اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چهره خشن، نادرترین ماهی اقیانوس +عکس



اخبار گوناگون - چهره خشن، نادرترین ماهی اقیانوس +عکس

ماهی «انگلر» که با نام «شیطان سیاه دریا» نیز شناخته می شود در اعماق آب و معمولا پایین تر از عمق 580 متری زندگی می کند و به سختی می توان آن را پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  دانشمندان آکواریوم «مونتری» با استفاده از دستگاه های مخصوص و دوربین های مخصوص توانسته اند از چهره یکی از نادرترین ماهی های دریا تصویربرداری کنند. این اتفاق پس از چندین ماه جستجو به وقوع پیوسته است.

ماهی «انگلر» که با نام «شیطان سیاه دریا» نیز شناخته می شود در اعماق آب و معمولا پایین تر از عمق 580 متری زندگی می کند و به سختی می توان آن را پیدا کرد. چهره عجیب و خشن این ماهی یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود.

اخبار,اخبار گوناگون ,نادرترین ماهی اقیانوس

 
این ماهی کوچک و مهاجم است، همچنین به نظر می رسد ریشه این ماهی به دوران دایناسورها بر میگردد و از جمله موارد نادری است که طی قرون نجات یافته است. دانشمندان احتمال می دهند این ماهی تا چندین سال آینده از بین خواهند رفت وباید راهی برای نجات آن پیدا کرد.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
ماهی انگلر یا شیطان سیاه دریا با چهره ای عجیب و خشن !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عجیب‌ترین ماهی در اقیانوس +عکس



اخبار گوناگون - عجیب‌ترین ماهی در اقیانوس +عکس

عجیب و غریب ترین ماهی در جنوب شرقی اقیانوس هند کشف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عجیب و غریب ترین ماهی در جنوب شرقی اقیانوس هند کشف شد.
 

اخبار,اخبار گوناگون ,عجیب‌ترین ماهی در اقیانوس


گربه ماهی کریپتوگلینز شاجی، 10 سانتی متر طول دارد و دارای چهار ردیف دندانهای تیز و بد شکل است. پوست آن نیز چرب است. شکل آن شبیه طراحی‌های اواخر دوره سور رئالیستی سوئیس است.
 
این موجود به حدی عجیب است که رسانه‌ها آن را "متحیر کننده غیره منتظره" نامیده‌اند.
 
گفتنی است اسکلت آن شبیه به هیچ کدام از گربه ماهی‌هایی که تاکنون شناخته شده است نیست. این ماهی که در آبهای زیر زمینی زندگی می‌کند، به جز زمانی که سر خود را از چاههای آبی به خاطر غذا بیرون می‌آورد، به ندرت دیده شده است. 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران