اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کوفی عنان: ایران با رفتن بشار اسد موافق است



کوفی عنان: ایران با رفتن بشار اسد موافق است

عنان همچنین گفته است که برخلاف نظر بعضی از کشورها، کمک نظامی کردن به یکی از جناههای طرف درگیر در سوریه ، باعث سرعت بخشیدن به حل بحران نمی شود و تنها به دامنه جنگ داخلی می افزاید.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :  کوفی عنان ادعا کرد: ایران با رفتن بشار اسد موافق است

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به گفته کوفی عنان ، مقامات ایران پس از برگزاری انتخابات آزاد در سوریه و عدم پیروزی بشار اسد در انتخابات ، رییس جمهور جدید سوریه را (حتی اگر بشار نباشد) قبول خواهد داشت.

وی که در مرکز Brooking Institution سخنرانی کرده است گفته است، مقامات ایرانی به وی گفته اند که این احتمال که اوضاع سوریه با خروج بشار اسد از صحنه سیاست رو به بهبود برود وجود دارد ولی این کار باید از طریق قانونی و بر اساس قانون اساسی کشور و به روش اصولی صورت بگیرد.

وی در ماه جولای سال 2012 از ایران دیدن کرده بود.

عنان همچنین گفته است که برخلاف نظر بعضی از کشورها، کمک نظامی کردن به یکی از جناههای طرف درگیر در سوریه ، باعث سرعت بخشیدن به حل بحران نمی شود و تنها به دامنه جنگ داخلی می افزاید.

وی معتقد است که این سیاست حل بحران نه تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه موجبات کشته شدن شمار بیشتری از افراد بیگناه خواهد شد.

وی با اشاره به توافق ژنو گفته است که، کشورهای حاضر در این نشست من جمله عراق، قطر و کویت به –حل دیپلماسی این بحران تاکید داشته اند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران مانع سقوط دولت بشار اسد شد



موسسه استراتفور:

ایران مانع سقوط دولت بشار اسد شد

کارشناسان موسسه استراتفور در واشنگتن معتقدند ایران به عنوان قدرتمندترین کشور خاورمیانه، مانع از اجرای پروژه آمریکا در براندازی حکومت سوریه شده است.

اعتدال:  کیهان نوشت: پژوهشگران موسسه استراتفور در امور استراتژیک با تهیه گزارشی اعلام کردند: ایران اکنون قدرتمندترین کشور خاورمیانه و خلیج فارس در کنار آمریکاست و حمایت قاطع آن کشور از بشار اسد موجب می شود تا او بتواند از بحران جاری خارج شود. این کارشناسان تاکید کرده اند: آینده سوریه بستگی به تصمیم ایران دارد و این تنها تهران است که می تواند آینده سوریه را رقم بزند.

در همین حال هاآرتص گزارش داد کاخ سفید به هیچ وجه قصد ندارد از گزینه نظامی برای چالش سوریه استفاده کند. لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته به اعضای کنگره توضیح داده که واشنگتن نمی تواند در قبال بحران سوریه جادو کند./اعتدال