اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«گاوخونی» در گروه هنر و تجربه


فیلم «گاوخونی» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی معلم بعد از 12 سال دوباره در گروه سینماهای هنر و تجربه روی پرده می‌رود.

خبرگزاری صبا: فیلم «گاوخونی» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی معلم بعد از 12 سال دوباره در گروه سینماهای هنر و تجربه روی پرده می‌رود.

افتتاح فیلم «گاوخونی» در گروه هنر و تجربه

آیین افتتاحیه فیلم گاوخونی؛ دوشنبه هفدهم خردادماه ساعت 20:30 در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد و پس از امضای پوستر فیلم و دیدار با عوامل، رأس ساعت 21 اکران فیلم آغاز می‌شود.

فیلم «گاوخونی» اقتباسی از کتاب جعفر مدرس صادقی است و کابوس‌های جوانی را حکایت می‌کند که خاطرات پدر مرده‌اش، شهر زادگاهش یعنی اصفهان و رودخانه زاینده‌رود او را به مرز پریشانی می‌رساند. عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان، سروش صحت و بهاره رهنما بازیگران اصلی فیلم هستند.

در مراسم افتتاحیه کارگردان فیلم، بهروز افخمی به همراه علی معلم تهیه‌کننده آن و بهرام رادان و عزت‌الله انتظامی بازیگران «گاوخونی» حضور خواهند داشت.

فیلم «گاوخونی» محصول سال 1381 حضور موفقی در جشنواره‌ها داشت. در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره بین‌المللی کن به نمایش درآمد و در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فجر هم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را برای انتظامی و جایزه ویژه هیات داوران را برای بهروز افخمی به ارمغان آورد.


ویدیو مرتبط :
سینما آی فیلم - گروه هنر و تجربه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش ۷۸ فیلم در گروه «هنر و تجربه»


78 اثر سینمایی بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن از ۲۰ خرداد سال ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده اند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه»، از ۲۰ خرداد ۹۳ تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴، شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» در مجموع ۴۶ جلسه برگزار و در این جلسات درباره نمایش فیلم های متقاضی برای اکران در گروه هنر و تجربه تصمیم‌گیری شده است.

از بدو آغاز به کار گروه «هنر و تجربه» تاکنون ۲۹ فیلم بلند ایرانی و خارجی، ۲۵ فیلم مستند ایرانی و خارجی، ۳۲ فیلم کوتاه و ۳ انیمیشن به نمایش درآمده است.

براساس این گزارش، ۲۲ فیلم بلند ایرانی در گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمدند که از این تعداد، ۲۰ فیلم نمایش اول و ۲ فیلم قدیمی بوده‌اند.

همچنین از مجموع ۷ فیلم بلند خارجی نمایش داده شده در گروه «هنرو تجربه» ، ۴ اثر سینمایی اکران اول و ۳ فیلم قدیمی بوده است.

در بخش مستند نیز ۲۲ فیلم ایرانی (۱۴ فیلم اکران اول) و ۸ فیلم خارجی (فیلم های قدیمی) بوده است.

در بخش فیلم کوتاه نیز ۳۲ و در انیمیشن نیز ۳ فیلم در گروه «هنر و تجربه» نمایش داده شده است.

از آغاز به کار گروه «هنر و تجربه» تا ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴، ۲۰۰ فیلم بلند سینمایی (۱۰۱فیلم با امکان نمایش، ۹۰ فیلم بدون امکان نمایش، ۹ اثر در دست بررسی) ،۱۵۵ فیلم مستند (۹۳ فیلم با امکان نمایش، ۵۲ اثر بدون امکان نمایش و ۱۰ فیلم در دست بررسی)، ۲۵۵ فیلم کوتاه (۱۲۷ فیلم با امکان نمایش، ۱۱۳ فیلم بدون امکان نمایش و ۱۵ فیلم در حال بررسی) ، ۸ فیلم انیمیشن (۴ فیلم با امکان نمایش، ۲ فیلم بدون امکان نمایش و ۲ فیلم در حال بررسی) متقاضی اکران در این گروه بوده اند.

در مجموع از ۶۱۸ فیلم بلند، مستند، کوتاه و انیمیشن متقاضی اکران در گروه هنر و تجربه تا ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۴، ۷۸ اثر در گروه «هنر و تجربه» به نمایش عمومی رسیده است. همچنین مدت زمان فیلم های نمایش داده شده ایرانی در این گروه در مجموع ۳۳۳۰ دقیقه و آثار خارجی ۹۰۷ دقیقه بوده است.