اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کشته‌شدن ۴۰۰ تروریست در پاکسازی چند منطقه



اخبار ,اخبار بین الملل ,یروهای مسلح عراق

 

اخبار بین الملل - کشته‌شدن ۴۰۰ تروریست در پاکسازی چند منطقه

شخصی که «والی» داعش در دیاله محسوب می شد و همچنین دو تروریست سعودی به نامهای ابو یمامه دویسری و ابو عبد الله رازق و یک تبعه لیبی به نام ابو زینه از جمله کشته ها هستند.

چند منطقه دیگر در استان الانبار و اطراف پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین عراق از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد و حدود 400 تروریست در حملات دیروز ارتش و نیروهای مسلح و نیروهای مردمی در مناطق مختلف عراق به هلاکت رسیدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، نیروهای مسلح عراق و ارتش کمیته های مردمی این کشور مناطق کرابله و سجر در استان الانبار و اطراف پالایشگاه بیجی در صلاح الدین را از وجود تروریستها پاکسازی و 300 کارمند را آزاد کردند و 400 تروریست را در موصل، صلاح الدین، دیاله و کرکوک به هلاکت رساندند.

نادیه عبیدی خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی گفت: نیروهای مسلح عراقی و ارتش کمیته های مردمی که ارتش موازی ارتش عراق محسوب می شود با حمایت نیروی هوایی و هواپیماهای بدون خلبان توانستند کرابله و سجر در استان الانبار و اطراف پالایشگاه بیجی در صلاح الدین را به طور کامل پاکسازی کنند و 300 کارمندی را که باندهای تروریستی در یکی از واحدهای پالایشگاه بیجی زندانی کرده بودند آزاد و به مکانهای تجمع تروریستها و کاروانهای آنان در موصل، دیاله، صلاح الدین و کرکوک ضربات سنگینی وارد کنند که به هلاکت 349 تروریست منجر شد.

در اطراف شهر تلعفر نیز نیروهای امنیتی عراقی توانستند 30 تروریست را که در تلاش بودند به این شهر پاکسازی شده از لوث وجود تروریستها حمله کنند بکشند و 15 دستگاه خودروی مسلح تروریستها را منهدم کردند.

شیخ عبود عیساوی از رهبران ائتلاف ملی عراق گفت: «راهی جز تکمیل عملیات پاکسازی وجود ندارد و همه ملت عراق از فرماندهی کل نیروهای مسلح در دفاع از خاک و شرف و هیبت دولت حمایت می کنند. همگان حامی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح هستند. کسانی که توطئه کردند و توطئه می کنند در مراحل آینده توسط مردم عراق از صحنه حذف خواهند شد.»
نیروهای ارتش عراق همچنین سه موضع راهبردی تروریستهای گروهک دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در منطقه رحالیه در شرق فلوجه منهدم کردند و 15 تروریست نیز در حمله هوایی ارتش سوریه به شمال شهر بعقوبه به هلاکت رسیدند.

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
بشار اسد در میان مردم حمص پس از پاکسازی منطقه از تروریست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: بیش از یکصد تروریست داعشی بر اثر حملات هوایی به منطقه تدمر کشته شدند



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,تروریست های داعش

 مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه در بولتن خبری روزانه خود اعلام کرد: در جریان عملیات هوایی روسیه در منطقه تدمر بیش از یکصد نفر از تروریست های داعشی به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایرنا، مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه روز شنبه در بولتن خبری خود که یک نسخه آن به دفتر ایرنا در مسکو مخابره شد، خاطرنشان کرد: در شبانه روز اخیر بر اثر عملیات نیروی هوافضای روسیه در منطقه تدمر بیش از یکصد تروریست داعشی کشته شدند.


بمب افکن های روسیه در این مدت، در منطقه تدمر 40 پرواز رزمی انجام داده و 158 مرکز تروریست های داعشی را بمباران و نابود کردند.


در جریان این عملیات هوایی در حومه شهر تدمر، 4 تانک و 3 عراده توپ و 4 انبار مهمات و تسلیحات و 5 دستگاه خودرو متعلق به تروریست های داعشی منهدم شد.


مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه در ادامه بولتن از حمله خمپاره ای گروهی از تروریست ها متشکل از 200 نفر به منطقه خریتن در استان حلب ادامه داد.


تروریست ها که با 11 دستگاه خودرو مجهز به تسلیحات سنگین بودند پس از گلوله باران این منطقه، آن را ترک کردند.


در ادامه خاطرنشان شده است: تروریست های گروه جبهه النصره 23 گلوله خمپاره به سوری منطقه شیخ مقصود شهر حلب پرتاب کردند که بر اثر آن دو نفر از ساکنان این منطقه کشته و 11 غیرنظامی دیگر مجروح شدند.


تروریست ها امروز با سلاح های سنگین به گلوله باران منطقه فوا در استان ادلب ادامه دادند که بر اثر آن یک نفر از ساکنان محلی مجروح شد.


مرکز هماهنگی آتش بس مستقر در پایگاه هوایی روسیه در سوریه، خاطرنشان کرده است که هواپیماهای روسیه و سوریه هیچ گونه حمله ای به مراکز تحت کنترل گروه های مسلح مخالف دولت سوریه که آتش بس را پذیرفته اند انجام نداده اند.


اخباربین الملل  -  ایرنا