اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش بانک مرکزی از دریافت قسط هفتم پول نفت از هند



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - گزارش بانک مرکزی از دریافت قسط هفتم پول نفت از هند/ قسط هشتم در دست اقدام است

بانک مرکزی اعلام کرد: قسط هفتم بدهی‌های سررسید شده به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: بر اساس توافق ایران و گروه ۱+۵ مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار بابت بدهی‌های کشور هند در قالب قسط هفتم، از طریق بانک مرکزی امارات دریافت و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منظور شد.

توافق ژنو امکان دسترسی ایران به ۴.۲ میلیارد دلار از پول نفت بلوکه شده را در ۸ قسط فراهم می‌سازد. همچنین در خصوص قسط هشتم این بدهی‌ها، مراتب تحت اقدام بوده و به زودی واریز می‌شود.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
تشکر شورای پول و اعتبار از بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مانع سازی بانک مرکزی هند در برابر واردات نفت از ایران



 

 

مانع سازی بانک مرکزی هند در برابر واردات نفت از ایران

 

بانک مرکزی هند اعلام کرد از این پس برای پرداخت بهای مواد خام وارداتی از ایران، تسهیلات بانکی ارائه نخواهد داد.

به نقل از رویترز، بانک مرکزی هند روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام كرد:" تصمیم گرفته شد پرداخت هزینه نفت و گاز وارداتی از ایران با ارزهای مجاز و خارج از چارچوب اتحادیه پایاپای آسیا انجام شود."

با وجودی اینكه بانك مركزی هند دلیل این تصمیم خود را اعلام نكرده اما ناظران، فشارهای ایالات متحده آمریكا و دیگر متحدان این كشور برای قطع همكاری های نفتی و گازی هند با ایران برای تشدید فشارهای تحریمی بر تهران را دلیل اصلی تصمیم دولت هند در این زمینه می دانند.

یک منبع آگاه در هند به رویترز  گفته است:" شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های هندی باید از این پس جایی را برای پرداخت‌ هزینه نفت وارداتی از ایران پیدا کنند در غیر این صورت معامله‌ای صورت نخواهد گرفت."

همچنین یک منبع دیگر نیز به رویترز گفت این اقدام بانک مرکزی هند ممکن است واردات نفت و گاز از ایران را بسیار دشوار سازد.

این منبع آگاه در صنعت نفت هند در پاسخ به این پرسش که آیا از این پس نفت خام ایران برای واردات گران‌تر خواهد شد گفت که از نظر وی با این تصمیم بانك مركزی هند از این پس وارد کردن نفت از ایران ممكن است به این آسانی امکان‌پذیر نباشد.

ناظران كاهش احتمالی واردات نفت هند از ایران را پیامد اعمال تصمیم جدید بانك مركزی هند می دانند. هند در دو سال گذشته روزانه بیش از 425 هزار بشکه نفت از ایران وارده کرده است. ایران سالانه بیش از 20 درصد كل صادرات نفت خود را به بازار هند عرضه می كند.

پیش از این چین نیز به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام ایران، واردات این ماده را کاهش داد....../تحلیل:عصرایران