اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کیبورد بدون دکمه در مک بوک های آینده


ترک‌پد موجود در مک‌ بوک‌های امروزی فناوری بخصوصی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ اما اپل علاوه بر ترک‌پد، قصد دارد کیبورد مک بوک‌ها را نیز ارتقا دهد. از این‌رو این کمپانی پتنت مربوط به کیبورد بدون دکمه‌ی مک بوک را به ثبت رساند.

zoomit.ir - سمیه حسین پور: ترک‌پد موجود در مک‌ بوک‌های امروزی فناوری بخصوصی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ اما اپل علاوه بر ترک‌پد، قصد دارد کیبورد مک بوک‌ها را نیز ارتقا دهد. از این‌رو این کمپانی پتنت مربوط به کیبورد بدون دکمه‌ی مک بوک را به ثبت رساند.

کیبورد بدون دکمه، پتنت جدید اپل برای استفاده در مک بوک های آینده

شرکت اپل درخواست ثبت پتنت جدید خود را در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده که حال جزئیات این پتنت به صورت عمومی منتشر شده است. در این پتنت، اپل از فناوری مشابه فورس تاچ بهره برده که عملکرد آن بر اساس فشار انگشتان کاربر است که به کیبورد وارد می‌کند. این کمپانی در جدیدترین پتنت خود، فناوری مذکور را تحت عنوان محصولی مسطح، تمیز و قابل سفارشی کردن که به فشار انگشتان کاربر واکنش نشان می‌دهد، توصیف کرده است.

اپل این فناوری را که از ورودی‌های خاص دستورات را دریافت می‌کند zero-travel نامیده است؛ در این فناوری هنگام کار کردن با کیبورد، هیچ کلید یا سطح محرک وجود ندارد که کاربر آن‌ها را فشار دهد و این نوع کیبورد تنها حس فشرده شدن دکمه‌ها را در کاربر القا می‌کنند.

از بزرگ‌ترین مزیت این نوع کیبورد می‌توان به سفارشی کردن آن اشاره کرد. کاربر می‌تواند بر اساس نیازهای خود ترک پد، ماشین حساب و چندین کیبورد را به سطح این فناوری اضافه کند.

کیبورد بدون دکمه، پتنت جدید اپل برای استفاده در مک بوک های آینده

اما در این فناوری چگونه می‌توان محل دکمه‌ها، کیبورد، ترک پد و ماشین حساب را تشخیص داد؟ اپل در این پتنت عملکرد فناوری جدید را به این شکل توضیح داده که تشخیص همه‌ی این موارد به کمک سوراخ‌هایی در مقیاس بسیار کوچک انجام می‌شود. همان طوری که در شکل بالا نیز مشاهده می‌کنید، این سوراخ‌ها نیز با روشنایی که کیبورد دارد قابل تشخیص هستند. از دیگر مزیت‌های این فناوری می‌توان به درصد خرابی کم دکمه‌ها، آلودگی بسیار کم و دیگر آسیب‌ها اشاره کرد.

البته تا به حال همه‌ی پتنت‌های ثبت شده‌ توسط کمپانی‌های بزرگ مانند اپل به واقعیت تبدیل نشده است و ممکن است سال‌ها برای استفاده از پتنت‌های ثبت شده به طول انجامد. شرکت اپل در اوایل سال جاری میلادی پتنتی را به ثبت رسانده که در آن‌ از نوعی فناوری خاص برای تعامل با سطوح لمسی که حتی در کار کردن با آن نیاز به لمس کردن نیست، استفاده کرده است؛ حال به نظر می‌رسد اپل در آینده قادر خواهد بود با تلفیق این دو فناوری مک بوک‌هایی دور از تصور تولید کند!


ویدیو مرتبط :
آموزش تعمیر مک بوک-تعویض صفحه نمایش مک بوک ایر 13 اینچ -باتری مک بوک پرو2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی جدید اپل



 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

سخت افزار - مک بوک پرو 15 اینچی اپل در موارد بسیاری ارتقا یافته است که یکی از آنها صفحه نمایش رتینا است.

 

اپل این بار در کنار ارتقاهای همیشگی در قدرت پردازنده و اضافه کردن حافظه، تغییرات دیگری را هم در مک بوک جدیدش ایجاد کرده که از جمله آنها صفحه نمایش رزولوشن بالای رتینا است یعنی همان صفحه نمایشی که در آخرین مدل آی پد و آی فون این کمپانی کوپرتینویی هم به کار رفته است.

در مقام تئوری، یعنی کاربران از این به بعد در هنگام استفاده از مک‌بوک‌شان، دیگر پیکسل‌های نمایشگر خود را نخواهند دید! اپل حتی اپلیکیشن‌هایش را هم به منظور بهره بردن از این فن آوری جدید ارتقا داده است و علاوه بر این برای سایر اپلیکیشن‌ها هم تا زمانی که یتوانند این فن آوری را پشتیبانی کنند پیکسل‌ها را  به طور خودکار دوبرابر می‌کند.

این مک بوک تغییرات فیزیکی دیگری هم پیدا کرده است. از جمله اینکه به میزان 0.71 اینچ باریکتر شده است (یعنی 25 درصد نازک تر از مدل های قبلی). وزن آن هم به 4.46 پوند رسیده است. باتری بزرگتر آن هم این بار تا 7 ساعت عمر می کند و دو پورت Thunderbolt و یک پورت HDMI داخلی هم به آن اضافه شده - پس دیگر لازم نیست پورت‌های مخصوص نمایشگر را هم با خود حمل کنید!... / خبرگزاری : خبرآنلاین

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل

 

 

تصویر مک بوک , مک بوک اپل