اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا در ایران اینترنت ارزان نمی شود؟


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت را راهکاری برای کاهش هزینه های دسترسی کاربران به اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت اینترنت باید محتوای این شبکه در داخل کشور تولید و این اطلاعات از طریق اینترانت رد و بدل شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت را راهکاری برای کاهش هزینه های دسترسی کاربران به اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت اینترنت باید محتوای این شبکه در داخل کشور تولید و این اطلاعات از طریق اینترانت رد و بدل شود.

محمود خسروی درباره نرخ پهنای باند اینترنت و دلایل عدم توانایی مالی خانوار ایرانی در استفاده از اینترنت در شرایط موجود اظهار داشت: زمانی پهنای باند اینترنت ارزان خواهد شد که تمامی میزبانی ها و محتواهای این شبکه را در داخل کشور تولید کنیم و در داخل کشور هم این اطلاعات رد و بدل شود.

وی با تاکید بر اینکه اغلب کشورها 90 درصد اطلاعاتشان را در داخل کشورشان تولید و رد و بدل می کنند ادامه داد: اکثر کشورها تنها 10 تا 20 درصد از محتوای شبکه اینترنت خارجی استفاده می کنند و به همین دلیل نرخ استفاده از پهنای باند در این کشورها پایین تر از ایران است.
 
خسروی با بیان اینکه ما اینترانت را به یک دهم قیمت اینترنت ارائه می دهیم گفت: اما روی اینترانت هیچ محتوایی وجود ندارد و به همین دلیل کاربران مجبور به استفاده از اینترنت برای دریافت خدمات هستند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: باید روی اینترانت کشور محتوا و اطلاعات قرار گیرد و یا شبکه اینترنت کشور محتوای داخلی داشته باشد و میزبانی ها در داخل انجام شود تا کاربران مجبور نباشند برای تبادل اطلاعات از یک سازمان به سازمان دیگر هزینه خروج اطلاعات از کشور و ورود دوباره آن را پرداخت کنند.
 
خسروی با تاکید بر اینکه ایجاد محتوا روی شبکه اینترانت هزینه های دسترسی کاربران را به شدت کاهش می دهد ، تصریح کرد: تنها راهکاری که می توان از طریق آن اینترنت را در سبد خانوار جای داد همین مساله است.
 
وی با اشاره به ارائه تخفیف 20 درصدی به شرکتهای اینترنتی برای دریافت پهنای باند و کاهش 6 درصدی قیمت اینترنت برای کاربران اضافه کرد: حتی اگر پهنای باند رایگان نیز به شرکتهای اینترنتی توزیع شود تنها حدود 30 درصد در قیمت ارائه اینترنت به کاربر نهایی تاثیرگذار خواهد بود به همین دلیل مشکل نرخ اینترنت تنها با ارائه محتوا در داخل کشور مرتفع می شود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت انحصار توزیع و تامین پهنای باند توسط این شرکت را دلیلی بر گرانی نرخ فعلی پهنای باند ندانست و گفت: این تبلیغی است که برخی شرکتها علیه شرکت ارتباطات زیرساخت دارند و به هیچ وجه منطقی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
سرویس های اینترنت خانگی خارج از ایران***سرعت اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینترنت گرانِ ایران ارزان می‌شود؟



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی,  قیمت اینترنت

وعده جدید وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت اینترنتی که به گفته مرکز پژوهش‌های مجلس ۶۰۰ درصد گران‌تر از دیگر کشورهاست، همچون سال‌های گذشته اسمی محقق می‌شود یا رسمی هم خواهد شد؟

به گزارش  تسنیم انتقادات گسترده از گرانی اینترنت ایران توسط مردم یا همان کاربران اینترنت، مسئولان و صاحب نظران حوزه ارتباطات باعث شد تا وزارت ارتباطات در سال جدید هم‌گام با کاهش نرخ جهانی پهنای باند وعده کاهش قیمت پهنای باند را بدهد. در حالیکه فعالان بازار اینترنت ایران و دارندگان کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، معتقدند که گرانی اینترنت ناشی از واردات انحصاری پهنای باند به کشور توسط شرکت ارتباطات زیرساخت است و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام اینکه گرانی اینترنت ناشی از گران خریدن پهنای باند است، مُهر تأییدی بر این ادعا زد.
 
مرکز پژوهش‌ها معتقد است که شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت قرارداد چندساله پهنای باند اینترنت را از درگاه‌های بین‌المللی خریداری می‌کند که این قرارداد بلند مدت باعث می‌شود پهنای باند به نرخ واقعی خود در گیت‌وی بین‌الملل به زیرساخت واگذار نشود.
 
در حالیکه رئیس دفتر فناوری‌های نوین این مرکز پژوهشی معتقد است قیمت هر لینک STM۱ در خارج از مرزها (۸۰۰ دلار) با آنچه در داخل کشور به فروش می‌رسد (۲۰ میلیون تومان) اختلاف بیش از ۶۰۰ درصد دارد و رئیس پیشین هیأت مدیره مخابرات ایران نیز اخیرا اعلام کرد که قیمت هر لینک ارتباطی E۱ پهنای باند اینترنت حدود ۲۰۰ برابر اروپا به فروش می‌رسد اما دولت در نظر دارد تا ۱۵ درصد از قیمت پهنای باند بکاهد.
 
وزیر ارتباطات اواخر فروردین ماه با بیان اینکه از اواخر سال ۹۴ کمیته‌ای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی قیمت اینترنت و نحوه کاهش آن، تشکیل شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم نتیجه نهایی برای کاهش قیمت اینترنت که به قطعا کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود، تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شود.
 
علی‌رغم اینکه یکی دو سالی می‌شود که کاهش قیمت پهنای باند مخصوصا برای کاربر نهایی در دستور کار قرار گرفته و نرخ‌های کاهشی ۲۰ تا ۲۵ درصد برای آن اعمال شده است اما تنها چیزی که در صورتحساب مشترکان اینترنت طی یکی دو سال اخیر دیده نشد، کاهش قیمت اینترنت بود. هرچند شرکت‌های اینترنتی معتقدند به جای کاستن از قیمت بر کیفیت افزوده‌اند اما اثبات راست و دروغ ادعای آنها به عهده مخاطبانی که از کاربران اینترنت پرسرعت هستند. با این حال باید ۲۰ روز دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم سرنوشت قیمت این اینترنت انحصاری در ایران چه می‌شود.