اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کناره‌گیری نهاوندیان از ریاست اتاق ایران



نهاوندیان ,اتاق بازرگانی

کناره‌گیری نهاوندیان از ریاست اتاق ایران

نهاوندیان امروز در بیست و هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران از تصمیم گیری برای انتخاب رییس جدید اتاق ایران در جلسه بعدی هیات نمایندگان خبر داد.

به گزارش ایسنا ، محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این‌که در فرصتی که براساس آن حماسه سیاسی خلق شد این ماموریت را محول کردند که اگر کسی در هیات رییسه و هیات نمایندگان از سوی رییس جمهور برای کمک و مساعدت به وی از خدمت کوتاهی نکند، گفت: از میان این جمع مصمم برای خدمت گذاری ماموریت کوچکی نیز به من واگذار شد.

وی ادامه داد: تصور اولیه این بود که ماموریت کوتاه مدت و برای یک دوره شش ماهه تعریف شود. ولی ملاحظه شد که اقتضائات وقتی به نحوی است که انجام وظیفه به اتاق لطمه وارد کند.

رییس اتاق ایران با بیان این‌که از این رو در هیات نمایندگان گفته شد که اگر اعضا اجازه بدهند برای جلوگیری از وارد شدن خلل به فعالیت‌های اتاق رخصت انجام وظیفه در دولت داشته باشم، تصریح کرد:‌ در حال حاضر با شرایط جدیدی روبرو هستیم و نمی توانیم کوتاه مدت در اتاق بمانیم هر چند که ترجیح به ادامه حضور در اتاق بازرگانی ایران است.

نهاوندیان با تاکید بر این‌که در جلسه دیگری از هیات نمایندگان خواستم که اجازه دهند که در این رابطه تصمیم جدیدی گرفته شود و ریاست اتاق را به فردی دیگری محول کنند، خاطرنشان کرد: البته نگاه دولت جدید به ایجاد فضای مساعد برای بخش خصوصی و تعاونی بوده است و این نیازمند این است که تصمیمات مدیریت جدیدی اخذ شود.

وی با تاکید بر این‌که سعی شد مسوولیتی در نظر گرفته شود که به وظایف اتاق لطمه نزند اظهار کرد: از هیات نمایندگان اجازه خواستیم که رخصت فعالیت در سمت دیگری داده شود سپس برای جلوگیری از هر گونه مشکل تفویض اختیار به نائب رییس اول کردیم اما به هر دلیل توفیق ما حاصل نشد.

نهاوندیان بیان کرد: با شرایط جدیدی رو به رو هستیم و با توجه به نگاه مثبت دولت به بخش خصوصی به دنبال آن هستیم که تصمیم جدیدی را در رابطه با مدیریت اتاق اتخاذ کنیم.

رییس اتاق ایران در ادامه با اشاره به این که باید فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و برای عده‌ای محتاج، کسب وکار جدید را فراهم کنیم تصریح کرد:‌ نیت خیر لازمه کار تولیدی است در سال‌های گذشته تاسیس جامعه نیکوکاری ابرار نیز در راستای توسعه کار خیر توسط فعالین اقتصادی بوده است.

نهاوندیان افزود: از فعالین اقتصادی باید دعوت به کار خیر شود زیرا دولت‌ها کمتر دستشان به کار خیر رفته است.

وی با تاکید بر این‌که کسانی که نیازمند نیستند باید بگویند یارانه خود را نمی خواهند تا به منابعی که به آن‌ها اختصاص داده می شود به افراد نیازمند برسد، گفت:‌امیدواریم یارانه‌ها درآینده درمسیر توانمندسازی و ایجاد فرصت‌های شغلی قرار بگیرد.

رییس اتاق ایران با بیان این‌که یارانه‌ها باید به سمت کسانی حرکت کند که زندگی آن‌ها محتاج کمک است، اظهار کرد: اگر در رکود تورمی بخواهیم به رشد پایدار برسیم باید واحدهای صنعتی معطل را راه‌اندازی کنیم زیرا فعالین اقتصادی وظیفه دارند که از امکانات داخلی و خارجی برای فراهم سازی زمینه های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

به گفته نهاوندیان، برداشتن محدودیت‌ها هم کار خیر است محدودیت‌های ظالمانه که بر سر راه قرار گرفته باید با عقل و تدبیر از سر راه ما برداشته شود.

رییس اتاق ایران با بیان این‌که رویکرد جدیدی که دولت آغاز کرده و ابتکار دیپلماتیکی که به اعتراف دشمنان جامعه جهانی را شگفت زده کرده موجب منزوی شدن بدخواهان ایران شده است، بیان کرد: وظیفه ایرانیان است که پشت مذاکره کنندگان را گرفته تا آن‌ها احساس عزت کنند. مذاکره کنندگان به هیچ کسی تکیه ندارند اما توقع حمایت از سوی مردم خود را دارند.

وی در پایان با تاکید بر این‌که فعالین اقتصادی معنای این کار و توفیق مذاکره کنندگان را می فهمند زیرا بلافاصله با گشایش میدان برای تحرک اقتصادی خود مواجه می شوند بیان کرد: در هیات نمایندگان از ابتکار دیپلماتیک دولت که مورد حمایت رهبر و مردم است حمایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمایت هیات نمایندگان از ابتکارات دیپلماتیک دولت به رای گیری گذاشته و تمامی اعضا به آن رای دادند.
/ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
دکتر نهاوندیان : قدرت ایران از حقانیتش بر می خیزد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت هیات نمایندگان اتاق ایران با استعفای نهاوندیان



استعفای نهاوندیان,مخالفت با استعفای نهاوندیان,استعفای محمد نهاوندیان

مخالفت هیات نمایندگان اتاق ایران با استعفای نهاوندیان

هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران در بیست و پنچمین نشست سراسری خود با استعفای محمد نهاوندیان از ریاست این اتاق مخالفت كردند.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان هم اكنون سمت رییس دفتر حجت الاسلام دكتر حسن روحانی رییس جمهوری را عهده دار است.
نهاوندیان در این جلسه طی سخنانی از هیات نمایندگان اتاق ایران خواست كه با توجه به مسوولیت جدید وی اجازه استعفای او را از سمت ریاست اتاق با بلند كردن دستان خود اعلام كنند.


رییس دفتر رییس جمهوری خطاب به بخش خصوصی گفت: اگر اجازه دهید از سمت ریاست اتاق مرخصی می گیرم و اگر مخالفت كنید با همین عنوان باید ادامه داد، اما این بار كار بر روی دوش سایر اعضای هیات رییسه خواهد بود.
وی گفت: در صورتی كه همزمان دو مسوولیت را عهده دار باشم مهندسی استفاده از این فرصت باید با طراحی جدید صورت گیرد.


در این جلسه كه بیش از ۴۰۰ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران حضور داشتند تنها نهاوندیان با بلند كردن دست راست خود با ترك اتاق ایران موافق بود.
وی با قدردانی از حسن اعتماد اعضا گفت: در این صورت باید با تعامل و انسجام بیشتر دو سال باقی مانده(از مدت چهار سال) مسوولیت در اتاق را در شرایط جدیدی ادامه دهیم.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران خواسته دیگری نیز داشت و عنوان كرد از شما می خواهم تا با انسجام و همراهی بیشتر بار واقعی بخش مشورتی بخش خصوصی را همچون گذشته بر دوش بكشید و از بیان برخی از اظهارات پراكنده كه چندان سودی به حال دولت و بخش خصوصی ندارد پرهیز نمایید.
یادآور می شود؛ با روی كار آمدن دولت یازدهم رییس جمهوری، محمد نهاوندیان را به سمت رییس دفتر خود منصوب كرد./ایرنا