اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کریسمس در نیجریه بوی خون گرفت + عکس


حملات تروریستی روز گذشته در چند نقطه این كشور دست‌كم 39 كشته بر جای گذاشت. این در حالی است كه رهبران جهان این حملات را محكوم كردند.

 حملات تروریستی روز گذشته در چند نقطه نیجریه دست‌کم 39 کشته بر جای گذاشت.

حملات تروریستی روز گذشته در چند نقطه این كشور دست‌كم 39 كشته بر جای گذاشت. این در حالی است كه رهبران جهان این حملات را محكوم كردند.

در حادثه دیگر یك بمب در شهر "جوس" در مركز این كشور منفجر شد. همچنین یك عامل انتحاری خودروی بمبگذاری شده خود را در یكی از مناطق شمال شرقی نیجریه منفجر كرد. به گفته مقامات نیجریه گروه بوكوحرام مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

ین حملات نشان می دهد كه تهدیدها از سوی گروه بوكوحرام علیه نیجریه جدی است.

كاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان قول داد به مقامات نیجریه در مجازات عاملان این حملات كمك كند. ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: این حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان محكوم هستند.

بان كی مون دبیر كل سازمان ملل پایان خشونت و درگیری‌ها در نیجریه را خواستار شد. فرانسه با مردم نیجریه ابراز همدردی کرد و وزیر خارجه آلمان از این ابراز تاسف کرده که "حتی در روز کریسمس جهان از عملیات تروریستی در امان نیست."

اولین انفجار در یك كلیسای كاتولیك در حومه پایتخت نیجریه رخ داد كه گفته می شود 35 كشته و 52 زخمی بر جای گذاشت. در دومین حادثه در نزدیكی كلیسایی در شهر جوس روی داد.

 به دنبال این انفجار افراد مسلح به سوی نیروهای پلیس حمله كردند كه یك نیروی پلیس كشته شد.



ویدیو مرتبط :
هلالی:بوی خون آید بوی خون آید / جانب مقتل شمر دون آید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میدان التحریر مصر بوی خون گرفت / عکس


میدان التحریر مصر بوی خون گرفت