اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاهش میلیونی قیمت مگان


خودرو مگان که مدت ها بود در جاده گرانی با سرعتی باورنکردنی تخت گاز می رفت، طی چند روز اخیر روند رو به رشد خود را متوقف کرد و به گرانی های پی در پی خود پایان داد.

پرشین خودرو: خودرو مگان که مدت ها بود در جاده گرانی با سرعتی باورنکردنی تخت گاز می رفت، طی چند روز اخیر روند رو به رشد خود را متوقف کرد و به گرانی های پی در پی خود پایان داد.

این خودرو که از ابتدای سال جاری افزایش قیمتی بیش از ۶۵ درصد را تجربه کرده بود و با گرانی های بی وقفه انگشت حیرت بر دهان مصرف کنندگان نشانده بود، طی چند روز اخیر ترمز گرانی را کشید و حتی کاهش قیمت را نیز در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد.

خودرو مگان که در ابتدای سال جاری در بازار آزاد با قیمتی برابر با ۳۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شد طی مدت ۸ ماه قیمت خود را به مرز ۶۲ میلیون تومان رساند تا یکی از خودروهایی باشد که در بازار افزایش قیمت نجومی یعنی ۲۴.۵ میلیون تومان! را به نام خود به ثبت برساند.

اما این خودرو چند روزی است که در بازار آرام شده و از تب و تاب افزایش قیمت افتاده است به طوری که طی دو سه روز اخیر ارزانی ۲.۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و حالا با قیمتی برابر با ۵۹.۵ میلیون تومان دست به دست می شود.

فعالان بازار افزایش عرضه این خودرو و آغاز فروش مگان توسط پارس خودرو را از دلایل اصلی کاهش قیمت مگان در بازار عنوان می کنند.

آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موکد این مطلب است چرا که در بین محصولات پارس خودرو، مگان با رشد تولید مواجه شده‌ و با تیراژ ۹ هزار و ۱۹۹ دستگاهی خود در هفت ماه امسال، ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را به خود می‌بیند.


ویدیو مرتبط :
از قیمت 14 میلیونی تا بازار سیاه 100 میلیونی فروش کلیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت مگان و پژو V8



 

 

 

کاهش قیمت مگان و پژو V8

 

این هفته در بازار خودرو کشور‌، مگان و پژو 206 V8 ارزان شدند‌، اما سایر خودروهای داخلی تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.

همچنین آن‌طور که از بازار خبر می‌رسد‌، در سومین هفته اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها‌، رغبت مشتریان برای خرید خودرو تا حدودی نسبت به هفته ابتدایی اجرای این قانون‌، بیشتر شده و خرید و فروش روند بهتری پیدا کرده است. بنا به گفته فعالان بازار‌، تقاضا برای خودروهای پرمصرفی مانند پژو 405 تا حدی با افت روبه رو شده‌ و این موضوع در شرایطی است که نه تنها کاهش قیمت خاصی در آنها به چشم نمی‌آید‌، بلکه حتی 405 و پارس‌، به دلیل مجهز شدن به‌ترمز ضدقفل (ABS)، حدود 600 هزار تومان نیز گران شده اند.

ارزانی مگان وپژو V8

عرضه مناسب مگان اتومات‌، باز هم قیمت بازار این خودرو را کاهش داد. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت‌، مگان با توجه به کاهش قیمت 500 هزار تومانی در هفته جاری‌، هم اکنون 31 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این محصول فرانسوی‌، البته پیش‌تر نیز 700 هزار تومان ارزان شده بود‌، حال آنکه مدل دنده معمولی آن فعلا در قیمت 26 میلیون و 200 هزار تومان خود ثابت مانده است.

از مگان که بگذریم‌، پژو 206 مدل V8 دیگر خودرویی است که این هفته در بازار خودرو ارزان شد و کاهش قیمتی 300 هزار تومانی را به خود دید. این محصول که می‌توان آن را محبوب‌ترین مدل 206 صندوق‌دار دانست‌، هم اکنون 16 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. تنها تفاوت این محصول با 206 صندوقدار V9‌، اتومات نبودن دنده آن است و از همین رو V9 قیمتی برابر با 19 میلیون و 500 هزار تومان دارد. این خودرو معمولا نوسان قیمتی خاصی را به خود نمی‌بیند.

ماکسیما ارزان نشد

اگرچه طی یکی دو هفته گذشته اخباری مبنی بر کاهش قیمت ماکسیما منتشر شد‌، اما به گفته فعالان بازار‌، این خودرو همچنان با قیمت پیشین خود به فروش می‌رسد.

به گفته آنها‌، ماکسیمای اتومات هم اکنون 39 میلیون و 925 هزار تومان قیمت دارد و مدل دنده‌ای آن نیز 35 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ماکسیما پرمصرف‌ترین و از جمله باکیفیت‌ترین خودروهای سواری کشور به شمار می‌رود، که با تیراژی اندک در پارس خودرو به مونتاژ می‌رسد.

گرانی ای بی اسی پارس

پس از آنکه قیمت کارخانه ای پژو 405 به دلیل نصب‌ترمز ضدقفل (ABS)‌، افزایش یافت‌، پارس نیز به سرنوشت آن دچار و حدود 600 هزار تومان به قیمت کارخانه‌ای این خودرو افزوده شد. این دو خودرو البته در بازار و تحت تاثیر ماجرای گرانی سوخت‌، تغییر قیمت خاصی را به خود ندیدند. هم اکنون پژو 405 بنزینی با قیمت 13 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پارس بنزین سوز سال قیمتی برابر با 18 میلیون و 100 هزار تومان را داراست. در حال حاضر پارس دوگانه‌سوز که آن هم به‌ترمز ضدقفل مجهز است‌، با قیمت 18 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. پژو 405 دوگانه سوز نیز قیمتی برابر با 14 میلیون و 600 هزار تومان دارد.

تحریم زانتیا

خروج زانتیا از خط تولید و نگرانی مشتریان از آینده قطعات یدکی آن‌، کاهش استقبال از این محصول فرانسوی را در پی داشته است. بنابر اخبار رسیده از بازار‌، این خودرو با کاهش استقبال مشتریان روبه‌رو شده و کمتر کسی به سراغ خرید آن می‌رود. زانتیا که از جمله خودروهای باکیفیت کشور به حساب می‌آید‌، هم اکنون قیمتی برابر با 30 میلیون و 400 هزار تومان دارد. سایپا چندی پیش تولید این خودرو را برای همیشه متوقف کرد.

ثبات قیمت 206 تیپ 2 و پراید

اما سری هم به بازار خودروهای معروف به «کم مصرف» بزنیم. در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 قیمتی برابر با 14 میلیون تومان دارد. این خودرو نیز به‌ترمز ضدقفل مجهز است. پراید هم در مدل بنزین سوز خود همچنان هفت میلیون و 750 هزار تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه سوز آن نیز قیمتی برابر با 9 میلیون و 200 هزار تومان را دارا است...../تحلیل:عصرایران