اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گفتگوهای ظریف با 10 کشور درباره سوریه


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، عصر دیروز چهارشنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با 10تن از همتایان خود درباره تحولات اخیر در سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

خبرگزاری ایسنا:  محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، عصر دیروز چهارشنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با 10تن از همتایان خود درباره تحولات اخیر در سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، در این گفت‌وگوهای تلفنی با وزرای امور خارجه اردن، کویت، ایتالیا، سوییس، بلژیک، اسپانیا، یونان، فرانسه، جمهوری آذربایجان و الجزایر ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کس، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران قربانی استفاده از این نوع سلاح‌ها نبوده و از این جهت ما استفاده از سلاح شیمیایی از جانب هر کس که باشد را محکوم می دانیم و خواستار آن هستیم که بازرسان سازمان ملل بدون هیچ پیشداوری نسبت به عامل این اقدام دردناک تحقیقات جامعی به عمل بیاورند.

ظریف در این گفت‌وگوها با اشاره به موافقت دولت سوریه با درخواست جمهوری اسلامی ایران برای اجازه ورود و تحقیق بازرسان سازمان ملل به مناطق آسیب دیده از مواد شیمیایی و هشدار نسبت به اتخاذ تصمیمات شتابزده، افزود: نتیجه قطعی این تحقیقات نیازمند بررسی بیشتر بازرسان بین المللی است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان داده که مواد استفاده شده دست‌ساز بوده و از نوع بمب های شیمیایی معمولی نبوده و از این جهت به نظر می رسد که هیچ کس نباید در یک قضاوت عجولانه دولت و ارتش سوریه را مقصر استفاده از مواد شیمیایی بداند.

ظریف در گفتگوهای تلفنی خود به موضوع تهدید به استفاده از زور و حمله در بحران سوریه از سوی برخی کشورها هم پرداخت و تاکید کرد: دنیا تحمل یک جنگ دیگر را ندارد. استفاده از زور در دنیای قرن بیست و یکم امری غیرقابل قبول است و بیش از آنکه از بحرانها بکاهد بر دامنه آن می افزاید.

وزیر امور خارجه افزود: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و همه باید برای تحقق راه حل سیاسی با هدف بازگشت آرامش به سوریه تلاش کنند. از این جهت جمهوری اسلامی ایران از ابتکارهایی که مبتنی بر توقف خشونتها و گفتگوی طرفهای سوری باشد، حمایت می کند.

طرفهای گفتگوی وزیر امور خارجه هم در سخنان خود با ابراز نگرانی از اوضاع سوریه، مواضع کشورشان درباره تحولات اخیر در این کشور را بیان داشتند.

وزرای امور خارجه ایتالیا و سوییس در این تماسها مخالفت صریح خود با گزینه حمله به سوریه را ابراز داشتند.


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/10/24:ظریف:..ما برای کمک شرط نمی پذیریم...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار وابستگان نظامی 10 کشور با وزیر دفاع ایران در کیش



 

دیدار وابستگان نظامی 10 کشور با وزیر دفاع ایران در کیش

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی 10 کشور از آسیا و آمریکای لاتین ابراز امیدواری کرد که برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی دفاعی زمینه را برای گسترش روابط دفاعی میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و برادر فراهم کند.

به گزارش مهر، در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی هوانوردی کیش وابستگان نظامی مقیم ایران با سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که وابستگان نظامی کشورهای آذربایجان، سوریه، هندوستان، الجزایر، عمان، افغانستان، ونزوئلا، ژاپن، اندونزی و ترکیه حضور داشتند، سرهنگ مهمان سلیمان‌اف وابسته نظامی جمهوری آذربایجان به نمایندگی از حاضرین ضمن ابراز خرسندی نسبت به دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مراتب قدردانی خود و سایر وابستگاه نظامی را از فراهم کردن شرایط حضور در نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی اعلام و ابراز امیدواری کرد روابط فیمابین روز به روز گسترش یابد.

همچنین سردار وحیدی نیز در این دیدار طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها زمینه را برای گسترش روابط دفاعی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست و برادر حاضر در این نشست را فراهم کند.../مهر