزود: ریتم سریال بسیار تند است و برخی از سکانس‌ها به سرعت مقابل دوربین می‌روند. همه اتفاق‌ها به سرعت می‌افتد و همین موضوع جذب مخاطب را افزایش خواهد داد.

صادقی از همبازی شدن با فخیم زاده در آخرین ساخته وی چنین گفت: فخیم زاده در این سریال نقش متفاوتی را بازی می‌کند طوری که و با نقش‌های گذشته بسیار متفاوت است و تا به حال مخاطبان او را در این قالب ندیده‌اند، همین موضوع یکی از خصوصیات خوب این سریال است.

وی درباره امکاناتی که نیروی پلیس در اختیارشان قرار داده است، نیز گفت: نیروی پلیس در این سریال تجهیزات بسیاری را در خدمت گروه گذاشته است تا از این نظر به مشکلی برنخوریم. در خاطرم هست که برای ضبط سکانس‌های پایانی از این تجهیزات زمینی و هوایی به طور ویژه‌ای استفاده می‌شد.

بازیگر فیلم «ابراهیم خلیل الله» درباره همکاری با فخیم زاده گفت: در این دو دهه که ازهمکاری مشترکمان می‌گذرد باید بگویم حتی یک درصد هم از میزان خلاقیت‌شان کم نشده است و هنوز علاقه‌مندی به چالش‌های جدید و قصه‌های جذاب نیز در ایشان وجود دارد.

بازیگر سریال «ولایت عشق» درباره کم کار بودن خود در این مدت بیان کرد: اصولا بازیگر پرکاری نبوده و نیستم و ممکن است از سال آینده کم کارتر هم بشوم، چراکه در این سالها آموزش و تدریس یکی از دغدغه‌هایم بوده و هست.

وی افزود: همیشه برای انتخاب کارهایی که در آنها بازی می‌کنم، به جدید بودن نقش و قصه اثر دقت زیادی دارم، چراکه اصولا بازی در نقش‌های تکراری برایم اهمیتی ندارد و دوست دارم با توجه به اینکه بازیگری را در کنار تدریس انجام می‌دهم نقش‌هایی جدید بازی کنم.

این بازیگر ادامه داد: در سینما و تلویزیون ما به نوعی مرسوم است که اگر بازیگری در نقشی به خوبی بازی کند، مدام همه پیشنهادها شبیه همان کار او خواهد بود و من نیز با توجه به گزینه‌هایی که برای خود دارم انتخاب می کنم و همواره از این پیشنهادها به دور بودم. از طرفی هم هدایت پیشنهادها دست من بازیگر نیست و گاهی به سمت بازیگر می‌آید و گاهی هم نه.

صادقی با اشاره به حضورش در سریال‌هایی چون: حضرت ابراهیم، مختارنامه، امیرکبیر، میرزاکوچک خان، ولایت عشق و ... نیز اضافه کرد: همه این نقش‌ها هرکدام در جای خود نقش‌ها و آثار ماندگاری هستند. حضور در این آثار هم خیلی زیاد نیست چراکه در طول یکسال مگر چه تعداد از این سریال‌ها ساخته می‌شود؟ و اگر هم ساخته شود، به برخی از بازیگران پیشنهاد می‌شود.

وی درباره حضور در نقش‌هایی چون مامون و ابراهیم نیز بیان کرد: ایفای این نقش‌ها کار آسانی نبود و یادم است حدود سه سال مشغول بازی در نقش مامون بودم. در فصل‌های مختلفی کار می‌کردیم و شرایط گاه دشواری حین تولید داشتیم، اما در نهایت اثری ماندگار شد که من از حضور در آن بسیار خوشحالم.


ویدیو مرتبط :
گفتگو صمیمی با امیرحسین صادقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگو با محمد اسدی، بازیگر سریال آشپزباشی



 

 

 

 

اولین قسمت سریال «آشپزباشی» كه پخش شد یكی از شخصیت‌های فرعی آن بیشتر از بقیه به چشم آمد؛ شخصیتی كه عبدلی نام داشت و موهایش بلند و به سبك خاصی آرایش شده بود. نقش عبدلی را محمد اسدی بازی می‌كند كه از سال ۵۸ وارد دنیای تئاتر شده است و در این زمینه پرونده پر و پیمانی دارد. اسدی تاكنون در مجموعه‌های تلویزیونی مانند اگه بابام زنده بود، سفر بخیر، حس پنهان و برف و بنفشه نیز بازی كرده است. به مناسبت حضورش در سریال آشپزباشی با او گفتگویی انجام داده‌ایم.



▪ به عنوان اولین پرسش بگویید زندگی هنری شما از چه زمانی آغاز شد؟


ـ از سال ۱۳۵۸ شروع به فعالیت در عرصه بازیگری كردم و به صورت حرفه‌ای با بازی در نمایش ماموریت حساس، به كارگردانی مجید مظفری پا به عرصه تئاتر و نمایش گذاشتم و پس از آن هم در تئاترهای زیادی حضور پیدا كردم تا این كه در سال ۱۳۶۲ به عنوان بازیگر به استخدام اداره نمایش درآمدم.



▪ ولی قبل از مصاحبه اشاره كردید كه از شهرت و دیده شدن هراس دارید، در صورتی كه در حرفه شما خواه ناخواه شهرت وجود دارد؟


ـ من همیشه از شهرت وحشت داشتم. به این دلیل كه تو از خودت دور می‌شوی و دیگر آن حریم خصوصی را نداری یا حداقل كمتر داری. به خاطر همین پیش‌تر ترجیح می‌دادم كمتر در سینما یا تلویزیون بازی كنم و از طرفی دوست داشتم وقتی یك كار تصویری انجام می‌دهم، كاری آبرومند باشد به طوری كه بتوانم سرم را بالا بگیرم و از آن دفاع كنم.



▪ در تئاتر توانستید سرتان را بالا بگیرید؟

ـ بله. به هر حال تئاتر مادر هنرهای نمایشی و مثل مادر دلسوز است. تو در تئاتر فقط می‌آموزی و خیلی راحت می‌توانی خودت را روی صحنه پیدا كنی، در صورتی كه مقابل دوربین فقط باید بازی كنی و كمتر فرصت برای ارائه خلاقیت وجود دارد.



▪ آیا طی این سال‌ها توانسته‌‌اید نقش دلخواهتان را بازی كنید؟


ـ در تلویزیون یا تئاتر؟

▪ تلویزیون...؟

ـ نه پیشنهاد خوبی داشتم و نه فرصتش برایم پیش آمده است.

▪ فكر می‌كنم دل خوشی از بازی در كارهای تصویری ندارید. در صورتی كه خیلی از بازیگران قدیمی تئاتر در این سال‌ها جذب تلویزیون و سینما شدند.

ـ من در تئاتر و طی این سال‌ها كه مشغول بازی هستم، توانستم مدال‌ها‌ و جوایز زیادی به دست آورم، ولی در مورد تلویزیون یا سینما همیشه انتخاب می‌شدم.از آنجا هم كه سلایق با یكدیگر فرق می‌كند كمتر فرصت بازی در تلویزیون یا سینما را پیدا كرده‌‌ام.



▪ برویم سراغ آشپزباشی. چه شد كه در این مجموعه حضور پیدا كردید؟

ـ همزمان با كار آشپزباشی، در مجموعه دیگری به نام روزی بود، روزی نبود به كارگردانی محمد مختاری كار می‌كردم كه پرویز پرستویی با من تماس گرفت و مرا برای بازی در این كار دعوت كرد. من و پرویز پرستویی سال‌هاست در اداره تئاتر با یكدیگر همكار و دوست هستیم و مدت‌ها بود دوست داشتم با پرستویی و خانم معتمدآریا همكاری كنم تا این كه در آشپزباشی شرایط برایم مهیا شد.

در جلسات ابتدایی كار سعی كردم درست و خوب بازی كنم و به همین دلیل هم بعدا نقشم بیشتر شد.


▪ محمدرضا هنرمند كارگردانی است كه بسیار آهسته و پیوسته حركت می‌كند و چندان درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌شود. این مساله را قبول دارید؟

ـ بله، هنرمند ذاتا این اخلاق را با خود دارد و حتی از مسائل تبلیغاتی هم دوری می‌كند و برای همین هم گروهی را دور خود جمع كرده بود كه با روش او می‌توانستند كار كنند. برای همین هم در طول تصویربرداری بسیار راحت‌ و خوب همه‌چیز پیش می‌رفت.

▪ در این سریال بازیگران زیادی حضور دارند. فكر می‌كنید هنرمند توانسته است همه بازیگران را آنچنان كه لازم است در سریال مطرح كند؟

ـ بله و اگر بازیگری در این كار دیده نشده، مشكل از خودش بوده است، چرا كه هنرمند به اندازه هر نقشی فرصت را به بازیگران داده است و فكر می‌كنم تعدد بازیگر در این سریال به ساختار قصه برمی‌گردد و مشكلی ندارد.

▪ فكر می‌كنید پرویز پرستویی توانسته نقش اكبر را بخوبی ایفا كند؟

ـ به نظر من خوب بوده، اما این را هم باید بگویم آن اكبری كه در سریال زیرتیغ دیدیم با این اكبر بسیار فرق دارد و هرگز نباید این دو را با هم مقایسه كنیم. به هر حال او مثل همیشه شیرین و بجا بازی كرده است.



▪ شما زیرتیغ را بیشتر پسندیدید یا آشپزباشی؟

ـ به نظرم آشپزباشی فضای نرم‌تر و متفاوت‌تری نسبت به زیرتیغ دارد، چون بیشتر سریال‌هایی هم كه در حال حاضر پخش می‌شوند كمتر از فضای طنز بهره برده‌اند و بیشتر به دنبال واقع‌گویی و طرح وقایع جامعه هستند. بنابراین من شخصا آشپزباشی را ترجیح می‌دهم.



▪ آشپزباشی در پرونده هنری شما چه جایگاهی دارد؟

ـ شاید در این سریال نقش پررنگی نداشته باشم ولی بازتابش برای من خوب بود و از آدم‌هایی كه در این مجموعه حضور داشتند خاطرات خوبی را با خود به همراه دارم و از این نظر جایگاه مثبتی برایم دارد.


▪ كاری كه قرار است در آینده از شما ببینیم؟

ـ در سریال «قتل در ساختمان ۸۵» به كارگردانی مهدی فخیم‌زاده تنها در چند سكانس بازی كردم كه امیدوارم توانسته باشم از عهده نقشم بربیایم، چون زمانی از من دعوت كردند كه مشغول بازی در آشپزباشی بودم و فرصتی برای حضور بیشتر نداشتم، بنابراین توانستم در حد چند سكانس این سریال بازی كنم.

آقای اسدی با توجه به این كه عمری را برای به دست آوردن تجربه‌های نو در عرصه بازیگری گذاشتید، دوست دارم بدانم چه فرقی بین نسل خودتان با نسل امروز می‌بینید.

نسل ما با عشق و علاقه خاصی كار می‌كرد و سبك بازی‌شان هم فرق داشت، اما امروز این‌گونه نیست و بازیگران جوان می‌خواهند یكشبه ره صدساله بروند و زود به شهرت دست پیدا كنند. در صورتی كه اگر با صبر و تحمل و عشق كار كنند جواب مثبت‌تری خواهند گرفت.