اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ژنگ ژی در مراسم AFC؛ رقابت سخت شد


ژنگ ژی رقیب اصلی جواد نکونام در راه کسب توپ طلای بهترین بازیکن آسیاست و گفته می شد که ممکن است به دلیل دیدار پیش روی تیمش در این مراسم حضور پیدا نکند.

سایت گل: ژنگ ژی رقیب اصلی جواد نکونام در راه کسب توپ طلای بهترین بازیکن آسیاست و گفته می شد که ممکن است به دلیل دیدار پیش روی تیمش در این مراسم حضور پیدا نکند.

مارچلو لیپی، سرمربی گوانگ ژو، اعلام کرد که ژنگ ژی و موریکی، دو ستاره تیمش، در مراسم امشب معرفی بهترین های آسیا در مالزی حضور پیدا خواهند کرد.

لیپی به خبرنگاران چینی گفت:" من به آنها اجازه دادم تا به مالزی بروند زیرا این تجربه بسیار مهمی در دوران حرفه ای آنها خواهد بود.اگر بتوانند این جایزه را به دست بیاورند، این بهترین تقدیر از نمایش خوب شان در سراسر سال جاری خواهد بود.

آنها بعد از مراسم خیلی زود به گوانگ ژو برمی گردند تا برای دیدار فردا آماده شوند."


ویدیو مرتبط :
علی کریمی ( مراسم AFC )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کار سخت سعیدلو در انتخابات AFC



 

کار سخت سعیدلو در انتخابات AFC

 

عصرایران ورزشی -  کمتر از یک ماه دیگر فوتبال آسیا چهره جدیدی از خود به نمایش خواهد گذاشت،گرچه کسی رقیب محمد بن همام برای  پست ریاست نیست اما آنچه در کانون توجه انتخابات کنفدراسیون قرار گرفته است، رقابت بر سر پست هایی دیگر است که ریاست کنفدراسیون را در محاصره خود قرار می دهد و شاید وسعت عمل رییس را محدود کند. اینجا جایی است که رقیبانی سر سخت وجود دارد. شاید به همین دلیل باشد که از هم اکنون نامزدهای پست های حساس برنامه هایی خود را اعلام کنند.

 

از ایران نیز علی سعید لو و محمد کفاشیان به ترتیب خود را برای نایب رییسی در منطقه مرکز و علی کفاشیان برای هیات اجرایی نامزد کرده اند،جایی که رییس سازمان ورزش باید  به مصاف رقیبی سرسخت از سریلانکا یعنی نایب رییسی کنونی آسیا رود و کفاشیان هم می بایست از راه پرپیچ و خمی برای نشستن روی صندلی هیات اجرایی گذر کند.

تکاپوی انتخابات داغ کنفدراسیون فوتبال آسیا با نواختن زنگ رقابت ها آغاز شده است. در سوی دیگر نامزدها هرکدام برنامه های خود را اعلام می کنند.

شاهزاده علی رییس فدراسیون فوتبال اردن که عضو خانواده سلطنتی این کشور است یکی از این نامزدهاست که خود را برای پست نایب رییسی آسیا در فیفا  نامزد کرده است.

او در کنفرانس خبری در  امان پایتخت اردن 4 رکن اساسی برنامه های خود را اعلام کرده است.او که ریاست فدراسیون فوتبال اردن را در اختیار دارد با اشاره به پتانسیل های موجود فوتبال آسیا خواستار تقویت قوه اجرایی کنفدراسیون برای پیشبرد اهداف توسعه ای خود شد.او در ادامه تشریح برنامه های خود تاکید کرد: آسیا قاره ای جوان است و من به دلیل حضور در میان جوانان کشورم و برنامه هایی که در جهت توسعه ورزش جوانان داشته ام برای تمرکز روی فوتبال پایه ای برنامه ای ویژه ای دارم چراکه سود فوتبال آسیا در نهایت باید به سود جوانان باشد.نامزد پست نایب رییسی آسیا از سوی دیگر فوتبال بانوان را در آسیا در حال توسعه نامید و عنوان کرد که فوتبال زنان آسیا توانمندی حضور بانشاط  و شاداب را در آسیا دارد.

در این میان او به نکته ای در برنامه های خود اشاره کرده است که به نظر می رسد نگرانی عمده کشورهای آسیایی است. علی بن حسین می گوید که مسابقات آسیایی در همه ابعاد و اعطای میزبانی ها باید مورد حفاظت قرار گیرد و در مسیر منطقی حرکت کند.رییس فدراسیبون فوتبال اردن همچنین خطاب  به 46 عضو مجمع انتخابات گفت که من برای حفاظت از حقوق تمام اعضا در فیفا تلاش می کنم و پل ارتباطی خواهم بود میان همه اعضای فوتبال قاره با کنفدراسیون.وی با گفته های خود به خلاء ای اشاره می کند که بعد از انتخاب میزبانی جام جهانی در میان کشورهای آسیایی به وجود آمده است که گروهی فوتبال آسیا تنها برای خود در اختیار گرفته اند،موضوعی که باعث انتقاداتی شده است.

از سوی دیگر موضوعات مالی کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئله ای است که در کنگره بیست و یکم مورد توجه اعضا قرار گرفت و برخی به دلیل عدم شفافیت آن به شدت به سیاست های مالی کنفدراسیون انتقاد کردند.

این در حالی است که علی بن حسین نیز این مسئله را مورد توجه قرار می دهد:برای توسعه منابع مالی فدراسیون برنامه های جدی دارم. چراکه معتقد هستم که فوتبال سرمایه گذاری لازم را برای تامین منابع مالی ایجاد کرده است و این کار سختی نیست. تنها باید آن را در مسیر درست قرار داد.../عصرایران ورزشی