اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسی شانس بالایی برای ریاست جمهوری عراق دارد؟



اخبار,اخبار بین الملل , ریاست جمهوری عراق

 

اخبار بین الملل - چه کسی شانس بالایی برای ریاست جمهوری عراق دارد؟

سخنگوی سابق فراکسیون ائتلاف کردستان، اعلام کرد که مسعود بارزانی ظرف 24 ساعت آتی نام نامزد کردها برای تصدی پست ریاست جمهوری را اعلام می‌کند.

به گزارش (ایسنا)، موید طیب، سخنگوی سابق فراکسیون ائتلاف کردستان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط عنوان داشت: فاضل میرانی، دبیر حزب دموکرات کردستان تاکید کرده است که گروه‌های سیاسی کرد مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق را موظف کردند تا نام نامزد کردها برای تصدی پست ریاست جمهوری را اعلام کند.

وی تاکید کرد، برهم صالح، نامزد کردها برای تصدی پست ریاست جمهوری است و وی با نجم‌الدین کریم، از رهبران ائتلاف میهنی کردستان و استاندار کنونی کرکوک رقابت کرده بود، اما برهم صالح شانس بیشتری در رقابت برای تصدی این پست دارد.

از سوی دیگر، طیب خاطرنشان کرد، گروه‌های سیاسی کردستان بارزانی را موظف کرده‌اند تا موضع یکپارچه کردها را اعلام کند که براساس آن، گروه‌ها و احزاب مختلف کرد به صورت نهایی تصمیم گرفته‌اند در دولتی که نوری مالکی ریاست آن را برعهده دارد، مشارکت نداشته باشند.

وی افزود: تلاش‌های مالکی برای جلب نظر طرف‌های کرد کاملا شکست خورده است.

پیش‌تر نیز نام سلیم الجبوری، رهبر ائتلاف "دیالی هویت ماست" برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق مطرح شده بود.

این در حالی است که محمد خالدی، از رهبران ائتلاف متحدون به رهبری اسامه نجیفی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: اهل تسنن هنوز تصمیم قطعی در مورد این کاندیداتوری نگرفته‌اند، پس از این که اسامه نجیفی بر اساس توافق با ائتلاف اتحاد ملی اعلام کرد که برای تصدی پست ریاست پارلمان نامزد نمی‌شود اما نوری مالکی با این وجود بر کاندیداتوری خود برای پست نخست وزیر تاکید کرد، شرایط تغییر کرده است و اسامه نجیفی دیگر خود را به این تعهدات پایبند نمی‌بیند.

وی افزود: با وجود تمام اختلافاتی که میان طرف‌های مختلف از جمله اهل تسنن وجود دارد اما تقریبا توافقی بر سر نامزد اهل تسنن برای ریاست پارلمان وجود دارد و مانعی در مقابل روند قانون اساسی وجود نخواهد داشت.

خالدی تصریح کرد: مشکل در حال حاضر در داخل ائتلاف اتحاد ملی است که نتوانسته است نوری مالکی را از کاندیداتوری منصرف سازد و این مساله منجر شد تا جلسه پارلمان به پس از عید فطر موکول شود تا طرف‌ها به راه‌حلی برای این بحران دست یابند. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جان مکین جمهوری خواه آماده برای ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برابری شانس پیروزی اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری



بر اساس آخرین نظرسنجی ها ؛

برابری شانس پیروزی اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری

نظرسنجی مشترک شبکه ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال حاکی است که در فاصله 16 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما و میت رامنی هر دو 47 درصد آرا پاسخ دهندگان را به خود اختصاص داده اند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این نظرسنجی سرتاسری پس از مناظره دوشنبه هفته گذشته انجام شد. براساس این نظرسنجی، برتری هفت درصدی اوباما در میان رای دهندگان ثبت شده در اواخر ماه سپتامبر کاهش یافته است.

چاک تاد خبرنگار شبکه ان بی سی در برنامه «ملاقات با مطبوعات» گفت: رای 47 درصدی برای یک نامزد خوب است، اما این آمار برای رئیس جمهور در آستانه انتخابات شش نوامبر چندان خوب نیست.دیوید اکسلراد مشاور اوباما در مبارزات انتخاباتی در برنامه شبکه ان بی سی گفت: نظرسنجی‌های انتخاباتی به اصل موضوع نمی‌پردازند.

وی افزود: همیشه پیش‌بینی کرده که رقابت اوباما برای انتخاب مجدد نزدیک خواهد بود. اگر شما به رای گیری اولیه در سرتاسر کشور نگاه کنید، وضعیت ما بسیار قوی و مطلوب است. ما فکر می‌کنیم رای گیری اولیه نسبت به این نظرسنجی‌های عمومی شاخص بهتری است. صریح بگویم این نظرسنجی‌ها به اصل موضوع نمی‌پردازند.

راب پورتمن سناتور جمهوری خواه ایالت اوهایو که به رامنی در آماده شدن برای مناظرات انتخاباتی کمک می‌کند، در برنامه«ملاقات با مطبوعات» گفت: من آنچه را که مشاهده می‌کنم دوست دارم زیرا روند به نفع ما است. این همان نقطه‌ای است که در این مرحله از مبارزات انتخاباتی دوست داشتیم در آن باشیم.

رامنی در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر به اوباما نزدیک شده و این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند هر دو نامزد رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

آمریکایی‌ها سر دو راهی مانده‌اند که آیا به اوباما برای حل مشکلات اقتصادی زمان بیشتری بدهند یا یک مدیر اجرایی سابق تجاری را که می‌گوید راه اشتغالزایی را به خوبی می‌داند انتخاب کنند.

نظرسنجی موسسه رویترز و ایپسوس در روز شنبه نشان داد که اوباما تنها با اختلاف یک درصد(46 درصد بر 45 درصد)نسبت به رامنی پیش است. برتری اوباما از روز جمعه، زمانی که با سه درصد نسبت به رامنی پیش بود کاهش یافته است.

پس از مناظره سوم و نهایی ریاست جمهوری در روز دوشنبه، اوباما در تلاش برای غلبه بر رقیب خود اواخر این هفته به ایالت‌های سرنوشت ساز آیووا، کلرادو، نوادا، فلوریدا، ویرجینیا و اوهایو سفر خواهد کرد.نظرسنجی ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال در روزهای 17 تا 20 اکتبر از 816 رای دهنده احتمالی و 1000 رای دهنده ثبت نام شده انجام شد./باشگاه خبرنگاران