اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کنکوری ها موز و کشمش بخورند


کنکوری ها برای کاهش اضطراب خود، موز و مقداری کشمش مصرف کنند.

خبرگزاری ایرنا: کنکوری ها برای کاهش اضطراب خود، موز و مقداری کشمش مصرف کنند.

پروین افشار عضو انجمن تغذیه ایران با اشاره به اینکه رعایت الگوی تغذیه ای در دانش آموزان کنکوری اهمیت ویژه ای دارد، گفت: مصرف صبحانه در روز کنکور اهمیت ویژه ای دارد و بهتر است برای افزایش کارایی مغز، از مواد سرشار از پروتئین یا سرشار از فیبر مانند تخم مرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.

وی افزود: بررسی های دانشمندان نیز نشان می دهد که غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان به دلیل تاثیر مثبت در کیفیت خواب شب امتحان مفید است و توجه والدین به این موضوع مهم اثرگذاری بهتری را به دنبال دارد.

افشار، با اشاره به اینکه مصرف نان، پنیر و گردو یا تخم مرغ یا یک عدسی به آرامش روز امتحان کمک می کند، افزود: خوردن عسل و نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش اضطراب امتحان بسیار موثر است.

این کارشناس مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: کنکوری ها از مصرف انواع شیرینی، چیپس، نمک، تخمه، غذاهای چرب و انواع نوشیدنی های گازدار در شب امتحان خودداری کنند زیرا این مواد در خواب شب امتحان تاثیر منفی دارد.

وی افزود بر این اساس مصرف ماست ترش و دوغ ترش در ساعات قبل امتحان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چراکه این مواد خواب آور است اما خوردن ماست شیرین اشکالی ندارد.

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: تغذیه متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه ها به کاهش استرس امتحان کمک می کند.


ویدیو مرتبط :
دستگاه سورت کشمش براساس رنگ وضایعات(کشمش آفتابی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بيماران قلبي گردو بخورند!!



 

 

خواص گرد.و

 

از گذشته تا به‌حال در مورد فوايد گردو صحبت‌هاي بسياري کرده‌اند و تحقيقات هم نشان داده که مصرف 45 گرم گردو بـه عـنوان بخشي از رژيم کم کلسترول به شرط اينکه کالري دريافتي افزايش پيدا نکند، باعث کاهش خطر بيماري‌هاي قلبي- عروقي مي‌شود.


مطالعات انجام گرفتـه در دانشگاه هاروارد بيانگر اين مطلب است که مصرف رژيم حاوي مقادير بـــالاي مغزها خطر مرگ قـلبي ناگهاني را کاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، بســياري از مطالعات بيان مي‌کنـند که مصرف مقادير زياد اين مواد (مواد حاوي اســيدهاي چرب امگا 3) خطر حمله قلبي و انسداد سرخرگ‌ها را تا 70 درصـد كاهــــش مي‌دهد.

اثرات جلوگيري‌کننده و درماني گردو ثابت شده است. پژوهشگران تاکيد دارند که گردو به دليل داشتن مقادير معتنابهي از اسيدهاي چرب با چند پيوند غيراشباع چربي‌هاي خون را بهبود مي‌بخشد و در کاهش ديگر عوامل خطرساز درخصوص قلب و عروق نقش دارد. نتايج اين تحقيق همچنين گردو را منبع مهم فيبر، منيزيم، ويتامين B و E و ديگر آنتي‌اکسيدان‌ها معرفي مي‌کند. پژوهشگران با انجام تحقيق روي 365 داوطلب که 10 تا 25 درصد از کالري روزانه مورد نياز خود را طي 24 هفته از گردو به‌دست مي‌آوردند به اين نتيجه رسيدند که هر چه افراد مقادير بيشتري از گردو را در رژيم غذايي خود مصرف کنند به همان ميزان کلسترول بد خون آنها کاهش پيدا مي‌کند.

 


اين گروه از محققين تاکيد دارند که اگرچه گردو خود از منابع مهم چربي به‌حساب مي‌آيد، اما در عين حال کاهش‌دهنده عوامل موثر در بيماري‌هاي قلبي- عروقي است. پيش از اين نتايج پژوهش‌هاي مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابوليک، مجموعه‌اي از نشانه‌هاي ابتلا به بيماري‌هاي قلبي-عروقي را کاهش مي‌دهد. گردو طبيعتي گرم داشته، تصفيه‌کننده خون است و سبب تحريک جريان صفرا مي‌شود.