اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چینی ها با اوباما شوخی کردند!


سیل پیام کاربران چینی به شبکه اجتماعی گوگل‌ پلاس اوباما سرازیر شد.

خبرگزاری آریا: سیل پیام کاربران چینی به شبکه اجتماعی گوگل‌ پلاس اوباما سرازیر شد.

به گزارش بی بی سی، در پی لغو محدودیت دسترسی به شبکه اجتماعی گوگل پلاس باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در چین، سیل پیام کاربران چینی به این سایت سرازیر شد.

گوگل پلاس معمولا در چین قابل دسترسی نیست.

کاربران چینی در باره تمام موضوع های مطرح شده در گوگل پلاس باراک اوباما به زبان چینی اظهار نظر کرده اند که خوانندگان آمریکایی از آن سردر نمی آورند.

بعضی ها شوخی کرده بودند و برخی دیگر در پیام خود نوشته بودند که می خواهند به سبک مبارزات "اشغالگرانه" غربی سایت رئیس جمهوری آمریکا را اشغال کنند.

معمولا دسترسی به سایت گوگل پلاس، فیس بوک، توئیتر و سایت های دیگری که از نظر مقامات چین مناسب تشخیص داده نمی شوند، امکان‌پذیر نیست.

هشدار چین به آمریکا
این گزارش در حالی است که چندی پیش چین به آمریکا در خصوص طرحهای این کشور مبنی بر گسترش حضور نظامی در آسیا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی جین پینگ معاون رئیس جمهوری چین با اعلام اینکه اقیانوس آرام فضایی گسترده و بزرگ هم برای امریکا و هم برای چین است گفت که پکن نگران ارزش پول و رشد اقتصادی خود است.

شی تاکید کرد در زمانی که مردم در سراسر جهان درصدد برقراری صلح، ثبات، امنیت و توسعه هستند استقرار نیروهای نظامی کشورهای دیگر در منطقه چندان خوشایند نیست.

وی افزود که چین از نقش سازنده امریکا در برقراری صلح و پیشبرد آن در جهان استقبال می کند اما امیدوار است که واشنگتن نیز با احترام متقابل به کشورهای منطقه حاکمیت ارضی آنها را زیر سوال نبرد.
 
ازدید مقامات چینی، تمام مردم دنیا از جمله مردم آسیا به دنبال ثبات، آرامش و حرکت در مسیرنظم و سازندگی هستند.

مردم قاره کهن بیش از پیش براین باور هستند که سازندگی، بهبود زندگی، رشد وشکوفایی اقتصادی در سایه صلح و ثبات در گستره آسیا امکان پذیر است. بنابراین، سیاست های یکجانبه و رویکردهای نظامی گرایانه آمریکا و مداخله این کشور درامور داخلی کشورها را برهم زننده امنیت و تخریب کننده صلح می دانند.

سیاست نظامی گرایانه واجرای طرح های نظامی آمریکا با متحدانش در آسیا بی شک تهدیدی برای صلح ،ثبات و آرامش است و چنین سیاستی را مردم آسیا نمی پسندند. تردیدی نیست تا زمانی که امریکا به منافع کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک، مصالح و حاکمیت ملی آنان احترام نگذارد، مقوله امنیت همچنان درهاله ای از ابهام خواهد بود.

لازم به یاد آوری است، آمریکا درماه های گذشته نیروهایی را به استرالیا وفیلیپین اعزام کرد و متعاقب آن روابط نظامی خود را با ویتنام و سنگاپور ارتقاء داده و درپی ایجاد پایگاه های نظامی در مناطق دیگر است. شاید بتوان اظهارات معاون رئیس جمهوری چین قبل از ورود به آمریکا را، درمورد سیاست نظامی گری این کشور، نوعی توصیه دوستانه چینی ها تلقی وارزیابی کرد؛ اما واقعیت این است که آمریکا پس از جنگ سرد وفروپاشی شوروی و ازبین رفتن ائتلاف های سیاسی ونظامی دوران جنگ سرد، اکنون خود را قطب اصلی قدرت در حوزه های سیاسی- امنیتی ونظامی در جهان می داند.

آمریکا با درپیش گرفتن سیاست جنگ سرد رسانه ای در واقع تلاش میکند، مداخله درامور داخلی کشورها را بدلایل انسانی توجیه کند. در حالیکه افکار عمومی جهان بخوبی می داند که حضور نظامی آمریکا در پاکستان، عراق و افغانستان به چه میزان جنبه های انساندوستانه داشته است.

مسلما باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دراجرای سیاست گذاری خارجی خود بویژه درحوزه آسیا تلاش می کند همسو با اسلاف خود یعنی جمهوری خواهان رفتار کند. استراتژی اوباما درحوزه نظامی و گسترش آن در آسیا، درواقع ادامه راه جمهوری خواهان است، راهی که امریکا در سیاست خارجی جدید خود بر توجه بیشتر، به منطقه آسیا تاکید دارد.

اکنون این بر داشت وجود دارد که مردم کشورهای فیلیپین، تایلند، سنگاپور، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی همصدا با مقامات چینی معتقدند که استقرار دم افزون نظامیان امریکایی درخاک این کشورها، نه تنها حاکمیت ملی این کشورها را زیرسوال می برد بلکه خلاف قوانینی است که درکشورهای فوق به تصویب رسیده است که مانع حضور نظامیان خارجی است.


ویدیو مرتبط :
باراک اوباما چینی هم به بازار آمد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوخی رسانه ای اوباما با دخترانش +عکس




 اخبار بین الملل - شوخی رسانه ای اوباما با دخترانش +عکس

باید این موضوع را هم در نظر بگیرم که آن ها همیشه تحت نظارت محافظان هستند و با توجه به نزدیکی انتخابات نمی توانند با هر کسی که دوست دارند، بیرون بروند."

 رئیس جمهور آمریکا " باراک اوباما " اعلام کرد خودش را برای یک رویداد و چالشی بزرگ در ماه آینده آماده کرده است. دختر بزرگ او با پشت سر گذاشتن دوران کودکی وارد دوران نوجوانی می شود. باراک اوباما در مصاحبه با ABC هنگامی که با سوالی در مورد تولد 13 سالگی دخترش روبرو شد پاسخ داد " من نمی توانم وقایع چهار یا پنج سال آینده را پیش بینی کنم، ولی می دانم که دوران نوجوانی دوران حساس و پیچیده ای است. باید این موضوع را هم در نظر بگیرم که آن ها همیشه تحت نظارت محافظان هستند و با توجه به نزدیکی انتخابات نمی توانند با هر کسی که دوست دارند، بیرون بروند."

اخبار,اخبار  بین الملل, باراک اوباما

 

در صورتی که دختر اوباما خواستگاری داشته باشد، او باید انتظار مذاکره دوجانبه ای را با رئیس جمهور داشته باشد. من باید او را به دفتر محل کارم دعوت کنم و هدف و انگیزه ی او را از نزدیک به دخترم بدانم. " در پایان نیز اوباما با خطاب به دخترانش اعلام کرد "مالینا و ساشا، اگه در حال دیدن این برنامه هستید، من شوخی کردم.

 

"هنگامی که از اوباما پرسیده شد که آیا او و بانوی اول آمریکا، میشل اوباما، فزندان بیشتر یا پسر نمی خواهند، جواب داد: "شما طوری صحبت می کنید که انگار من باید تصمیم بگیرم که فرزند دیگری می خواهم یا نه، ولی این میشل است که باید سه چهار کیلو وزن بچه را تحمل کند، بنابراین نظر او خیلی مهم است و به نظر میشل نیز دو تا بچه کافی است. "مالیا روز 4 ژولای 13 ساله می شود. ساشا نیز در اوایل ماه جاری تولد 10 سالگی اش را جشن گرفت."
 اخبار بین الملل - جام نیوز