اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا اسرائیل از دشمن بزرگ خود عذرخواهی کرد؟



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم اسرائیل

 

"تایمز اسرائیل" معتقد است که مقام‌های اسرائیلی با توجه به افزایش قدرت منطقه‌ای ایران، تصمیم ندارند تا پیش از برگزاری انتخابات پیش‌روی در سرزمین‌های اشغالی دامنه تنش با ایران را افزایش دهند.

روزنامه "تایمز اسرائیل" با انتشار گزارشی تحت عنوان "چرا اسرائیل به‌طور ضمنی از ایران به دلیل حمله در سوریه که به شهادت فرمانده نظامی آن کشور انجامید عذرخواهی کرد؟" اشاره می‌کند که رهبران سیاسی اسرائیلی دل‌نگران امنیت برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی تا پیش از 17 مارس هستند و به همین‌خاطر تصمیم گرفته‌اند تا از شدت تنش با ایران بکاهند.

به گزارش خرداد، این روزنامه اسرائیلی با اشاره به آن‌چه عذرخواهی ضمنی مقام‌های نظامی اسرائیلی از ایران نامیده، ضمن بی‌سابقه‌خواندن این موضوع می‌نویسد: "نفتالی بنت" با انتشار ویدئویی تحت عنوان "عذرخواهی را متوقف" کنید از حمله نظامی نیروهای اسرائیلی در بلندی‌های جولان حمایت کرد.

روزنامه اسرائیلی حایوم نیز از عملیات با افتخار تحت عنوان عملیات "نیروهای ما" یاد کرد. با این حال، زمانی که خبر شهادت یک فرمانده نظامی ایرانی در جریان آن حمله منتشر شد، مقام‌های اسرائیلی سکوت پیشه کردند و در روز سه‌شنبه اسرائیلی‌ها از بزرگترین دشمن خود یعنی ایران عذرخواهی کردند. یک مقام رسمی اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" درباره حادثه روی‌داده عذرخواهی کرد و اظهار کرد "قصد این اقدام را نداشته است."

این روزنامه در ادامه ضمن "رقت‌انگیز"‌خواندن تصمیم اخیر مقام‌های نظامی و سیاسی اسرائیلی، عذرخواهی از ایران را نشانه فشار شدید وارده بر رهبران اسرائیلی به‌منظور گسترش دامنه خصومت علیه رژیم اسرائیل پیش و در حین برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی می‌داند.

این روزنامه اسرائیلی در پایان با اشاره به پیش‌روی نیروهای حوثی در یمن اشاره می‌کند که این موضوع باعث تغییر توازن قوا در منطقه به‌نفع ایران می‌شود. "تایمز اسرائیل" معتقد است که مقام‌های اسرائیلی با توجه به افزایش قدرت منطقه‌ای ایران با توجه به رویدادهای در جریان، تصمیم ندارند تا پیش از برگزاری انتخابات پیش‌روی در سرزمین‌های اشغالی دامنه تنش با ایران را افزایش دهند.
اخبار سیاست خارجی - خرداد

 


ویدیو مرتبط :
عذرخواهی نتانیاهو از اعراب اسرائیل به خاطر اظهاراتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معامله بزرگ تسلیحاتی اسرائیل و جمهوری آذربایجان



رئیس سابق موساد , اسرائیل, سفارتخانه

 

اسرائیل تسلیحاتی به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد دلار به جمهوری آذربایجان می فروشد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نظامی اسرائیل نوشت: تل آویو به باکو تسلیحاتی شامل هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه های دفاع موشکی و سامانه های ضدهوایی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار می فروشد.

برخی رسانه ها ، رقم این معامله را یک میلیارد و 400 میلیون دلار ذکر کرده اند.

جمهوری آذربایجان یکی از همسایگان مهم ایران است. روابط تهران - باکو در روزهای اخیر با تنش هایی روبه رو بوده است.

وزارت خارجه ایران چندی پیش با احضار سفیر جمهوری آذربایجان، به این کشور درباره همکاری با اسرائیل در ترور دانشمندان هسته ای ایران، اعتراض کرده بود.

قبل از این رسانه ها گفته بودند که جمهوری آذربایجان خاک خود را برای فعالیت های گسترده جاسوسی علیه ایران، در اختیار اسرائیل قرار داده است.

"دانی یاتوم " رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) ، همزمانی انجام این معامله تسلیحاتی و تنش در روابط تهران - باکو را تصادفی دانست چرا که به گفته وی، چنین معامله ای، نیازمند زمان بسیار طولانی است.

وی اضافه کرد: تل آویو همچنان به هم پیمانان خود اسلحه می فروشد و اگر چنین اقدامی ، کمک به چالش کشیدن ایران باشد ، این اتفاق بهتری است.

جمهوری آذربایجان از جمله معدود کشورهای اسلامی است که با اسرائیل رابطه رسمی دیپلماتیک دارد و دو طرف در تل آویو و باکو، سفارتخانه دارند.../عصرایران