اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارگردان سرشناس ایتالیایی در راه ایران


پروژه مشترک تئاتر «ایران و ایتالیا» باحضور مرکز هنری «ArteStudie» و به میزبانی گروه نمایش «آو» و خانه نمایش «دا»، از 30 آبان 94 به مدت یک هفته در تهران برگزار می‌شود.

خبرآنلاین: پروژه مشترک تئاتر «ایران و ایتالیا» باحضور مرکز هنری «ArteStudie» و به میزبانی گروه نمایش «آو» و خانه نمایش «دا»، از 30 آبان 94 به مدت یک هفته در تهران برگزار می‌شود.

سهیل اعرابی ، یه عنوان یکی از سرپرست‌های گروه آو و مدیر پروژه اعلام کرد: "ریکاردو ونوچینی به عنوان کارگردان، فیلم‌ساز، مولف، بازیگر و پژوهشگر تئاتر، نزدیک به چهار دهه در تئاتر و اپرا فعالیت کرده است. وی در این سال ها در نمایش ها، اپراهای متعددی کارگردانی و بازیگری و آهنگسازی کرده است که هرکدام در ایتالیا و سایر نقاط جهان با موفقیت به روی صحنه رفته اند.

 در سال‌های اخیر با تمرکز بر تئاتر اجتماعی و مسائل جهانی، پروژه های عجیب و سختی را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است که شامل اجرا در مراکز و سازمان های جهانی با موضوع اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی و اجرا در مراکز پناهجویان آفریقایی، یا مناطقی همچون اردوگاه پناهندگان سوری در اردن و روستاهای بیروت بوده است.

با دعوت تیم ایتالیایی از گروه نمایش "آو" جهت همکاری در سال جاری، پروژه ی مشترکی شکل گرفته است. این پروژه به منظور شناساندن و درک بیشتر نئاتر اجتماعی، با رویکرد "تئاتر به مثابه ابزاری برای درک رویدادهای زندگی" در فضایی آموزشی- تجربی برگزار می شود.

روابط عمومی خانه نمایش "دا" به عنوان دیگر برگزارکننده‌‌ی این پروژه اضافه کرد: "این تماشاخانه از تاریخ 30 آبان تا 6 آذر ماه1394 میزبان تیم ایتالیایی و شرکت‌کنندگان خواهد بود. در این کارگاه های یک هفته ای، که باحضور کارگردان ایتالیایی "ریکاردو ونوچینی "برگزار می شود تمرینات در غالب تئوری و عملی‌ ارائه می‌گردند و بر روی مهارت‌ها و تمرینات بازیگری، تمرینات بدن-بیان و به تصویر کشیدن سوژه و دغدغه‌ی برآمده از اجتماع تمرکز دارند. در شب پایانی، شرکت‌کنندگان در غالب یک اجرای پایانی، تجربیات و آموخته هایشان را اجرا می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
عکس لو رفته مفتی سرشناس سعودی با زن ایتالیایی -سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور هنرمند سرشناس ایتالیایی در ایران



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,لوکا ماسیرونی

لوکا ماسیرونی (Luca Massironi) هنرمند عرصه هنر خیابانی و از شاگردان «Rammellzee» هنرمند شاخص دنیای نقاشی دیواری مهمان هشتمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

به گزارش خبرآنلاین، لوکا ماسیرونی هنرمند ایتالیایی اهل میلان که از هنرمندان شناخته شده عرصه هنرهای خیابانی در اروپا و آمریکا است، این روزها مهمان هشتمین «جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر» است و از نمایشگاه این رویداد هنری در موسسه صبا فرهنگستان هنر دیدن کرد.

ماسیرونی در حاشیه حضور در این جشنواره با برپایی کارگاهی آموزشی با حضور دانشجویان در موسسه صبا ضمن معرفی خود اثری را در این کارگاه آموزشی خلق کرد.

ماسیرونی در این کارگاه آموزشی گفت: هنر من در خیابان با نوشتن شعار شکل گرفت. من در خیابان‌‌های میلان و نیویورک اقدام به نوشتن شعارهایی کردم که با استقبال مردم روبرو شد و رفته رفته، زمینه هنری یافت. من برای آموختن هنر خیابانی به نیویورک رفتم و به شاگردی «Rammellzee» از هنرمندان شناخته شده جهانی در زمینه نقاشی دیواری درآمدم و مدت‌ها با او به خلق اثر پرداختم.

وی در ادامه برخی از آثاری را که در خیابان به ارائه آنها پرداخته بود، به وسیله اسلاید به نمایش گذاشت و سپس به خلق تابلویی در این کارگاه آموزشی پرداخت.

لوکا ماسیرونی در این اثر شبیه کالیوگرافی، نوعی تکسچر از بافت‌های انتزاعی را در مقابل دانشجویان ارائه داد و گفت: این اثر در جریان حسی و انرژی که از شما مخاطبان گرفتم خلق شده و بیش از اینکه متعلق به من باشد به شما تعلق دارد.

این هنرمند ایتالیایی تصریح کرد: این مسئله ذات هنر خیابانی است. یعنی شما از دریافت‌های محیط به ارائه حس خود از طریق عناصر تجسمی مثل نقطه، خط و بافت می‌پردازید.

لوکا ماسیرونی متولد ۱۹۷۰ در میلان و از شاگردان «Rammellzee» هنرمند شاخص دنیای نقاشی دیواری است. این هنرمند مجسمه ساز، پرفورمنس آرتیست و گرافیتی بیشتر در زمینه هنرهای خیابانی فعال است و در اروپا و آمریکا آثاری را اجرا کرده است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر به دبیرکلی مجتبی آقایی تا ۱۷ اسفندماه سال جاری در موسسه فرهنگی و هنری صبا میزبان علاقه مندان به هنر است.

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین