اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشف سرقت میلیاردی در تهران


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف مقادیر قابل توجهی اجناس گران بها و عتیقه جات سرقتی از یک مجرم سابقه دار در تهران خبر داد.

پایگاه خبری پلیس: مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف مقادیر قابل توجهی اجناس گران بها و عتیقه جات سرقتی از یک مجرم سابقه دار در تهران خبر داد.

به ادعای یک زن سالمند و وکیل وی، این مجرم با سوء استفاده از سادگی و بیماری پسر این زن و تحریک او اقدام به این سرقت و اخذ وکالت محضری جهت نقل و انتقال اموال غیرمنقول آنها را کرده است.

بنابراین گزارش شاکیه پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان اظهارداشت: پسرم به نام محمدرضا حدود یک سال پیش با فردی به نام افشین به عنوان تعمیرکار تلویزیون و گوشی تلفن همراه آشنا و این شخص پس از مدتی به منزل ما راه پیدا کرد و از سادگی پسرم که مدت 40 سال از زندگی اش را در خارج از کشور به سر برده و از نظر روحی – روانی بیمار و مبتلا به بیماری صرع است، سوء استفاده کرده و به شیوه های مختلف او را فریب داده و شبانه تمام اجناس گران بها و عتیقه جات داخل منزل شامل ظروف نفیس متعلق به دوران قاجار، کتاب های نفیس خطی، قرآن های دست نویس قدیمی، نقره جات، چندین تخته قالیچه، سکه های طلای پهلوی و بیش از نیم کیلو طلا و جواهرات را به سرقت برده است.

براساس این گزارش وکیل شاکیه نیز در تکمیل شکایت موکل خود به کارآگاهان گفته است: پسر شاکیه و شریک جرم وی بنام افشین از نبود برادر شاکیه به علت مسافرت خارج از کشور سوءاستفاده کرده، شاکیه را که به جهت کهولت سن از سطح هوشیاری پایینی برخوردار است به دفترخانه اسناد رسمی برده و به جهت نقل و انتقال اموال، وکالت گرفته است.

بنا براین گزارش با آغاز اقدامات پلیسی و شناسایی محل نگهداری اموال سرقت شده از خانه شاکیه، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات خود مطلع شدند منزل، متعلق به خواهر سارق است .

خواهرافشین پس از اطلاع از موضوع سرقتی بودن اموال، به صراحت بیان کرد که این اموال در چندین نوبت توسط برادرش، به عنوان امانت به خانه آنها منتقل و پس از چند روز تمامی این اشیا توسط برادرش به مکان دیگر منتقل شده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان در مورخه 23اردیبهشت 94 اقدام به دستگیری این مجرم سابقه دارکردند که در اعترافات خود اذعان داشت اموال شاکیه را به مبلغ یک میلیارد ریال در خیابان منوچهری فروخته است و بعد از این اعترافات، ماموران پلیس با حضور در محل فروش اموال مسروقه درخیابان منوچهری تعداد زیادی از اموال متعلق به شاکیه را کشف و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

همچنین بنا بر اعترافات افشین مبنی بر اقامت پسر شاکیه در شهرستان ورامین – منطقه قرچک، محمدرضا نیز در مورخه سوم خرداد ماه جاری دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی منتقل شد .

محمدرضا پس از دستگیری درخصوص انگیزه خود به کارآگاهان گفت: قصد داشتم تا با فروش این اشیا دوباره به زندگی خود در آمریکا بازگردم و قصد من این بود تا با فروش اموال عتیقه منزل پدری ام، هزینه تهیه خانه در آمریکا را فراهم کنم .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با دستور مقام قضایی، پسر شاکیه به علت شرایط خاص جسمانی و با تامین قرار قانونی آزاد و متهم دیگرپرونده جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
کشف تنباکوهای میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات کشف سرقت بزرگ 7 میلیاردی از جواهر فروشی در کرمان



اخبار,اخبار حوادث,سرقت بزرگ  جواهر فروشی در کرمان


اخبار حوادث - جزییات کشف سرقت بزرگ 7 میلیاردی از جواهر فروشی در کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: بزرگترین و پیچیده‌ترین سرقت که در طول 45 سال گذشته در کرمان بی‌سابقه بوده است(14 بهمن سال گذشته ساعت 5:25 بامداد) در 11 دی ماه سال جاری کشف شد.

به گزارش  ایسنا ، منطقه کویر، سرهنگ " هوشنگ پور رضا قلی " شامگاه دیشب در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: معتقد هستم بسیاری از جرائمی که صورت می‌گیرد به دلیل عدم آگاهی مردم از رفتارهای مجرمانه پیرامون خود هستند‌.

کاهش 8.5 درصدی قتل عمد در 10 ماهه گذشته سال جاری
وی در ادامه با اشاره به آمار قتل عمد در 10 ماهه سال جاری بیان کرد: در 10 ماهه سال جاری در حوزه قتل عمد با یک کاهش 8.5 درصد رو به رو بودیم و همزمان با این موضوع به یک افزایش 19.5 درصدی کشف در حوزه قتل رسیدیم.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان ادامه داد: مجموع قتل‌هایی که در سال جاری رخ داد و قتل‌های تحت پوشش پروژه معوقه‌ی که کشف شد، به 102 درصد رسید‌.

وی افزود: از مجموع 102 درصد حدود 84 درصد مربوط به پرونده‌های کشف شده سال جاری و 18 درصد مربوطه به پرونده‌های است که در سال گذشته اتفاق افتاد و امسال کشف شدند.

پوررضاقلی با بیان اینکه 33.5 درصد از قتل‌ها به صورت مسلحانه انجام شده است، اظهار کرد: 66.5 درصد از قتل‌های رخ داده در کرمان نیز به صورت غیر مسلحانه بوده است.

وی با اشاره به جنسیت مقتولان گفت: 82.5 درصد از مقتولان مرد و 17.5 درصد آنان زنان هستند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: بیشترین قتل‌ها در استان به ترتیب در شهرستان‌های کرمان با 25 درصد، جیرفت 15 درصد، سیرجان 10 درصد، رودبار 9 درصد، رفسنجان6.5 درصد، عنبرآباد 6.5 درصد و ریگان با 5 درصد قتل مواجه بوده است.

کشف 99 درصد از آدم ربایان در سطح استان
پوررضا قلی با اشاره به کشف آدم ربایان در استان کرمان گفت: 99 درصد از آدم ربایان در سطح استان کشف شده‌اند.

وی ادامه داد: 29 درصد ازآدم ربایان در مرکز استان، 22 درصد در کهنوج‌، 9.5 درصد در بم، 5.5 درصد در عنبرآباد، 7 درصد در ریگان، 9.5 درصد در جیرفت و مابقی در سایر نقاط استان هستند.

رییس پلیس آگاهی استان کرمان با بیان اینکه 61 درصد از انگیزه آدم‌ربایی مربوط به معاملات مواد مخدر است، گفت: 11 درصد با انگیزه باج گیری، 11 درصداختلافات مالی، دو درصد به دلیل انتقام جویی، دو درصد با انگیزه تجاوز جنسی، یک درصد سرقت و سه درصد مربوط به اختلافات خانوادگی است.

وی همچنین با اشاره به انگیزه قتل در جامعه بیان کرد: 48 درصد از انگیزه قتل مربوط به مشاجره و منازعه خیابانی، 7 درصد مسایل ضداخلاقی، 20 درصد اختلافات خانوادگی، دو درصد سرقت،11 درصد اختلافات ملکی، 6 درصد ‌مواد مخدر‌ و دو درصد اختتلافات قومی و طایفه‌ای است‌.

وی ‌اظهار کرد: تجاوز جنسی از دیگر پرونده‌هایی است که در سال جاری با 96 درصد کشف رو به رو بود.

23 درصد از قربانیان تجاوز جنسی در کرمان زیر 15 سال بوده‌اند
پور‌رضا قلی ادامه داد: 55 درصد از قربانیان تجاوزات جنسی مرد و 45 درصد زن بوده که 23 درصد آنها زیر 15 سال و 77 درصد از 15 سال به بالا هستند.

‌پور‌رضا قلی در ادامه گفت: بزرگترین و پیچیده‌ترین سرقت که در طول 45 سال گذشته در استان بی سابقه بوده است(‌در 14 بهمن سال گذشته ساعت 5:25 بامداد رخ داد) در سال جاری کشف شد.

جزئیاتی از بزرگترین و پیچیده‌ترین سرقت در استان کرمان
وی ادامه داد: شهروندی که از خیابان شریعتی در حال عبور بوده است، شاهد آتش سوزی ساختمان سه طبقه پزشکی می‌شود و آتش نشانی را مطلع می‌کند، آتش نشانی در محل حاضر شده و حریق را خاموش می‌کنند که پس از خاموش کردن حریق متوجه یک سری آهن آلات از جمله دستگاه جوشکاری و برشکاری می‌شود.

پور‌رضا قلی بیان کرد: ماموران آتش نشانی بلافاصله پلیس آگاهی را در جریان گذاشته زیرا آبدارخانه آزمایشگاه مجاور اصلی‌ترین جواهر فروشی شهر بوده است.

وی افزود: سارقان دیوار 35 سانتی جواهر فروشی را با رد کردن لوله‌های آب برداشته‌ و به گاو صندوق رسیده بوده که با دستگاه برش گاوصندوق را بریده و 2 طبقه از آن را خالی کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: رقم این سرقت بسیار بالا بوده و انعکاس وسیع اجتماعی داشت.

وی ادامه داد: بنا به اهمیت موضوع این پرونده را خود رسیدگی کردم و در نهایت سارقان جوان که هر دو تحصیل کرده‌ و هیچ سابقه‌ای نداشتند، دستگیر شدند.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: ارزش این جواهرات 7 میلیارد تومان بوده که 50 درصد آنها کشف و مابقی آنها در زمینه سرمایه گذاری بکار گرفته شده بود که بازگشت اموال مسروقه از صبح امروز 13 بهمن آغاز شده و سرمایه‌گذاری‌ها در حال توقیف است‌.

اخبار حوادث - ایسنا