اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,هواشناسی

 براساس پیش بینی سازمان هواشناسی طی دو روز آینده بارش برف و باران در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها در خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با  مهر گفت: امروز سه‌شنبه با توجه به نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی عبور امواج كم دامنه تراز میانی جو از نیمه شمالی كشور سبب افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در شمال شرق، شرق، مركز، دامنه های البرز، دامنه های زاگرس مركزی و شمالی می شود، كه در ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال شرق بارش به صورت برف خواهد بود.

احد وظیفه با بیان این که شدت بارش امروز در خراسان رضوی است، افزود: فردا چهارشنبه بارش ها محدود به شمال شرق كشور می شود و روز پنجشنبه آسمان در اكثر نقاط كشور آرام پیش بینی می شود و از اواخر وقت این روز در شمال غرب كشور افزایش ابر، بارش پراكنده و وزش باد انتظار می رود.

به گفته وی طی دو روز آینده وزش باد شدید در نیمه شرقی كشور پیش بینی می شود كه در برخی مناطق سبب گردوخاک و كاهش دید افقی می شود.

به علت وزش شدید باد غربی، نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز طی روز آینده مواج خواهند بود. هم چنین از روز چهارشنبه روند افزایش دما برای نیمه شمالی كشور پیش بینی می شود، كه روز پنجشنبه در سواحل خزر این افزایش دما قابل توجه خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور امروز هوای تهران را ‫اﺑﺮی در ﭘﺎره ای ﻧﻘﺎط رﮔﺒﺎر و رﻋﺪوﺑﺮق، در‬ ‫ارﺗﻔﺎﻋﺎت ﺑﺎرش ﺑﺮف و درﺑﻌﺪ از ﻇﻬﺮ ﻛﺎﻫﺶ اﺑﺮ‬ پیش‌بینی کرده است.

بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۸ و  ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

 

 اخبار اجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
گجت BloomSky برای پیش بینی وضعیت آب و هوا محلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده



اخبار,اخباراجتماعی,وضعیت آب و هوا


 اخبار اجتماعی - رگبار باران و کاهش دما در کشور

در روز پنجشنبه، از اوایل وقت رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و به تدریج از بعد ازظهر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و سپس مازندران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی امروز در سواحل دریای خزر بارشهای پراکنده پیش بینی می‌شود و از روز پنجشنبه با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی در شمال غرب کشور رگبار و رعد و برق و در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و دریا مواج پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز جمعه علاوه بر تشدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر، گستره بارش‌ها به برخی مناطق غرب،‌ غرب، دامنه‌های البرز و سپس شمال شرق کشور نیز کشیده می‌شود. همچنین روز شنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در برخی از مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان، در بعد از ظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که نقشه‌های پیش یابی بیانگر تقویت جریان‌های شمالی و گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه است ، گفت: کاهش 2 تا 6 درجه دما، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور پیامد آن خواهد بود.

به گفته وی، در روز پنجشنبه، از اوایل وقت رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و به تدریج از بعد ازظهر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و سپس مازندران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روز جمعه، در استان‌های اردبیل، گیلان و بارش با شدت کمتر در استان‌های مازندران، گلستان و رگبار و رعد و برق در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌زنجان، کردستان و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق در استان‌های کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش شدید باران خواهیم بود.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعد از ظهر وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 31 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. آسمان تهران نیز جمعه نیمه ابری و وزش باد در بعد از ظهر بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی شده است؛ حداقل و حداکثر دما در این روز 19و 29 درجه می‌شود.

 

 اخباراجتماعی - ایسنا