اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چراغ‌خاموش اصول‌گرایان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,اصول‌گرایان

کنعانی مقدم: رأی مردم در انتخابات هفتم اسفند نشان داد که اقبالی نسبت به فهرست اصول‌گرایان وجود ندارد

  دو روز دیگر دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس برگزار می‌شود تا جنا‌ح‌های سیاسی بر سر 68 کرسی باقی‌مانده بهارستان با هم رقابت کنند و تکلیف آرایش سیاسی این دوره از پارلمان مشخص شود؛ انتخاباتی که به گفته بسیاری از اهالی سیاست یکی از متفاوت‌ترین نتایج را به‌دنبال داشت و فهرست منسوب به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون توانست در تهران به‌طور کامل در برابر اصول‌گرایان پیروز شود. این در حالی بود که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی با نظر شورای نگهبان از حضور در رقابت انتخاباتی محروم شده بودند اما درهفتم اسفند نتیجه‌ای رقم خورد که همگان را شگفت زده کرد. پیروزی کامل فهرست امید در تهران کار را به جایی رساند که محمود میرلوحی، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات، در گفت‌وگویی اعلام کرد: بسیاری از کاندیداهای اصول‌گرا ابراز تمایل کرده‌اند که برای دور دوم در فهرست امید جای بگیرند و تقاضاها همچنان رو به افزایش است.

 

اصلاح‌طلبان که با همان فرمان 24 خرداد 92، در مسیر انتخابات هفتم اسفند 94 گام برداشته بودند، ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بنا را بر همگرایی و ائتلاف گذاشتند و این مسیر را از رهگذر شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و با نظر مساعد بزرگان اصلاحات طی کردند تا فهرستی واحد در سراسر کشور ارائه دهند. در جناح مقابل، اصول‌گرایان که با عنوان شورای ائتلاف فراگیر اصول‌گرایی، پاتوقی بیشتر برای جبهه پایداری ترتیب داده بودند، هر روز ساز جدائی‌شان بیشتر کوک می‌شد تا جایی که میانه‌روهای اصول‌گرا به‌طور کامل از ائتلاف جدا شدند.


کاندیداهای اصول‌گرا مشخص هستند
با‌این‌حال اصول‌گرایان برای دور دوم انتخابات فهرستی ارائه ندادند و به‌نظرمی‌رسد، نتوانستند آنچه ادعا می‌کردند در قالب شورای ائتلاف به اجماع برسند؛ بااین‌حال حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصول‌گرا و دبیرکل حزب سبز، در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» می‌گوید: «کاندیداهای اصول‌گرا در شهرستان‌ها مشخص هستند.» کنعانی مقدم درباره اینکه چرا ائتلاف اصول‌گرایی فهرست کاملی برای کاندیداهای مورد حمایت خود در کل کشور اعلام نکرده است، می‌گوید: «تصمیم دوستان این بوده و من نمی‌دانم چرا این تصمیم را گرفته‌اند.»

 


اما فارغ از آنچه کنعانی مقدم می‌گوید، رأی مردم در انتخابات هفتم اسفند هم نشان داد که اقبالی نسبت به فهرست اصول‌گرایان وجود ندارد و حالا در آستانه انتخابات دور دوم مجلس تا زمان تنظیم این گزارش فهرستی از اصول‌گرایان منتشر نشده است،  چراکه به نظر می‌رسد اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند که حضورشان در فهرستی با عنوان اصول‌گرایی، امتیازی منفی برای آنها تلقی می‌شود؛ از این روی کاندیداهای اصول‌گرای حاضر در دور دوم انتخابات ترجیح می‌دهند تا با عنوان مستقل وارد انتخابات شوند تا شاید از تکرار شکست بزرگ جلوگیری کنند؛ این موضوعی است که یک فعال سیاسی اصول‌گرای دیگر به آن اشاره می‌کند.


فرار از بیرق اصول‌گرایی
ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» می‌گوید: همان افرادی که از فهرست اصول‌گرا در مرحله اول نتوانستند رأی لازم را به‌دست‌بیاورند و کار به مرحله دوم کشید، اصول‌گرایان در حوزه‌های انتخابیه از همان افراد حمایت خواهند کرد. بااین‌حال این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره اینکه شورای ائتلاف اصول‌گرا فهرستی برای دور دوم انتخابات ارائه نکرده است، می‌گوید: وقتی در مرحله دوم حضور فعال شورای ائتلاف را در عرصه تبلیغاتی مشاهده نمی‌کنیم و سیاستی که در مرحله اول اعمال شد در مرحله دوم برنامه‌ریزی نشده، علتش این است که به‌هر‌حال شورای ائتلاف نتوانست به تعهدات خودش باتوجه به شاخص‌هایی که در نظر گرفته‌شده بود عمل کند.

 

رئوفیان ادامه می‌دهد: فهرست شورای ائتلاف اصول‌گرایان به‌گونه‌ای بسته شد که ضربه‌ای جدی به اصول‌گراها در پایتخت زد و یکی از دلایلی که در حوزه‌های انتخابیه برخی نامزدها یا ستادهای انتخاباتی دیگر تمایل یا اعتقاد ندارند که با عنوان شورای ائتلاف از آنها حمایت شود، به این مسئله بازمی‌گردد که آنها در تهران نتیجه را 30 بر صفر به اصلاح‌طلبان واگذار کردند.
دبیرکل حزب ایران زمین با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد هستیم که جریان اصلاح‌طلب و مشخصا  عارف در حوزه‌های انتخاباتی حاضر می‌شوند و از نامزدهای اصلاح‌طلب و فهرست امید حمایت می‌کنند، می‌گوید: دلیل این مسئله پیروزی آنها در تهران است و حضور و حمایت آنها تأثیرگذار و برای رأی‌دهنده‌ها تعیین‌کننده است. این فعال سیاسی اصول‌گرا همچنین اضافه می‌کند: در مقابل، در این دوره شاهد هستیم که ائتلاف اصول‌گرایان فعالیتی مانند اصلاح‌طلبان ندارند، دلیلش این است که برخی عدم حمایت شورای ائتلاف را به حمایت و سخنرانی آنها ترجیح می‌دهند. به گفته رئوفیان اصول‌گرایان شکستی را در تهران تحمل کردند که درهیچ یک از دوره‌های قبلی انتخابات سابقه نداشت و این شکست هم ناشی از سوءمدیریت و عدم حسن تدبیر در آماده‌کردن فهرست و حتی انتخاب سرلیست بود. او معتقد است: در جایی که شخصیت بزرگوار و محبوبی مانند ابوترابی فرد وجود دارد که می‌تواند به لیست اعتبار بدهد متأسفانه سرلیست قرار نمی‌گیرد و سابقه پایداری‌ها و تندروها و مواضعی که علیه دولت و برجام گرفتند و تبلیغات سوءهمگی موجب شدآسیب جدی به ائتلاف وارد شود و مردم به آنها اعتماد نکنند و در تهران به آنها رأی ندهند.


صحبت‌های این فعال سیاسی اصول‌گرا از واقعیتی پرده برمی‌دارد که نمود آن را در واپسین روزهای باقی‌مانده به دوره دوم انتخابات مجلس شاهد هستیم که نامزدهای اصول‌گرا در حوزه‌های انتخابیه پرچم‌های اصول‌گرایی را از ستادهای انتخاباتی‌شان پایین کشیده‌اند و با چراغ خاموش، شانس خود را برای تصاحب یکی از کرسی‌های سبز بهارستان امتحان می‌کنند، تا جایی که حتی برخی از اصول‌گرایان در پوسترها و نمادهای تبلیغاتی‌شان از شاخص‌ها و نمادهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان نظیر «گام دوم» و یا  انتشار عکس عارف در کنار عکس‌هایشان استفاده می‌کنند.


 اخبار سیاسی  -  وقایع  اتفاقیه


ویدیو مرتبط :
چراغ سبز آپارات ،به حرکت چراغ خاموش آرین نیشنز!!!قسمت 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای شاد بودن چراغ ها را خاموش کنید



 

 

برای شاد بودن چراغ ها را خاموش کنید

 

اغلب برای داشتن خوابی راحت توصیه می شود که چراغ ها را خاموش کنید.اخیرا محققان برای شاد بودن نیز همین کار را توصیه می کنند. نور چراغ در طول شب، نخست متابولیسم و سپس هیپوکامپ مغز را بهم می ریزد.

 

خوابیدن در تاریکی مطلق از اهمیت بالایی بر خوردارد است. این کار برای داشتن خوابی راحت و سلامت روانی لازم است. یک گروه از محققان آمریکایی روی همستر ها مطالعاتی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که نور حتی به میزان اندک، متابولیسم مغز این جونده ها را بر هم می ریزد.

 

در هنگام شب، نور ضعیف تغییراتی در هیپوکامپ این جونده ها ایجاد می کند. این گفته ها نتیجه پژوهش محققان دانشگاه ایالات اوهایو است که در کنگره ی سالانه ی la Society for Neuroscience در سن دیگو ارائه شد.در این پژوهش برای گروه ی از همستر ها خوابی به مدت 8 ساعت در تاریکی مطلق فراهم شد و گروه دیگر را در نوری برابر با نور تلویزیون روشن در شب قرار دادند.

 

نتیجه اینکه در گروه دوم بیشتر علائم افسردگی ملاحظه شد. تغییرات مشاهده شده در سطح هیپوکامپ این جونده ها مربوط به ترشح ملاتونین است.این هورمون بیشتر در شب و تاریکی تولید می شود. پژوهش مذکور تکمیل کننده ی پژوهش های قبلی است که نشان داده بودند نور زیاد و مداوم در طول شب باعث ایجاد افسردگی در موش ها می شود. همچنین مطالعه دیگری تاثیرهمین شرایط را در بروز اظافه وزن به اثبات رسانده بود.

sciences