اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چرا اتوبوس های BRT جدید پلاک ندارند؟


چندماهی از ورود اتوبوس‌های دوکابین به چرخه حمل و نقل دورن شهری می‌گذرد؛ اتوبوس‌هایی که عمدتا در مرکز شهر و در خط BRT راه آهن- تجریش فعالیت می‌کنند؛ اما در حالی اقدام به ارائه سرویس به مردم می‌کنند که برخی از این اتوبوس‌ها پلاک موقت دارند و از نصب پلاک ملی بروی آنها خبری نیست.

خبرگزاری ایسنا: چندماهی از ورود اتوبوس‌های دوکابین به چرخه حمل و نقل دورن شهری می‌گذرد؛ اتوبوس‌هایی که عمدتا در مرکز شهر و در خط BRT راه آهن- تجریش فعالیت می‌کنند؛ اما در حالی اقدام به ارائه سرویس به مردم می‌کنند که برخی از این اتوبوس‌ها پلاک موقت دارند و از نصب پلاک ملی بروی آنها خبری نیست.

سالهاست که نصب پلاک ملی بروی تمامی وسایل نقلیه الزامی است و نصب کوتاه مدت پلاک های موقت نیز برهمگان روشن است اما با این حال مدتی است که اتوبوس‌ها با پلاک موقت در سطح شهر تهران تردد دارند و با اینکه سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در واکنش به تردد اتوبوس‌های بدون پلاک در خطوط BRT عنوان کرده که تمام وسائل نقلیه متحرک در کشور باید دارای پلاک ملی باشند و تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر تخلف بوده و پلیس ملزم است تا نسبت به این تخلف، برخورد کند؛ اما بازهم شاهد تردد اینگونه اتوبو‌س‌ها آن هم در نقطه مرکزی شهرهستیم.

ابوالفضل قناعتی هیات رئیسه شورای شهر و عضو کمیسیون حمل و نقل شورا در گفت وگو با خبرنگارایسنا نیز با ابراز تعجب از این اقدام شهرداری تهران، با بیان اینکه تمام خودورهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند باید دارای پلاک که به نوعی شناسنامه آنها محسوب می‌شود باشند، گفت: اگر برای مردم مشکلی ایجاد شود؛ باید پلاک خودرو مشخص باشد و باید این مشکل هرچه زودتر رفع شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأیید تردد اتوبوس‌های بدون پلاک ملی در سطح شهر با بیان اینکه این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو 4هستند گفت: این اتوبوس‌ها مجوز سازمان محیط زیست، وزارت صنعت و معدن، مؤسسه استاندارد و پلیس را داراست اما به دلیل اینکه تشریفات اداری مربوط به شماره‌گذاری طولانی می‌شد هماهنگی لازم را انجام دادیم تا با شماره‌ای که برای مردم و پلیس قابل شناسایی باشد بتوانند خدمات رسانی کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به محرومیت شهر تهران از اتوبوس‌های جدید افزود: اتوبوس‌ها در زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، شماره‌گذاری نیز می شوند. این درحالی است که به تدریج و بدون ایجاد اختلال در سیستم خدمات رسانی اتوبوس‌ها دارای پلاک ملی می شوند.


ویدیو مرتبط :
رونمایی از اتوبوس 18 متری BRT بی آرتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT



 

دستگیری جیب بر اتوبوس های BRT

 

جیب بر سابقه دار اتوبوس های بی آرتی دستگیرشد.چندی پیش مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان خبر دستگیری یک جیب بر در ایستگاه اتوبوس های BRT در ابتدای خیابان رودکی قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی در محل حادثه و انجام بررسی های مقدماتی مشخص شد که این متهم در حین ارتکاب سرقت توسط مأموران پلیس مترو ایستگاه انقلاب که پس از پایان ساعت کاری خود در حال بازگشت به منزل بوده اند، شناسایی و دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از متهم كه علیرضا نام داشت، وی به چندین فقره جیب بری در ایستگاه های اتوبوس خیابان آزادی اعتراف کرد؛ کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با بررسی سوابق مجرمان سابقه دار اطلاع پیدا کردند؛ علیرضا از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز در سال های ۷۹ و ۸۵ به اتهام ارتکاب جیب بری، حمل و نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده اما در آخرین بار، پس از آزادی از زندان به سمت مصرف موادمخدر بازگشته و برای تأمین هزینه مواد مورد نیاز خود اقدام به سرقت از مسافران پایانه های مسافری و ایستگاه های اتوبوس و مترو درسطح شهر تهران بویژه در منطقه غرب کرده است.

به گزارش ایسنا،سرهنگ حسین خان بابایی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و همچنین اعترفات صریح متهم درباره ارتکاب سرقت های متعدد از مسافران درون شهری در سطح شهر تهران دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم، برای شناسایی مالباختگان صادر شده است.

وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده اند دعوت كرد تا برای پیگیری یا طرح شکایات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ۱۲ فروردین مراجعه كنند.

بابایی از شهروندانی که از اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند خواست تا اطلاعاتشان را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۰۴۶ در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند..... / خبرگزارى ایسنا