اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا این توپ های فوتبال توقیف شدند؟


در بندر سانتوز برزیل دویست هزار توپ فوتبال تقلبی که قرار بود در بازار به فروش برسد توقیف شد.

شبکه خبر: در بندر سانتوز برزیل دویست هزار توپ فوتبال تقلبی که قرار بود در بازار به فروش برسد توقیف شد.

به نوشته روزنامه اینترنتی روسی لنتا، این محموله تقلبی از چین به برزیل فرستاده شده بود. بخشی از توپ ها از روی مدل جابولانی کپی زده شده است که در زمان جام جهانی سال دو هزارو ده آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته بود و بقیه از روی مدل کافوسا که قرار است در جام کنفدراسیون های ژوئن امسال در خود برزیل استفاده شوند.

اداره مالیات برزیل اعلام کرده است توپهای تقلبی معدوم خواهند شد ولی هیچ گزارشی در مورد دستگیری عوامل این جریان منتشر نشده است.

گفتنی است قیمت محصولات فوتبالی در برزیل خیلی بالاست و به عنوان نمونه ارزش پیراهن متعلق به باشگاههای فوتبال این کشور تا دویست رئال معادل صد دلار می رسد. به همین علت در خیابانهای این کشور تعداد زیادی محصولات تقلبی به فروش می رسد.


ویدیو مرتبط :
حکایت عجیب توقیف، رفع توقیف، دوباره توقیف برخی فیلم‌های سینمایی !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توپ فوتبال با قطر ۱۵ متر در آفریقای جنوبی، بزرگترین توپ دنیا شد



 

بزرگترین توپ دنیا

 

پرتوریا - توپ فوتبال هتل "امپرورز پالیس" (کاخ امپراطور) ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی که به مناسبت بازی های جام جهانی ساخته شده است، در فهرست بزرگترین توپ جهان در کتاب "گینس" جای گرفت.

 

این توپ که قطر آن ۶۶/۱۵ متر است ۶۵۰ کیلو گرم وزن دارد و روز دوشنبه بطور رسمی در بخش "ترین" های جهان کتاب گینس ثبت شد.

 

"رابرت مولی" ارزیاب کتاب گینس، با حضور در محل استقرار این توپ در میدان منتهی به هتل امپروروز پالیس در مجاورت فرودگاه "الیورتامبوی" ژوهانسبورگ، خبر قرار گرفتن این توپ در فهرست برترین ها را در جمع فوتبال دوستان آفریقای جنوبی اعلام عمومی کرد.

 

وی رکورد قبلی بزرگترین توپ را با قطر ۵/۱۰ متر در سودان عنوان کرد و گفت: اما توپ آفریقای جنوبی همچون توپ های معمولی و کاملا شبیه توپ جام جهانی ۲۰۱۰ است و در عین حال براحتی قابل بادکردن و خالی کردن و حتی قابل غلطاندن بر روی زمین است.

 

با این وجود توپ امپرورز پالیس ۷۰ برابر بزرگتر از "جبولانی" توپ جام جهانی تولید آدیداس بوده و یک هزار و ۵۰۰ برابر سنگین تر از آن است و در ضمن با ابزار و وسایل بومی آفریقایی ساخته شده است.

 

هزینه ساخت این توپ را نیز هتل امپروز پالیس و "کیا موتور" کره جنوبی در آفریقای جنوبی تقبل کرده اند.