اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گره کور در پرونده قتل مرد ارمنی



 

اخبار حوادث - گره کور در پرونده قتل مرد ارمنی

تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتل مرد ارمنی که هشت‌سال قبل کشته شده بود به بن‌بست رسید و ولی‌دم او خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شد.

به گزارش شرق، اهالی ساختمانی در تهران روز هشتم دی سال 84 در تماس با پلیس از کشف جنازه مردی 60‌ساله در خانه‌اش خبر دادند. وقتی ماموران به محل حادثه رفتند جنازه مرد ارمنی را در حالی‌که دست و پایش بسته شده بود یافتند و جنازه را به پزشکی‌قانونی منتقل کردند. متخصصان بعد از انجام آزمایش‌های تخصصی اعلام کردند این مرد 48 ساعت قبل از کشف جسد بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن خفه شده است.

 به این ترتیب کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها فهمیدند مقتول به‌تنهایی زندگی می‌کرده و تمام ساختمان متعلق به او بوده که به غیر از یک واحد بقیه را اجاره داده بود. مستاجری که جنازه را کشف و پلیس را باخبر کرده بود به ماموران گفت: «یکی از همسایه‌ها به من گفت دوروز است تلویزیون صاحبخانه و چراغ‌هایش روشن است اما او در را باز نمی‌کند. با هم جلو در رفتیم اما هرچه او را صدا زدیم جواب نداد. به خانه‌اش تلفن کردیم اما گوشی را برنداشت. احتمال دادیم اتفاق بدی افتاده باشد به همین دلیل در را از لولا درآوردیم و بعد از ورود با جنازه او روبه‌رو شدیم.»

ماموران سرگرم تحقیق درخصوص این جنایت بودند که مردی نزد آنها رفت و گفت قاتل را می‌شناسد. این فرد مدعی شد: «مقتول و خواهرزاده‌اش با هم اختلاف داشتند و خواهرزاده نقشه قتل دایی را طراحی کرده بود. او از من خواست این جنایت را انجام بدهم اما قبول نکردم و خودش دست به قتل زد.» کارآگاهان بعد از کسب این اطلاعات به تحقیق برای شناسایی خواهرزاده پرداختند و متوجه شدند او در پادگانی در اصفهان دوران سربازی‌اش را طی می‌کند.

مظنون بعد از بازداشت قتل را انکار کرد و گفت زمان مرگ دایی‌اش در پادگان بود. مدارک موجود گفته‌های پسر جوان را تایید می‌کرد. کارآگاهان در ادامه فهمیدند شخصی که مظنون را معرفی کرده از بیماری روانی رنج می‌برد و بارها در بیمارستان بستری شده است. ادامه‌یافتن تحقیقات در این زمینه فاش کرد همین مرد قبلا نیز اتهاماتی را به خواهرزاده مقتول وارد کرده و گفته بود او شش‌نفر را در اصفهان و 9 نفر را در آبادان به قتل رسانده و سرقت‌های زنجیره‌ای نیز انجام داده است. آن زمان پسر جوان بازداشت اما بی‌گناهی‌اش ثابت شده بود. به این ترتیب شاهد دروغین در بیمارستان بستری شد و بعد از گذشت مدتی وقتی سلامت نسبی به دست آورد بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت.

او ادعای قبلی‌اش را تکذیب کرد و گفت اصلا به خاطر ندارد چنین حرفی زده باشد و اگر چنین ادعایی را مطرح کرده دلیل آن را نمی‌داند. به این ترتیب تحقیقات به بن‌بست رسید و دیگر سرنخی از این جنایت به دست نیامد تا اینکه خواهر مقتول که تنها ولی‌دم او محسوب می‌شود و در خارج از کشور زندگی می‌کند با حضور در ایران ضمن پیگیری پرونده قتل برادرش خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شد.

بنا بر این گزارش در حال حاضر پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شده است و قضات به‌زودی در این‌باره تصمیم‌گیری خواهند کرد.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
در دوستی گره کور نزن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گره کور در پرونده قتل راننده وانت



اخبار حوادث - گره کور در پرونده قتل راننده وانت

غیبت شاهدان در دادگاه باعث شد گره کور پرونده قتل راننده وانت با گذشت پنج سال از جنایت باز نشود.

به گزارش فرهیختگان، رسیدگی به این پرونده از سوم بهمن 88 به دنبال پیدا شدن جنازه یک مرد در خودروی خود در حاشیه روستای گلعباس ورامین در دستور کار پلیس قرار گرفت. پلیس به محل جنایت رفت و جنازه قربانی برای شناسایی هویتش به پزشکی قانونی فرستاده شد.

 در این بین یک زن جوان به اداره آگاهی ورامین رفت و از ناپدید شدن شوهرش به نام «مرتضی» خبر داد. این زن گفت: شوهرم راننده وانت است. او ساعتی پیش با من تماس گرفت و گفت دو برادر به نام‌های «بهرام» و «فضل‌الله» او را با چاقو زخمی کرده‌اند. شوهرم به سختی صحبت می‌کرد. تماس شوهرم قبل از اینکه بتواند حرف دیگری به زبان بیاورد قطع شد. حالا می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد. نشانی‌هایی که این زن از شوهرش به پلیس داد با جنازه مرد ناشناس مطابقت داشت. به این ترتیب زن جوان به سردخانه پزشکی قانونی رفت و جنازه همسرش را شناسایی کرد و ردیابی عاملان جنایت آغاز شد.

به دنبال اطلاعاتی که زن جوان به پلیس داده بود، دو برادر 32 و 27 ساله که هر دو دامدار هستند، بازداشت شدند، اما ادعا کردند بی‌گناه هستند.

در نخستین جلسه رسیدگی به این ماجرا که دهم اسفند 92 در شعبه 71 برگزار شد دو برادر خود را بی‌گناه خواندند و مدعی شدند از نحوه کشته‌شدن مرتضی بی‌خبرند. آنها ادعا کردند شاهدانی دارند که ثابت می‌کند هنگام کشته شدن مرتضی پیش آنها بوده‌اند.

قرار بود شاهدان دیروز در شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی حاضر شوند، اما این جلسه به خاطر غیبت آنها به بعد موکول شد و گره این پرونده با گذشت پنج سال از این ماجرا باز نشد. 

اخبار حوادث - فرهیختگان