اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسی می‌خواست مردم تهران را در خیابان با آر.پی.جی بکشد؟!



اخبار,اخبارسیاسی, انتخابات ریاست جمهوری

 
 اخبار سیاسی - چه کسی می‌خواست مردم تهران را در خیابان با آر.پی.جی بکشد؟!

حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 همچنان بر فضای سیاسی کشور موثر است و پس از پرسشی از رئیس جمهور در این باره در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر دکتر روحانی، مباحث حقوقی جدیدی در این باره مطرح شد. پیگیری مطبوعاتی این مباحث به ادعای متفاوتی از سوی عمادالدین باقی منجر شده است که هنوز مقامات رسمی کشور در باره آن اظهار نظر نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، پس از طرح مباحث مربوط به محرومیت‌های سیاسی افرادی که به دخالت در حوادث سال 88 متهم هستند ولی حکم قضایی در باره انها صادر نشده است، عمادالدین باقی در یادداشتی برای هفته‌نامه صدا، اتهاماتی را علیه طرفداران محمود احمدی‌نژاد مطرح کرده است. متن منتشره در هفته‌نامه صدا با سانسورهای همراه بوده و به همین دلیل در مواردی جملات ان بدون فعل پایان یافته است؛ ولی خبرگزاری دولتی ایسنا متن کامل‌تری را منتشر کرده است که در آن جزئیات بیشتری امده است.

نکته جالب‌تر این است که هر دو متن با منابع مورد اشاره در ان تفاوت‌های فاحشی دارد که روشنگری بیشتر در باره آن را ضروری خواهد ساخت.

متن منتشره در هفته‌نامه صدا به صورت زیر است:
برای مثال در سال 89 خبر مهم، در یک روزنامه اصولگرای حامی سرسخت دولت وقت منتشر آن هم از زبان آقای نبی حبیبی دبیرکل هیأت مؤتلفه.

در روزنامه وطن امروز سه‌شنبه 7 دی 1389 ص 3 از قول آقای نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه آمده بود: «در یکی از تظاهرات پس از انتخابات، وزارت اطلاعات در حد فاصل میدان آزادی تا انقلاب یک گروه صد نفری را دستگیر کرده که مجهز به بی‌سیم و سلاح بودند و قصد داشتند وارد جمعیت شده و به کشتن مردم صرف نظر از اینکه چه طیفی هستند بپردازند. حبیبی گفته است تعجب می‌کنم چرا این خبر را منتشر نکرده‌اند».

 

هنگامی که خبر را خواندم که در لایه لای مطالب روزنامه گم شده بود فکر کردم یک سخن تازه برای جوسازی علیه معترضان انتخاباتی و انتساب آنها به گروه رجوی یا تروریسم است اما در شگفت بودم که اگر چنین باشد، چرا آن را در بوق و کرنا نکرده و سرپوش گذاشته‌اند. در بند 240 دو نفر از آنها زندانی و با برخی زندانیان سیاسی هم‌سلول شده که به بیان خود این افراد حامیان نامزد غیراصلاح‌طلب بودند و می‌توانستند مصداق عینی خبر دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی باشند. آنها در هتلی در خیابان آزادی مستقر می‌شوند که چون هتل‌دار می‌خواهد چمدان را ببرد و مانع می‌شوند، شک می‌کند و به وزارت اطلاعات که در شرایط بحرانی آن زمان از قبل از آنها خواسته بود حرکات مشکوک را اطلاع دهند، خبر می‌دهند با این تصور که این افراد از گروه رجوی هستند اما وقتی دستگیر و هویتشان شناخته شد، از دامن زدن به این خبر خودداری می‌کنند.

 

عجیب این است که در چند سال گذشته هیچ‌کس به این خبر بسیار مهم و تعیین‌کننده در درک حوادث سال 88 از نظر سیاسی و قضایی توجه نکرده و تاکنون جایی بدان پرداخته نشده است. آقای نبی حبیبی اخیرا نیز بار دیگر این اظهارات را با کمی تفاوت تکرار کرده است. (نگاه کنید به شرق، شماره 1949 - یکشنبه 20 بهمن 1392 ص 2).


متن منتشره از سوی خبرگزاری ایسنا که دارای تفاوت‌های مهمی است به قرار زیر است:
برای مثال در سال 89 خبر مهم، سری و سانسور شده‌ای در یک روزنامه اصولگرای حامی سرسخت دولت وقت نشت کرد، آن هم از زبان آقای نبی حبیبی دبیرکل هیأت مؤتلفه.

در روزنامه وطن امروز سه‌شنبه 7 دی 1389 ص 3 از قول آقای نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه آمده بود: «در یکی از تظاهرات پس از انتخابات، وزارت اطلاعات در حد فاصل میدان آزادی تا انقلاب یک گروه صد نفری را دستگیر کرده که مجهز به بی‌سیم و سلاح بودند و قصد داشتند وارد جمعیت شده و به کشتن مردم صرف نظر از اینکه چه طیفی هستند بپردازند. حبیبی گفته است تعجب می‌کنم چرا این خبر را منتشر نکرده‌اند».

 

هنگامی که خبر را خواندم که در لابلای مطالب روزنامه گم شده بود. فکر کردم یک سخن تازه برای جوسازی علیه معترضان انتخاباتی و انتساب آنها به گروه رجوی یا تروریسم است. اما در شگفت بودم که اگر چنین باشد، چرا آن را در بوق و کرنا نکرده و سرپوش گذاشته‌اند. در بند 240 دو نفر از آنها زندانی و با برخی زندانیان سیاسی هم‌سلول شده بودند که به بیان خودشان از حامیان یا مسئولان ستاد نامزد غیراصلاح‌طلب بودند (در شیراز و یکی‌شان جانباز شیمیایی و عضو…) و می‌توانستند مصداق سخن دبیرکل حزب مؤتلفه باشند که گفت با سلاح سبک و سنگین (آر.پی.جی) و بی‌سیم آمده بودند که معترضان را بکشند.

 

آنها در هتلی در خیابان آزادی مستقر می‌شوند که چون هتل‌دار می‌خواهد چمدان را ببرد و مانع می‌شوند، شک می‌کند و به وزارت اطلاعات که در شرایط بحرانی آن زمان از قبل از آنها خواسته بود حرکات مشکوک را اطلاع دهند، خبر می‌دهند با این تصور که این افراد از گروه مجاهدین هستند. اما وقتی دستگیر و هویتشان شناخته شد، برای اینکه انتشار این خبر را به زیان خود می‌دیدند، سانسور کرده‌اند. عجیب این است که در چند سال گذشته هیچ‌کس به این خبر بسیار مهم و تعیین‌کننده در درک حوادث سال 88 از نظر سیاسی و قضایی توجه نکرده و تاکنون جایی بدان پرداخته نشده است.


این در حالی است که متن اولیه منتشره در روزنامه وطن امروز شماره 574 صفحه 3 در گزارش مراسمی که به مناسبت سالگرد راهپیمایی 9 دی در دفتر حزب موتلفه برگزار شده، به قرار زیر است:

حبیبی با اشاره به حوادث پس از انتخابات نیز گفت: وزارت اطلاعات در حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی یک گروه 100 نفره را دستگیر کرد که مجهز به سلاح‌ها و بی‌سیم‌هایی بودند که ما مدل آن را در ایران نداشتیم و در برابر آن عاجز بودیم. این گروه قصد داشت وارد جمعیت شده و به کشتن مردم صرف‌نظر از اینکه از چه طیفی هستند بپردازد. وی تصریح کرد: البته وزارت اطلاعات پیش‌تر از این موضوع خبر داشت و همه را یکجا دستگیر کرد و من تعجب می‌کنم چرا این خبر را منتشر نکردند.

در واقع متن منتشره در این روزنامه، نه یک خبر سری و سانسور شده، بلکه گزارش خبرگزاری‌های مختلف از مراسم حزب موتلفه بوده که خبرگزاری ایلنا آن را به صورت زیر نقل کرده است:

دستگیری گروه 100نفره مجهز به سلاح و بی‌سیم
حبیبی با اشاره به حوادث پس ازانتخابات نیز گفت: «وزارت اطلاعات در حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی یك گروه 100 نفره را دستگیر كرد كه مجهز به سلاح‌ها و بیسم‌هایی بودند كه ما مدل آن را در ایران نداشتیم و در برابر آن عاجز بودیم، این گروه قصد داشتند وارد جمعیت شده و به كشتن مردم صرفنظر از اینكه از چه طیفی هستند بپردازد».

وی تصریح كرد: «البته وزارت اطلاعات پیشتر از این موضوع خبر داشت و همه را یكجا دستگیر كرد و من تعجب می‌كنم چرا این خبر را منتشر نكردند زیرا ماموریت آنها این بود كه بیایند در راهپیمایی‌ها و هر كه هست را بكشند.اگر هر یك ازاین گروه 10 نفر را می‌كشتند چه فاجعه‌ای را به بار می‌آوردند و كشورهای غربی چه می‌گفتند؟ این درحالی است كه یك نفر را خود آنها كشتند و چه جنجالی به پا كردند، آیا می‌شد با رخ دادن این اتفاق آن را جمع و جور كرد؟ قطعا نظام با چالش روبه‌رو می‌شد».

دیگر خبر مورد استناد عمادالدین باقی نیز مطلبی از روزنامه شرق است که متن ان که به نقل از خبرگزاری فارس است، به صورت زیر است:

محمدنبی حبیبی:گروه 100نفره مسلحی قرار بود در فتنه 88 کشتار به راه بیندازد
فارس: محمدنبی حبیبی روز گذشته در مسجد زین العابدین(ع) قم گفت: در هیچ کشوری در حال حاضر دشمنان خارجی به اندازه دشمنان جمهوری اسلامی نیستند؛ فتنه 88 از بیرون طراحی شد و عده ای هم به تعبیر رهبری در داخل کشور به دام افتادند و مردم را به خیابان ها کشاندند ولی با لطف الهی نتوانستند فتنه را به سرانجام برسانند.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: گروهی صدنفره را تجهیز کرده بودند که سلاح های شخصی پیشرفته داشتند و وزارت اطلاعات آنها را زیرنظر داشت و این مساله توسط وزیر اطلاعات به میرحسین موسوی اطلاع داده شد و گفتند که رقابت میان شما و احمدی نژاد بهانه است و دشمن قصد براندازی دارد. این گروه صدنفره قرار بود در یکی از تجمعات دست به کشتاری وسیع بزنند که مطمئنا بیشتر آنها از طرفداران موسوی بودند. با عنایات الهی همه این صدنفر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند ولی اگر کشتاری که آنها مدنظرشان بود محقق می شد نظام اسلامی مقصر بود؛ توطئه اصلی در آن زمان براندازی نظام بود و ربطی به رقابت انتخاباتی نداشت.


  اخبار سیاسی - تابناک


ویدیو مرتبط :
آر . پی . جی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرضی:مخالف مذاکره با آمریکا هستم/انتقاد جلیلی از تصاویر تلویزیونی از نمایش زنان آر.پی.جی زن در دفاع مقدس



انتخابات ریاست جمهوری,غرضی,رضایی,جلیلی

مخالف مذاکره با آمریکا هستم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی که در آینده تشکیل خواهم داد موافق ایجاد تعامل با آمریکا است اما با آن‌ها مذاکره نخواهم کرد.

سید محمد غرضی در جمع خبرنگاران اهوازی با اشاره به اینکه در ایران تولید کم است اظهارکرد: در ایران هزینه تولید بسیار گران است به این دلیل کسانی که به کار تولیدی دست می‌زنند موفق نمی‌شوند و تنها عده‌ای خاص که از دولت سوبسید دریافت می‌کنند موفق هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت فعلی توان اداره اقتصادی که درآمد آن متناسب با هزینه باشد را ندارد گفت: اگر مردم برای یک دولت ضد تورم متعهد شوند می‌توان با تورم مبارزه کرد که در نتیجه آن، اشتغال و امنیت حاصل می‌شود.

اولین استاندار خوزستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر راهکارهای اقتصادی برای خروج خوزستان از محرومیتی که در آن گرفتار است بیان داشت: بهترین راه این است ظرف 100 سال آینده فقط یک تهران نداشته باشیم بلکه همه استان‌ها مانند تهران باشند راهکار آن این است که استانداران را خود مردم انتخاب کنند.

غرضی اضافه کرد: زمانی که استاندار توسط مردم انتخاب شود مورد حمایت اجتماعی مردم واقع می‌شود و مردم حرفش را می‌شنوند به این ترتیب برای اینکه استان آباد شود مردم طلبکار استاندار و وی بدهکار مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم مسئول را قبول داشته باشند هیچ خطایی صورت نمی‌گیرد توضیح داد: بودجه‌ها را بین استان‌ها به طور عادلانه تقسیم می‌کنم و تهران را به شش استان تقسیم خواهم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در سازندگی باید ابتدا نیازهای اولیه مردم را در نظر داشت اظهار کرد: هر طرحی که در کشور اجرا می‌شود باید تاییدیه مردم را داشته باشد و باید چیزی ساخته شود که نیاز عامه مردم را تامین کند.

وی با بیان اینکه توسعه نتیجه تعامل ملی است گفت: توسعه به معنای تحمیل برنامه بر ملت نیست بلکه سیاست توسعه یک کشور باید انعکاس توانایی مردم یک کشور باشد و اگر اینگونه نباشد شکست می‌خورد.

غرضی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای از مسئولان در اتاقی بنشینند و درباره چیزی تصمیم بگیرند و آن را تایید یا رد کنند جامعیت سیاسی ندارد زیرا انعکاس سیاست داخلی کشور نیست.

وی با بیان اینکه گروه‌هایی که عقبه اجتماعی ندارند توان سیاستگذاری نخواهند داشت تصریح کرد: گروه‌هایی می‌توانند سیاست‌گذار باشند که عقبه اجتماعی داشته باشند و زمانی بین مردم و گروه‌های سیاسی انفصال ایجاد می‌شود که برنامه‌های آنان براساس خواسته‌های مردم نباشد.

اولین استاندار خوزستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با برقراری ارتباط با آمریکا بیان کرد: ایران کشوری است که یک درصد از خاک دنیا و یک درصد از جمعیت جهان را دارد اما دارای 15 درصد از منابع جهانی است و یک شخصیت منطقه‌ای در خاورمیانه دارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم نتیجه این است که ایران زیر بار زور نمی‌رود ادامه داد: مسئله سیاست خارجی ایران جز با آمریکا با هیچ کشور دیگری نیست گروه 1+5 نیز دست نشانده آمریکا است ایران در جهان به دنبال به دست آوردن هویت فرهنگی سیاسی است و با هیچ کشوری جنگ و درگیری ندارد.

غرضی افزود: من موافق برقراری تعامل با آمریکا هستم اما با این مسئله که با این کشور مذاکره کنیم مخالف هستم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ایران را می توان بدون تورم اداره کرد و دوباره رای 98 و دو دهم درصد آرا را به جای خودش بازگرداند، دولت دهم به خاطر مدیریت ضعیف بدهکار شده است در حالی که می‌توانست به این شکل نباشد و یک دولت بدون تورم که معاش مردم را تامین کند ایجاد کرد.

اقتصاد را هم با حضور مردم سامان دهیم / احساس خطر نمی‌کردم کاندیدا نمی‌شدم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همین‌طور که در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با حضور مردم پیروز شدیم، اقتصاد و مشکلات اقتصادی را هم با حضور مردم سامان دهیم.

محسن رضایی در ادامه سفر به استان بوشهر در جمع مردم شهرستان دیر اظهار داشت: اقتصاد در کشور باید صاحب پیدا کند و امکان تولید فر اهم شده و  هدف‌گذاری کنیم و در این زمینه بین استان‌ها مسابقه بگذاریم.

وی با بیان اینکه پول ایران باید جایگاه خودش را پیدا کند، تصریح کرد: 45 هزار تومان امروز برابر با 15 هزار تومان خرداد ماه گذشته است و این یک تهدید است و نباید پول ملی سقوط کند.

رضایی گفت: تولید ملی برای مردم جنوب باید از دریا آغاز شود، ذخایر ارزی چینی‌ها از 4 هزار میلیارد دلار گذشته و نمی‌دانند با این پول چکار کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: صادرات و واردات از مسیر دریا را باید جدی بگیریم و در این زمینه هر امکاناتی که مردم بخواهند را باید فراهم کنیم.

وی افزود: 150 هزار دریانورد در کشور داریم اگر بتوانیم دلارها را غیر نفتی به دست آوریم اقتصاد کشور تکان می‌خورد.

رضایی خاطرنشان کرد: نظم و انضباط بهتری بر شیلات باید شکل بگیرد و شیوه‌های صید باید تغییر کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با پرداخت یارانه سبز گفت: یارانه سبز را به کسانی می‌دهیم که شیوه سنتی صید را به شیوه مدرن تبدیل کنند.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه‌ها را ادامه می‌دهیم چون اگر به تعهدات دولت قبلی عمل نکنیم دولت بعد از ما هم به تعهدات ما عمل نخواهد کرد.

رضایی باید تاکید بر ایجاد صنایع کشاورزی در بوشهر گفت: اکنون خرمای تولید دشتستان در دبی بسته‌بندی و به اروپا صادر می‌شود مگر ما خودمان نمی‌توانیم این کار را بکنیم، مرکبات استان فارس را در دیر بسته‌بندی کرده و صادر کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نه تنها باید تحریم‌ها را بشکنیم بلکه باید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

رضایی با بیان اینکه حماسه اقتصادی یعنی کار فوق‌العاده ایجاد شود، خاطرنشان کرد: جنوبی‌ها همیشه در مواقع خطر در صحنه حضور می‌یابند و بنده هم اگر برای کشور احساس خطر نمی‌کردم در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شدم.

انتقاد جلیلی از برخی تصاویر تلویزیونی از نمایش زنان آر.پی.جی زن در دفاع مقدس

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مسئله زن نه تنها متهم نیستیم بلکه در این زمینه نسبت به غرب مدعی هستیم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در همایش بانوان حامی جلیلی گفت: زندگی دوست داشتنی که قرآن کریم از آن به عنوان حیات طیبه یاد می کند شرط ایمان و عمل صالح دارد؛ قرآن به صراحت بیان می کند که چه زن و چه مرد هر کدام این دو عامل را کنار هم قرار دهند به این حیات دوست داشتنی  که مربوط به همین دنیاست دست پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث های انتخاباتی یکی از مهمترین و اساسی ترین محورهای سخنان من این بوده که ساختار اجرایی دولت باید زمینه ای را فراهم کند که ظرفیت ها از دو آسیب انفعال و انحراف مصون بماند.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: هر چقدر نظام اسلامی در این عرصه موفقیت داشته باشد به همان اندازه ظرفیت ها در مسیر خود بیشتر آزاد می شود؛ یکی از بحث های اساسی که در انتخابات مطرح می کنیم این است که اگر از یک تمدن نوین اسلامی صحبت می کنیم این تمدن از دو بخش سخت افزاری مانند صنعت و بخش نرم افزاری برخوردار است.

جلیلی افزود: اگر می خواهیم در زمینه های دیگر پیشرفت داشته باشیم باید مبتنی بر گفتمان دینی و اندیشه اسلام ناب باشد، این مسئله پشت سر خود یک ادعا دارد و آن اینکه گفتمان اسلام تنها گفتمانی است که می تواند پیشرفت را به دنبال داشته باشد و هرکس در مسیر تحریف این گفتمان بر آید آنچه رقم خواهد زد برای ما تعالی نخواهد بود.

وی گفت: ما معتقدیم اگر بر مبنای این گفتمان مقاومت کردیم این مقاومت است که برای ما پیشرفت می آورد نه مصالحه.

جلیلی ادامه داد: باید الگوی مقاومت خود را بشناسیم و بدانیم چرا مقاومت ما نه تنها توانسته ایستادگی کند بلکه پیشرفت هم کرده است، زیربنای مقاومتی که ما در عرصه های مختلف داشته ایم به خصوص در زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی ناشی از مقاومت فرهنگی بوده است، تفاوت گفتمان ما با سایر گفتمان ها نیز در این مسئله مشخص می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر امروز از اندیشه گفتمان ناب اسلام به عنوان یک پارادایم استفاده می کنیم این پارادایم با سایر اندیشه ها متفاوت است که این امر موجب می شود در نتیجه هم نگاه های مختلف داشته باشیم.

جلیلی با بیان اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی واحدی که جامعه را شکل می دهد فرد نیست بلکه خانواده و اصالت دادن به آن اصل تأکید کرد: اما در غرب این واحد را فرد تشکیل می دهد، در اندیشه غربی براساس این نگاه به گونه ای عمل می کنند که از همه ظرفیت ها باید استفاده شود و چون زن نیمی از ظرفیت جامعه را تشکیل می دهد نمی توان از نیروی کار آن استفاده نکرد پس باید از آن هم به همان اندازه که از مرد استفاده می شود استفاده کرد؛ از این رو برای جامعه غربی شکل گیری خانواده اهمیت ندارد و نگاه آنها به ازدواج پدر و مادر با نگاه ما متفاوت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر ما کوچکترین واحد جامعه را خانواده می دانیم دلیلش این است که مناسبات را در نگاه دیگری شکل می دهیم، اگر خانواده اساس جامعه شود آن زمان است که جامعه براساس خانواده شکل می گیرد، در چنین شرایطی حضور زن در فعالیت های اجتماعی باید مبتنی بر شعور معنوی و اجتماعی کامل باشد اینجاست که می توان دید نقش زن در عرصه های مختلف، یک حضور جهادی می شود.

جلیلی با اشاره به این که دوران دفاع مقدس گفت: حضور زنان در دفاع مقدس حضور مجاهدانه بوده و این گونه نبوده که کنار مردان آر پی جی بزنند به جز در اوایل جنگ ولی برخی در تصاویر سینمایی نشان می دهند که در دوران دفاع مقدس در کشور ما مانند نگاه مرد، زن در کنار مردان آر پی جی می زدند و به اصطلاح خودشان می خواهند با این کار خدمت کنند در حالی که زنان در دفاع مقدس حضور مجاهدانه ای داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این نگاه را داشته باشیم نه تنها در مسئله زن نباید متهم باشیم بلکه در این زمینه نسبت به غرب مدعی هستیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین موضوعاتی که باید منتخب مردم دنبال کند این است که متناسب با چنین نگاهی که مبتنی بر حضور مجاهدانه زن و نقش اساسی دادن به خانواده است تعجیل کند باید بتوانیم این نگاه انقلابی و صحیح را در جامعه تعریف کنیم.

جلیلی تاکید کرد: انشاء الله دولت آینده بتواند این مطالبه رهبری و حضور اسلامی ناب را در زمینه ساختارسازی و ساز و کارسازی تعریف کرده و برای ارائه یک الگوی موفق از رفتار سیاسی و اجتماعی برای زن عمل کند.

جلیلی در پایان یادآور شد: همان طور که معتقدیم در سیاست خارجی اقتصاد و ... الگو می دهیم و افتخار ما این است که بر مبنای گفتمان خودمان عمل کرده ایم در حوزه فعالیت اجتماعی و سیاسی زن هم باید الگو ارائه دهیم.

همچنین در ابتدای این همایش زهره طبیب زاده نماینده مجلس شورای اسلامی دکتر روح افزا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر جوادی رئیس سازمان محیط زیست در دولت نهم سخنرانی کردند.

خبرگزاری فارس/خبرگزاری مهر