اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرد و غبار امروز و فردا تهران را فرا می‌گیرد


یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید در بخش جنوبی سمنان و قم در شب گذشته باعث شد که گردوخاک را در تهران شاهد باشیم.

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: وزش باد شدید در بخش جنوبی سمنان و قم در شب گذشته باعث شد که گردوخاک را در تهران شاهد باشیم.

فریبا گودرزی در خصوص گردوخاک شدید روز گذشته در تهران، اظهار داشت: وزش باد شدید در بخش جنوبی سمنان و قم در شب گذشته باعث شد که گردوخاک را در تهران شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه گردوخاک تهران کاملا محلی است، افزود: به دلیل خشکسالی و استفاده بیش از حد از آب‌های زیرزمینی شاهد خشک‌شدن زمین هستیم که با وزش باد باعث به‌وجود آمدن گردوخاک شده و به دلیل شدت به تهران نیز کشیده شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب نیز مانند شب گذشته در تهران و البرز شاهد وزش باد همراه با گردوخاک خواهد بود، گفت: امشب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در تهران به‌خصوص شهرهای جنوبی مانند شهریار و ورامین شاهد گردوخاک خواهیم بود.

گودرزی با اشاره به اینکه برای البرز، تهران، قزوین، قم و شمال اصفهان امشب وزش باد همراه با گردوخاک پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای نوار شرقی مانند کرمان و یزد وزش باد شدید همراه با گردوخاک امروز خواهیم داشت و طی دو روز آینده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا برای جنوب و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز تهران به 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد در واقع هوای تهران نسبت به روزهای گذشته خنک‌تر می‌شود و ما فرداشب نیز گردوخاک وزش باد و بارش پراکنده را برای تهران خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم پیش‌بینی شده و توصیه می‌شود بیماران قلبی تنفسی و ریوی و کودکان و سالمندان از تردد غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.

گودرزی بیان کرد: آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، سمنان، خراسان جنوبی و شمالی، چهارمحال و بختیاری و فارس امروز رگبار باران و وزش باد خواهد داشت.

وی افزود: گردوخاک برای تهران امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
هواشناسی خراسان رضوی: گرد و غبار تا فردا ماندگار است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازهم گرد و غبار تهران را فرا گرفت


مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: گرد و غباری که هم‌اکنون در سطح شهر وجود دارد تا حدود دو ساعت دیگر وضعیت هوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: گرد و غباری که هم‌اکنون در سطح شهر وجود دارد تا حدود دو ساعت دیگر وضعیت هوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مهندس احد وظیفه افزود: سرعت باد حداکثر 10 تا 12 متر بر ثانیه در فرودگاه امام خمینی(ره) و در سطح شهر نیز کمتر است.

وی جنوب غرب تهران را منشا گرد و غبار دانست و افزود: میدان دید در فرودگاه امام خمینی به 500 متر کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور این وضعیت برای روزهای آتی قابل پیش‌بینی نیست و تکرار این وضعیت نشان‌دهنده تغییر اقلیم است چرا که با وزش بادی با سرعت ناچیز میدان دید تا 500 متر کاهش پیدا می‌کند.