اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش 20 درجه ای دما طی روزهای آینده



اخبار ,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - کاهش 20 درجه ای دما طی روزهای آینده

کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای جمعه و شنبه کاهش 15 تا 20 درجه دمای هوا در نیمه شمالی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانی هفته آینده و روزهای شنبه و یکشنبه کاهش 10 تا 15 درجه دمای هوا در نیمه جنوبی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانه هفته آینده رخ می دهد.

امین حسین نقشینه، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: با فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده، امروز "سه شنبه هشتم بهمن ماه 92" در شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف  و در جنوبغرب بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق ادامه خواهد یافت.

وی افزود: از اواسط امروز دامنه های غربی و جنوبی البرز و تهران و سپس اواخرامروز شمال شرق کشور هم تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت و بتدریج از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه جو ارام می شود و با سکون نسبی هوا بر غلظت آلاینده های جوی افزوده می شود و در شهرهای تهران و اصفهان و روز چهارشنبه در شهر مشهد آلاینده های جوی افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: با نفوذ توده هوای خیلی سرد از عرض های شمالی و کاهش قابل توجه دما در بیشتر مناطق کشور طی روزهای جمعه و شنبه کاهش 15 تا 20 درجه دمای هوا در نیمه شمالی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانی هفته آینده و روزهای شنبه و یکشنبه کاهش 10 تا 15 درجه دمای هوا در نیمه جنوبی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانه هفته آینده رخ می دهد.   

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: تهران طی امروز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و روز پنجشنبه ، کمی ابری بتدریج افزایش ابر در پاره ای نقاط بارش باران و برف خواهد شد و همچنین از بعدازظهر امروز بارش ها در تهران آغاز می شود. 

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
وقتی دما زیر 50 درجه ی سانتیگراد میشود.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور/ باد و گرد و خاک در راه تهران است



سازمان هواشناسی ,کاهش دما در تهران

هشدار نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور/ باد و گرد و خاک در راه تهران است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش 15 درجه‌ای دما در کشور و وزش باد و گرد و خاک در تهران هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، افزود: در روز یکشنبه به سبب بارش مداوم باران در استان‌های اردبیل و گیلان و در روز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمالا جاری شدن سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و در روز دوشنبه در استان خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها با شدت کمتر رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی نقاط سبب آب گرفتگی معابر عمومی شود. از سوی دیگر انتظار می‌رود در روز یکشنبه در مناطق سردسیر و مرتفع آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و در روز دوشنبه در مناطق سردسیر استان‌های زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش به صورت برف و احتمالا تگرگ باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز شنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه وزش باد شدید و گرد و خاک رخ داده است، افزود: در عین حال در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، قم و مرکزی در بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در استان‌های سمنان، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به سبب افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

امیدوار شهری با تاکید بر اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های گلستان و خراسان شمالی و رضوی دمای هوا بین 7 تا 15 درجه کاهش می‌یابد، افزود: در مابقی نقاط کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا حداقل بین چهار تا هشت درجه کاهش خواهد داشت.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: در روز یکشنبه آسمان پایتخت کمی ابری در شهرهای شمالی استان نیمه ابری، باد و گرد و خاک، در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با پنج درجه کاهش، به 12 و 26 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات با بارش پراکنده، در پاره‌ای نقاط با باد و گرد و خاک، به تدریج کاهش ابر در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با 10 درجه دیگر کاهش به 9 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. /ایسنا