اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش فاکس نیوز از کاندیداتوری هاشمی/ از تقویت 4 درصدی ارزش ریال تا کلبه محقر عباس آقا



کاندیداتوری هاشمی در انتخابات,بازتاب کاندیداتوری هاشمی

گزارش فاکس نیوز از کاندیداتوری هاشمی

از تقویت 4 درصدی ارزش ریال تا کلبه محقر عباس آقا

هاشمی هنوز هم دارای نفوذ قابل توجهی در نظام ایران است و نقش و اعتباری غیر قابل خدشه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران دارد ؛ این جایگاه می تواند برای هاشمی مثل یک "زره سرسخت" در برابر مخالفانش که می خواهند او را از صحنه خارج کنند، عمل کند.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا با انتشار گزارشی از رقابت های انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران نوشت که شرکت اکبر هاشمی رفسنجانی در این دوره از انتخابات ، امیدها را برای بازگشت دوباره اصلاح طلبان به قدرت تقویت کرده است.

به گزارش عصر ایران فاکس نیوز گزارش خود را از صرافی های تهران شروع می کند ، جایی که از نظر این گزارش صراف ها در جستجوی خبری از آمدن یا نیامدن هاشمی بودند تا ببینند تاثیر آن در قیمت دلار و دیگر ارزها چه می شود؟

فاکس نیوز می نویسد: با انتشار خبر ثبت نام هاشمی در انتخابات نخستین نشانه های مثبت از بهبود وضعیت بازار در تهران دیده شد، ریال ایرانی 4 درصد در برابر دلار تقویت و شاخص بازار بورس تقویت شد.

فاکس نیوز با اشاره به اینکه حضور هاشمی در آخرین دقایق انتخابات اقدامی غیر منتظره  بود نوشت که این حضور منجر به بر هم ریختن محاسبات شد و فرایند انتخابات ریاست جمهوری ایران را به طور کلی دستخوش تغییر کرد.

فاکس نیوز می نویسد هاشمی حمایت بخش قابل توجهی از روحانیون را پشت سر خود دارد و به نظر می رسد در تصمیمی که مبتنی بر یک خرد جمعی بوده ، خاتمی ترجیح داده است بدون شرکت در انتخابات تنها از هاشمی حمایت کند. این گونه به نظر می رسد رای دهندگان حامی اصلاح طلبان نیز بار دیگر در صحنه فعال شوند و به هاشمی رای دهند.

فاکس نیوز می نویسد: هاشمی در اذهان عمومی به عنوان یک "روحانی میلیونر" شناخته می شود که می تواند اقتصاد تحریم زده ایران را مدیریت کند.

وی در نخستین بیانیه خود پس از ثبت نام در انتخابات که روز یکشنبه منتشر کرد به بازسازی دوباره اقتصاد و سیاست کشور در شرایطی که تهدیدها و تحریم های خارجی علیه ایران به اوج خود رسیده ، تاکید کرد.

فاکس نیوز می نویسد: هاشمی هنوز هم دارای نفوذ قابل توجهی در نظام ایران است و نقش و اعتباری غیر قابل خدشه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران  دارد ؛ این جایگاه می تواند برای هاشمی می تواند مثل یک "زره سرسخت" در برابر مخالفانش که می خواهند او را از صحنه خارج کنند، عمل کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که شورای نگهبان صلاحیت هاشمی را برای انتخابات تایید کند اما هاشمی دارای یک شبکه گسترده است که اصلا نمی توان آن را نادیده گرفت.

پس از ثبت نام هاشمی در همان شب، جمعی از رهبران اصلاح طلب به ریاست خاتمی تشکیل جلسه دادند و با صدور بیانیه ای در استقبال از نامزدی هاشمی و اعلام حمایت همه جانبه از حضور وی در انتخابات، این حضور را یک " فرصت ملی" دانستند و از اصلاح طلبان خواستند تا به طور متحد پشت سر او بایستند.

این گزارش در ادامه به هزینه هایی که هاشمی و خانواده او بابت حمایت از اصلاح طلبان پرداختند اشاره می کند و می گوید: هاشمی ، از اقامه نماز جمعه تهران و ریاست مجلس خبرگان کنار گذاشته شد و پسر ، دختر و نوه اش به زندان رفتند.

فاکس نیوز در ادامه به نقل از فائزه یک دختر 23 ساله تهرانی می نویسد:" به باور من حضور هاشمی در مسند ریاست جمهوری به معنای زندگی راحت تر برای ما جوانان است. من رفسنجانی را دوست دارم."

کامیار دانشجوی 23 ساله رشته حقوق می گوید:" رفسنجانی چهره ای است که در سطح بین المللی سرشناس است و یک تیم مجرب اقتصادی دارد ." عباس ، صاحب یک سوپر مارکت در تهران می گوید:" انتخاب رفسنجانی ، انتخاب بین بد و بدتر است وقتی گزینه دیگری وجود ندارد ، رفسنجانی را ترجیح می دهم. اگر کاخ نمی توانم داشته باشم باید به یک کلبه محقر قناعت کنم."/عصرایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش فاکس نیوز از شادی مردم پس از پیروزی مقابل آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش رویترز از افزایش 3 درصدی ارزش ریال در روز یکشنبه



ارزش ریال ایران  ,وضعیت اقتصادی ایران

گزارش رویترز از افزایش 3 درصدی ارزش ریال در روز یکشنبه

رویترز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: ارزش ریال ایران روز یکشنبه و بعد از اعلام توافق ایران و قدرت های جهانی 3 درصد افزایش یافت که امیدها را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تعمیق می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، هر دلار در برابر 29 هزار ریال ایران روز یکشنبه در بازار آزاد مبادله شد؛ در حالیکه پیش از اعلام توافق در اولین ساعات این روز 30 هزار ریال بود.

ˈنریمان افلانیˈ مسئول خرید و فروش ارز در شرکت ˈآفی گروهˈ یک شرکت مهندسی ایرانی گفت: ما فضای مثبت را در ایران احساس می کنیم. قیمت مصالح ساختمانی مانند سرامیک و سیمان در ایران به دلیل امیدواری مردم برای کاهش تدریجی تحریم ها رو به کاهش گذاشته است؛ همچنین به این دلیل که ایران از این پس آسان تر می توان از خارج مواد مورد نیاز را تامین کند.

بسیاری از مردم عادی و تجار ایرانی دلار مورد نیاز خود را در بازار آزاد تامین می کنند.

نرخ رسمی دلار که بانک مرکزی ایران آن را اعلام می کند و شرکت های نیمه دولتی از آن استفاده می کنند روز یکشنبه مانند روزهای گذشته 24 هزار ریال در برابر هر دلار بود.

بر اساس توافق ژنو، ایران از کاهش جزیی تحریم ها برخوردار می شود که شامل احتمالا دسترسی به یک و نیم میلیارد دلار از درامد خود در داد و ستد طلا و فلزات گرانبهاست، همچنین اجازه انتقال 4 میلیارد و 200 میلیون دلار از درامد خود که از فروش نفت به دست آمده را نیز خواهد داشت.

این اقدامات به خودی خود نمی تواند ده ها میلیارد دلار از درامدی را که ایران در دو سال قبل به دلیل تحریم ها از دست داده جبران کنند؛ زیرا تحریم ها فروش نفت ایران را به نصف کاهش داده و این کشور را از نظام بانکداری جهانی خارج کردند.

اما به دلیل کاهش احتمال حمله نظامی به ایران و افزایش چشم انداز لغو تدریجی تحریم ها، توافقنامه ژنو می تواند باعث بهبود کلی سرمایه گذاری داخلی همچنین جلوی خروج سرمایه از این کشور را بگیرد.

با وجود بهبود ارزش ریال روز یکشنبه، سوداگران معتقدند هنوز معلوم نیست افزایش ارزش ریال به صورت مستمر ادامه یابد زیرا دولت ارزش فراوان ریال را باعث پیچیده تر شدن وضعیت مالی و آسیب دیدن صادرات می داند.

افلانی می گوید در صورتی که ارزش ریال باز هم افزایش یابد احتمالا دولت در بازار مداخله کرده و اجازه نمی دهد ریال در برابر هر دلار از 29500 ریال کمتر مبادله شود.

/ایرنا