اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌نویس قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت


دیوید کامرون اعلام کرد، انگلیس پیش‌نویس یک قطعنامه در محکومیت استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تنظیم کرده و امروز (چهارشنبه) آن را به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: دیوید کامرون اعلام کرد، انگلیس پیش‌نویس یک قطعنامه در محکومیت استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تنظیم کرده و امروز (چهارشنبه) آن را به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

 طبق این پیش‌نویس استفاده از سلاح شیمیایی توسط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه محکوم می‌شود و بر اساس آن باید تدابیر لازم برای محافظت از غیرنظامیان سوری اتخاذ شود.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که پیش‌نویس یک قطعنامه ضد سوری را اواخر امروز (چهارشنبه) به شورای امنیت ارائه می‌دهد.

به گفته وی، قرار است این پیش‌نویس در جلسه پنج عضو دائم شورای امنیت مطرح و درخصوص آن گفت‌وگو شود.

پیشتر بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل عنوان داشت که باید شورای امنیت در جریان رویدادهای بحران سوریه قرار بگیرد.


ویدیو مرتبط :
صحبت های عراقچی درباره قطعنامه شورای امنیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارائه پیش‌نویس قطعنامه فلسطین به شورای امنیت



اخبار,اخبار بین الملل -درگیری‌های فلسطین و اسرائیل


اخباربین الملل - ارائه پیش‌نویس قطعنامه فلسطین به شورای امنیت

یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داده فلسطینی‌ها پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای آتش‌بس را تهیه کرده و قصد دارند آن را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کنند.

به گزارش تسنیم، فلسطینی‌ها و حامیان بین‌المللی آنها در حال رایزنی بر سر پیش‌نویس یک قطعنامه سازمان ملل هستند که ضمن محکوم کردن خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در درگیری‌های اسرائیل و فلسطین خواستار آتش‌بس فوری، مداوم و مورد احترام طرفین است.

آسوشیتدپرس گزارش داده در نسخه پیش‌نویس این قطعنامه که به رویت این خبرگزاری رسیده از افزایش خشونت‌ها و وخامت اوضاع در سرزمین‌های فلسطین، به ویژه در نوار غزه بر اثر عملیات نظامی رژیم اسرائیل و همچنین کشتار کودکان ابراز نگرانی شده است.  

شورای امنیت سازمان درگیر اختلافات جدی است و معمولاً در درگیری‌های فلسطین و اسرائیل از قدرت اثرگذاری اندکی برخوردار است، چرا که آمریکا همواره حامی اسرائیل و اکثر کشورهای دیگر حامی فلسطین هستند.

فاکس‌نیوز در تحلیلی بر این قطعنامه نوشته از آنجا که در آن اشاره‌ای به شلیک موشک از طرف حماس به سمت اسرائیل نشده بعید است در صورت ارائه آن در صحن شورای امنیت ایالات متحده  با آن موافقت کند.

تنش‌های بین اسرائیل و فلسطین پس از آن بالا گرفت که شهرک‌نشین‌های اسرائیلی یک نوجوان فلسطینی را زنده زنده سوزاندند. این اتفاق به دنبال پیدا شدن جسد سه شهرک‌نشین که گفته می‌شد ربوده شده بودند در حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری به وقوع پیوسته بود؛ تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، حال آنکه حماس این اتهام را رد می‌کند.

رژیم صهیونیستی از آن زمان بیش از 800 موشک به سمت مناطق مختلف غزه شلیک کرده است. سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش در سحرگاه روز شنبه اعلام کرد 114 فلسطینی بر اثر این حملات کشته شده‌اند که 77 درصد از آنها غیرنظامی بوده‌اند.

روز جمعه تظاهرات‌هایی در سرتاسر کشورهای دنیا در محکومیت عملیات نظامی اسرائیل برگزار شد، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در برابر فشارهای بین‌المللی برای توقف این حملات مقاومت می‌کند.
اخبار بین اللملل - تسنیم