اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کشورهایی بیشترین ارزانی خانه را دارند؟


براساس تحقیقات موسسه "نایت فرانک" بر روی شاخص قیمت جهانی مسکن در سال ۲۰۱۴ میلادی، کشورهایی که با کاهش و افزایش در این حوزه برخوردار بودند، مشخص شدند.

خبرگزاری مهر: براساس تحقیقات موسسه "نایت فرانک" بر روی شاخص قیمت جهانی مسکن در سال ۲۰۱۴ میلادی، کشورهایی که با کاهش و افزایش در این حوزه برخوردار بودند، مشخص شدند.

به تقل از پایگاه خبری "البوابه"، براساس تحقیقات موسسه "نایت فرانک " بر روی شاخص قیمت جهانی مسکن بیشترین کاهش قیمت مسکن در جهان متعلق به دوبی با میانگین ۶.۲ درصد در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ میلادی گزارش شده است.

در همین حال، کشور لتوانی با کاهش منهای ۵.۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفت و بعد از آن، چین با منهای ۴.۹ درصد و اوکراین با ۴.۳ درصد به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.

همچنین براساس تحقیقات این موسسه بیشترین افزایش قیمت مسکن در سال ۲۰۱۴ میلادی به کشور ایرلند با رقم ۱۶ درصد تعلق گرفت، این در حالی است که این رقم در سال‌جاری میلادی تا کنون به ۳۸ درصد برای این کشور ارتقا پیده کرده است.

بر پایه این گزارش، در سال ۲۰۱۴ میلادی کشورهای ترکیه، قزاقستان و هنگ کنگ از رشد دو رقمی قیمت مسکن بر خوردار شدند.


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از کشورهایی که بیشترین میزان خیانت به همسران را دارد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشورهایی که بیشترین اختلاف حقوق را بین زنان و مردان دارند+تصاویر



اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 

اخبار اجتماعی - کشورهایی که بیشترین اختلاف حقوق را بین زنان و مردان دارند+تصاویر

طبق آمار سازمان توسعه و اقتصاد جهانی و بر خلاف تصور برخی کشورهای بسیار یشرفته و قدرتمند از لحاظ اقتصادی بیشترین اختلاف حقوق پرداختی بین زنان و مردان را دارند.

مطالعات نشان می دهد که دعواها همچنان بر سر حقوق زنان در اکثر نقاط جهان وجود دارد و بسیاری از افراد از تبعیض جنسیتی در مورد مسائل مختلف شکایت دارند.

این اختلافات در مورد مسائل کاری و میزان حقوق دریافتی نیز به وضوح قابل مشاهده است. آخرین مطالعات سازمان توسعه و اقتصاد جهانی (OECD) حاکی از اختلاف حقوق دریافتی میان مردان و زنان در کشورهای مختلف است.

جالب ترین نکته در مورد لیست ارائه شده این است که کشورهایی که بیشترین اختلاف حقوق دریافتی بین زن ها و مردان را دارند جزء کشورهای پیشرفته و توسعه یافته با اقتصادی قوی هستند که زنان بخش اعظمی از نیروی کاری آنها را تشکیل می دهند. با این حال اختلاف حقوق دریافتی بین آنها در بیشترین حد ممکن است.


1. اتریش – اختلاف 5. 19 درصد
اتریش کشوری پیشرفته در قلب اروپا بوده و از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی ندارد. تولید ناخالص داخلی این کشور 400 میلیارد دلار بوده با این وجود  اختلاف جنسیتی در زمینه کار و استخدام در این کشور زیاد است. 44 درصد زنان شاغل در این کشور در مشاغل پاره وقت مشغول به کار هستند در صورتی که برای مردان این میزان تنها 8. 7 درصد  است.

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 
2. آلمان – اختلاف 8 . 20 درصد
آلمان با تولید ناخالص داخلی 4. 3 تریلیون د لار در سال 2012 یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه اقتصادی در دنیا بوده و پولدارترین کشور اروپائی در زمان بحران مالی اروپا به حساب می آمد. اما مشکل اصلی اقتصادی نیست بلکه اجتماعی است. بسیاری معتقدند که سیاست های تبعیض جنسیتی در آلمان مخصوصا در زمینه کار و حقوق دریافتی مشکلات و اعتراضات زیادی را به همراه دارد.

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 
3. اوکراین – اختلاف 2. 22 درصد
اوکراین که در حال حاضر به دلیل اختلافات سیاسی  منطقه در صدر اخبار قرار دارد یکی از کشورهایی است که بیشترین اختلاف حقوق دریافتی بین زن و مرد را دارا است. محققان می گویند این اختلاف سالهای سال است که در این کشور ادامه داشته است. دولت این کشور علاوه بر اختلاف حقوق ، تبعیض های جنسیتی دیگری را در زمینه های مختلف برای مردان و زنان قائل شده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 
4. هند – اختلاف 8. 24 درصد
در سال های اخیر اخبار مبنی بر زیر پا گذاشتن حقوق زنان در کشور هند به شدت رو به افزایش بوده است و مکررا در اخبار شنیده می شود که زنان در هند مورد آزار و اذیت های گوناگون قرار می گیرند در همین راستا حقوق دریافتی زنان با مردان در این کشور نیز اختلاف زیادی دارد.

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 
5. قبرس – اختلاف 1. 25 درصد
کشور قبرس به عنوان جزیره ای کوچک در دریای مدیترانه ، مقصد بسیاری از توریست های اروپائی در فصل تعطیلات است. با این حال این کشور در سال های اخیر با مشکلات بزرگ مالی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر این مسائل تبعیض جنسیتی و اختلاف حقوق زن و مرد در این کشور بسیار زیاد بوده. آمار انجام شده توسط اتحادیه اروپا نشان می دهد که تنها 7 درصد زنان در این کشور تحصیلات تکمیلی خود را به پایان می رسانند و اختلافات حقوق دریافتی آنها با مردان بیش از 25 درصد است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 
6. ژاپن – اختلاف 4. 27 درصد
تبعیض جنسیتی در ژاپن بارها توسط رسانه های بین الملل اشاره شده است. با این حال ،‌تاکنون اقدامی جدی و مثبت در این زمینه در ژاپن صورت نگرفته است. علاوه بر اختلاف میزان حقوق دریافتی میان زنان و مردان قوانین کاری برای زنان بسیار سختگیرانه تر و محدودکننده تر است.

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان


7. استونی – اختلاف 28 درصد
دیگر کشور اروپای شرقی موجود در لیست استونی است که بیشترین اختلاف حقوق دریافتی بین زنان و مردان را در اروپا دارد. با وجود اینکه جمعیت زنان تحصیلکرده در این کشور از مردان بسیار بیشتر بوده و بیش از نیمی از جمعیت زنان دارای مدارک عالی دانشگاهی هستند با این حال تبعیض جنسیتی در مسائل کاری شغلی و جنبه های دیگر زندگی اجتماعی در این کشور بسیار بالا است.

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 
8. روسیه – اختلاف 5. 32 درصد
روسیه به عنوان یکی از بزرگترین ملل در دنیا به نوعی سنتی ترین کشور نیز به حساب می آید. فعالان حقوق انسانی به ویژه حامیان حقوق زنان اعتراضات گسترده ای را در مخالفت با پوتین و تصمیمات کلیسای ارتودوکس در این کشور انجام می دهند. و خواستار برقراری برابری حقوق زنان و مردان هستند.


روسیه دومین کشور در دنیا است که اختلاف حقوق دریافتی بین زنان و مردان در بیشترین مقدار خود قرار دارد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان


9. کره جنوبی – اختلاف 38 درصد
کره جنوبی توسط سازمان توسعه اقتصاد جهانی به عنوان کشوری که بیشترین اختلاف میزان حقوق دریافتی بین زن و مرد وجود دارد معرفی شده است. مانند ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر موجود در لیست ، بسیاری از قوانین تبعیض جنسیتی به نفع مردان بوده و زنانی که هنوز ازدواج نکرده اند آزادی و استقلال بسیار محدودی دارند. به دلیل اختلاف بالای حقوق پرداختی بسیاری از شرکت ها در کره جنوبی استخدام زنان تحصیلکرده را به دلیل پرداخت حقوق کمتر ترجیح می دهند. 

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاف حقوق زنان و مردان

 اخبار اجتماعی - بازارخبر