اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش فروش حضوری بلیت قطار آغاز شد


با فروش بیش از 110 هزار بلیت اینترنتی شرکت رجا در روز دوشنبه، از امروز سه شنبه پیش فروش حضوری بلیت این شرکت آغاز شده است.

خبرگزاری مهر: با فروش بیش از 110 هزار بلیت اینترنتی شرکت رجا در روز دوشنبه، از امروز سه شنبه پیش فروش حضوری بلیت این شرکت آغاز شده است.

 از صبح امروز پیش فروش بلیت قطارهای رجا برای ایام نوروز آغاز شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به 1200 نمایندگی فروش این شرکت در سراسر كشور بلیت مورد نظر خود را خریداری کنند.

براین اساس روز گذشته پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای رجا و 7 شرکت راه آهن شرقی بنیاد ، رعد تبریز، ریل ترابر سبا، وانیاریل، نورالرضا، ریل سیر کوثر و هستیا از طریق سامانه جامع برنامه ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطارهای مسافری انجام گرفت.

پیش فروش بلیت قطار از شنبه این هفته آغاز شده است و در اولین نوبت، پیش فروش بلیت های شرکت جوپار برای عید نوروز انجام گرفت و در ساعات اولیه روز به فروش رسید ضمن آنکه تمامی این بلیت‌ها برای تاریخ 24 اسفند تا 16 فروردین به فروش می رسد.

همچنین براساس اعلام شرکت رجاء در پایان روز اول فروش بلیت این شرکت، بیش از 110 هزار بلیت از طریق سامانه اینترنتی از سوی متقاضیان خریداری شد.

روابط عمومی رجاء اعلام کرد که تعداد کل کاربران اینترنتی ثبت شده در سایت رجاء 650 هزار کاربر است که با آغاز فروش بلیت های اینترنتی این شرکت تعداد 367 هزار کاربر موفق به ورود به صفحات سایت شده و از آن بازدید کردند.

دربازه زمانی فروش اینترنتی شرکت رجاء تعداد 22 هزار کاربر همزمان وارد سایت فروش شده اند که با احتساب میزان کل فروش در روز گذشته حدود 250 بلیت در هر ثانیه فروخته شده که رکورد قابل توجهی می باشد.

خوشبختانه در فروش اینترنتی نوروزی سال جاری شرکت رجا گزارشی مبنی بر قطعی با اختلال در سیستم وجود نداشته و با وجود مشکلات ضریب اینترنت در کشور و تعداد بالای متقاضیانی که وارد سایت شده اند بیش از 110 بلیت فروخته شده است.

سایت فروش بلیت قطار رجا طوری طراحی شده تا هنگام خرید بلیت تعداد بیشتری کاربر امکان ورود همزمان به سایت را در یک مدت زمان مشخص داشته باشند بنابراین با گذشت زمان حداکثر 20 دقیقه برای هر کاربر جهت خرید و یا جستجوی زیاد و بی مورد، مشترک به طور خودکار از سیستم خارج و کاربر جدید در نوبت، به سیستم وصل می شود تا امکان دسترسی برای همگان به این صورت برای خرید بلیت قطار فراهم شود.

رجا در ادامه اعلام کرد: با توجه به حجم بالای تقاضای خرید بلیت قطارها و عدم برابری عرضه و تقاضا باعث می شود تا تعداد بلیت هایی که پاسخگوی نیازهای متقاضیان بی شمار سفر با قطار باشد بسیار کمتر بوده و بالطبع برخی نارضایتی های هموطنان عزیز را به دنبال داشته باشد که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولان و دولت و همچنین توسعه ناوگان ریلی کشور شاهد خدمات دهی مطلوب و در شان ملت نجیب کشورمان باشیم.

بر همین اساس این شرکت که فروش بلیت های نوروزی خود را از روز گذشته 6 اسفند با فروش اینترنی آغاز کرده برای خدمات رسانی شایسته به متقاضیان خرید اینترنتی بالغ بر 22 درصد از ظرفیت کل صندلی های ایجاد شده برای نوروز 92 را به سهمیه اینترنتی اختصاص داد که در حدود 290 هزار صندلی می شد.


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پیش فروش حضوری بلیت اتوبوس از اول اسفند ماه



 

بلیت , فروش بلیت

 

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس به صورت حضوری از اول اسفند ماه خبر داد.

دكتر شهریار افندی زاده ـ رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ـ در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از آغاز پیش فروش بلیت های اتوبوس برای سفرهای نوروزی از اول اسفند ماه به صورت حضوری خبر داد و اظهار كرد: بیش از هزار مركز پیش فروش بلیت در ترمینال ها اقدام به فروش بلیت به صورت حضوری می كنند.

وی با اشاره به اینكه در نوروز ۹۰ سه میلیون و ۵۰۰ هزار بلیت پیش فروش شد، ادامه داد: پیش فروش حضوری هم زمان با پیش فروش اینترنتی آغاز می شود و تا ۲۴ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

افندی زاده با بیان اینكه سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۱ ادامه دارد، اضافه كرد: در ۲۳ بهمن ماه ۴۰۰ هزار پیش فروش اینترنتی انجام شده است.

وی در ادامه اظهار كرد: بهتر است مردم با توجه به برنامه های سفر خود اقدام به خرید بلیت كنند تا بتوانیم با برنامه ریزی، خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینكه ۲۰ هزار اتوبوس، ۳۵هزار مینی بوس و ۳۳ هزار سواری كرایه در ایام نوروز به مسافران خدمات ارائه می كنند، ادامه داد: مسافران می توانند از طریق سایت WWW.mosaferyar.ir و سامانه ۳۰۰۰۱۴۳ با سازمان راهداری ارتباط برقرار كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این كه در سال جاری و نوروز ۹۱ سعی شده كه سواری های كرایه با امكاناتی بیشتر اقدام به سرویس دهی كنند، تصریح كرد: افرادی كه علاقه مند به استفاده از سرویس های بررسی سواری های كرایه هستند می توانند با توجه به هماهنگی ایجاد شده از منزل سوار شوند و تا مقصد با این سواری های كرایه سفر كنند.

به گفته او به منظور جبران یك سر خالی نرخ ها ۲۰ درصد افزایش می یابد و پس از پایان ایام نوروز به قیمت قبلی بازمی گردد.... /   خبرگزارى ایسنا