اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیغام اسرائیل به آمریکا درباره حمله به ایران


وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا باید اسرائیل را به سلاح‌هایی مجهز کند که اگر لازم شد، این رژیم را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران توانمند سازد.

خبرگزاری فارس: «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید انتظار دارد آمریکا اسرائیل را به سلاح‌هایی مجهز سازد که اگر لازم شد، آن را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران قادر سازد.

روزنامه «هاآرتص» نوشت: باراک که در دانشگاه «هاروارد» حضور یافته بود در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری باید برای ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ شود، گفت:‌ «زمان آن رسیده که درخواست کنیم یا انتظار داشته باشیم دولت آمریکا راهی برای تجهیز اسرائیل با ابزارهایی فراهم سازد که در صورت نیاز، تل‌آویو بتواند علیه برنامه هسته‌ای ایران، عملیات مستقل انجام دهد».

وی افزود: «آمریکا به حفظ برتری نظامی اسرائیل بر همسایگانش متعهد است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به این ایده پایبند است».

ایهود باراک با بیان مطلب فوق اظهار داشت، مهمترین وظیفه از سرگیری روابط کاری میان دفتر نخست وزیر اسرائیل و کاخ سفید است. به باور او، لازم است دو طرف پشت درهای بسته جلسه تشکیل دهند و اطلاعات کافی به دست آورند تا اطمینان یابند ایرانی‌ها موفق نمی‌شوند توافق هسته‌ای را نقض کنند.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در تشریح سخنان خود گفت: «اسرائیل و آمریکا باید تشکیل جلسه دهند و تعریف کنند که چه کاری نقض توافق به شمار می‌آید، در قبال آن باید چه کرد و چه نقض تعهدی باعث بازگشت رژیم تحریم‌ها می‌شود و چه اقدامی باعث بازگشت گزینه نظامی بر روی میز می‌شود. چنین درک دوجانبه‌ای نیازمند صمیمیت و اعتماد دوجانبه است».

 وی همچنین پیشنهاد داد آمریکا یک کنفرانس منطقه‌ای با حضور اسرائیل،‌ عربستان سعودی، اردن، ترکیه و کشورهای خلیج فارس تشکیل دهد تا با آنچه او «اسلام سنی‌های افراطی» خواند، مقابله کند و مانع تلاش ایرانی‌ها برای تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای شود.


ویدیو مرتبط :
حمله اسرائیل و آمریکا به ایران ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیغام جدید آمریکا به اسرائیل مبنی بر مخالفت با حمله به ایران / کاهش شدید نیروهای آمریکا در رزمایش با اسرائیل



تایم: جدی تر شدن سردی روابط اوباما و نتانیاهو

پیغام جدید آمریکا به اسرائیل مبنی بر مخالفت با حمله به ایران / کاهش شدید نیروهای آمریکا در رزمایش با اسرائیل

یک مقام عالی رتبه نظامی اسراییلی در این زمینه عنوان کرده است: این عمل امریکایی ها به این معنا است که آنها میخواهند بگویند:« ما به شما اعتماد نداریم.»

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب: ایالات متحده امریکا اعلام کرد، تعداد نیروهای خود را در مانور نظامی مشترک با اسراییل کاهش خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ به گزارش نشریه آمریکایی تایم، ارتش آمریکا با کاهش شدید تعداد نیروهای خود در رزمایش مشترک پیش‌رو با نیروهای اسرائیلی، به اسرائیل پیام داده است که آمریکا با حمله نظامی به ایران، مخالف است.

این هفته نامه به نقل از «منابع مطلع» آمریکایی و اسرائیلی نوشته است: واشنگتن حضور بیش از دو-سوم نیروهایی که قرار بوده، در مانور نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل حضور داشته باشند را لغو کرده است؛ مانوری که قرار است در ماه اکتبر برگزار شود.

بر اساس این گزارش، پنتاگون به جای اعزام حدود 5000 نیرو، چیزی حدود 1200 تا 1500 استعداد نظامی به این مانور اعزام خواهد کرد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه، وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است طبق قرار قبلی سامانه موشکی «پتریوت» را برای شرکت در این مانور به اسراییل خواهد فرستاد اما تکنسین های آن در خانه های خود خواهند ماند و حتی دو سامانه موشکی دیگر نیز که قرار بود برای شرکت در این مانور نظامی عازم منطقه شوند به یکی کاهش یافته که آن هم، «شاید» روانه مانور شود.

یک مقام عالی رتبه نظامی اسراییلی در این زمینه عنوان کرده است:  این اتفاق نشان می دهد ما اسرائیلی‌ها به آمریکا اعتماد نمی‌کنیم و آن‌ها هم به ما اعتماد ندارند. و واضح است که آن‌ها نمی‌خواهند به ما پیام دهند که در حمله به ایران کنار ما هستند.»

بر اساس گزارش مجله تایم، مقامات امریکایی به صورت رسمی علت این کاهش مشارکت را محدودیت های مالی عنوان کرده اند اما این کاهش با افزایش تنش بین دولت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مصادف شده است.

روابط دولت باراک اوباما به عنوان رییس جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو از روز اولی که این دو به راس هرم قدرت سیدند سرد و یخ زده بود، اوباما تلاش میکرد تا دولت نتانیاهو را به پیروی از قطعنامه های سازمان ملل متحد پیرامون حدود مرزهای اسراییل و شهرک های اسراییل در مناطق اشغالی متقاعد بسازد و این تلاش ها به هیچ وجه به مذاق تل آویو نشینان و دولت ایتلافی و دست راستی اسراییل به هیچ وجه خوش نیامد و این روابط سرد زمستانی تا جایی ادامه یافت که شاید برای اولین بار طی دو دهه اخیر اوباما اولین رییس جمهور امریکا است که در اولین دور ریاست جمهوری خود راهی اسراییل نشد.

در روزهای اخیر نیز به نظر میرسد سردی روابط آمریکا و اسرائیل وارد مرحله تازه ای نیز شده است./انتخاب