اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاریکاتور؛ آپارتمان30متری برای زوج های جوان


شرق:    



ویدیو مرتبط :
‫نقاشی روی تیشرت - سفارش کاریکاتور زوج دوست داشتنی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمایل زوج های جوان به سمت ...



 

 

 

تمایل زوج های جوان

 

 

این روزها اجاره آن دسته از واحدهای نقلی که بیشتر شبیه به سوئیت هستند فقط مورد استقبال دانشجویان یاافراد مجرد قرار نمی گیرد، بلکه مدتی است زوج ها یا خانواده های کم جمعیت برای اجاره چنین واحدهایی به بازار روی آورده اند.

برخی از مشاوران املاک فعال در تهران دراین باره اظهار کردند: در گذشته های نه چندان دور اکثر مالکانی که واحدهای خود را که برابر با متراژ یک سوئیت بود، هنگامی که به بازار عرضه می کردند به این نکته به طور یقین اشاره داشتند که واحدشان با متراژی که دارد تنها برای یک فرد مناسب است، اما اکنون مدتی است علاوه بر افراد مجرد، عده ای از متاهلین هم تصمیم به اجاره چنین واحدهایی دارند.

معصومی، یکی از بنگاه داران فعال در خیابان قزوین گفت: طی یک ماه گذشته اکثر مستاجرانی که به بنگاه های املاک مراجعه کردند به دنبال کمترین نرخ اجاره از لحاظ مبلغ ودیعه و همچنین اجاره ماهانه بودند، زیرا اغلب مستاجران حتی توانایی کافی برای پرداخت رهن کامل را ندارند. از سوی دیگر مسلما هر چه متراژ بزرگ تر باشد، متناسب با آن نرخ اجاره هم افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: زمانی که مستاجران نمی توانند طبق خواسته خود نیازشان را برطرف کنند به اجبار به سوی واحدهایی که سوئیت هستند، متمایل می شوند.

این مشاور املاک درباره علت اصلی این رویداد خاطرنشان کرد: افزایش غیرمنصفانه چند درصدی نرخ های اجاره و کاهش عرضه واحدهای رهنی و پافشاری عده ای از مالکان برای رسیدن به خواسته خود باعث شده تا برخی از مستاجران دچار چنین وضعیتی شوند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی اجاره برخی از واحدهای نقلی و سوئیت پرداخته که بدین شرح است:

یک واحد ۲۵ متری واقع در شهرک ژاندارمری با مبلغ ۵ میلیون تومان ودیعه و ۲۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه، برای اجاره پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر در مجیدیه جنوبی یک واحد ۲۸ مترمربعی، زیر همکف با ۹۰ هزار تومان اجاره ماهانه و ۱۰ میلیون تومان مبلع ودیعه به بازار اجاره عرضه شده است و همچنین مالک، قابلیت تبدیل شرایط پرداخت را به رهن کامل اعلام کرده است.

در همین راستا ۱۵ میلیون به عنوان مبلغ ودیعه به همراه پرداخت مبلغ ماهانه ۱۵۰ هزار تومان برای یک واحد ۴۲ متری، ۲ سال ساخت در محدوده بلوار فردوس خیابان سازمان برنامه جنوبی از سوی مالک تعیین شده است.

علاوه براین در منطقه زعفرانیه واحدی ۴۰ متری که کاربری آن مناسب سکونت و کار است با ۴۵ میلیون تومان رهن کامل به متقاضی واگذار می شود که البته پارکینگ و انباری جزو امکانات این واحد به شمار می آید.

همچنین در حوالی خیابان خیام محدوده خیابان مختاری یک واحد ۴۰ متری با مبلغ یک میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای اجاره پیشنهاد شده است.

از طرف دیگر در خیابان ظفر یک واحد ۳۲ متری با مبلغ ۱۶ میلیون تومان، برای رهن کامل پیشنهاد شده است..../تحلیل:دنیای اقتصاد