اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشنهاد نمایندگان برای توقف مذاکرات هسته‌ای!!



اخبار,اخبارسیاسی ,مذاکرات هسته ای ایران

 


اخبار سیاسی - پیشنهاد نمایندگان برای توقف مذاکرات هسته‌ای

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  از پیشنهاد نمایندگان در جلسه علنی فردای مجلس شورای اسلامی برای توقف مذاکرات هسته ای در قبال قطعنامه حقوق بشری پارلمان اروپا خبر داد.

به گزارش فارس، وی افزود: این پیشنهاد فردا در قالب یک پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس به دولت ارائه خواهد شد، چرا که ما انتظار واکنش جدی از سوی وزارت امور خارجه در قبال این مسئله را داریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در صورتی که این پیشنهاد مورد حمایت دولت قرار نگیرد، نمایندگان به صورت جدی با ارائه طرحی در این باره دولت را موظف به اقدام جدید در قبال این مسئله خواهند کرد.

آصفری گفت: امیدوارم دولت در قابل این پیشنهاد نمایندگان اقدام جدی را انجام دهد.

بنابر این گزارش، اتحادیه اروپا طی قطعنامه ای خواهان مداخله جدی  در امور حقوق بشری ایران و منوط کردن هیئت های اروپایی به دیدار با عناصر مخالف سیاسی ایران کرده است.
اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ظریف: در مذاکرات هسته ای پیشنهاد معقول را می پذیریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد 5 محوری تیم هسته ای جلیلی برای مذاکرات امروز چیست؟



پیشنهاد 5 محوری تیم هسته ای جلیلی برای مذاکرات امروز چیست؟

مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران امروز در نشست 1+5 پیشنهاد 5 محوری خود را که از نشست بغداد نیمه تمام باقی مانده بود مجددا مطرح می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مسکو جلیلی در آخرین تماس تلفنی که با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات هسته ای ایران داشت تاکید کرد که در صورت عدم توجه به 5 محور پیشنهادی در نشست مسکو، هیچ پیش بینی روشنی و مثبتی از نتایج دور جدید مذاکرات نمی توان داشت.

تاکید جلیلی بر پیشنهادات ایران در حالی است که مطابق توافقات بغداد قرار بود نشست های مقدماتی توسط باقری و اشمیت صورت گیرد و پیشنهاد کارشناسی و پیشنویس اولیه برای نشست مسکو اماده شود که این توافق علیرغم 5 نامه پیاپی باقری با تعلل طرف غربی عملی نشد.

در نهایت با تاکید جلیلی، اشتون نیز در واپسین روزها باقی مانده به نشست مسکوپذیرفت که در این دور از مذاکرات، پیشنهاد قبلی ایران در دستور گفت وگو ها قرار گیرد.

اما پیشنهاد 5 محوری ایران برای این دور از مذاکرات چیست؟

پیشنهاد اول ایران این است که گفتگوها باید هدفمند باشد.باید نقطه هدف و ابتدائی و انتهایی در این گفت وگو ها مشخص باشد. به این ترتیب طراحی یک چارچوب برای گفتگوها و اصول و اهداف آن ضروری است.

پیشنهاد دوم این است که این گفتگوها اگر بخواهد موثر باشد باید مبتنی بر گام‌های متقابل باشد.

بحث سوم ایران این است که باید چارچوب گفتگوها مشخص و روشن شود که انتهای این گفتگوها چه وقت است  و چگونه باید باشد و این مسیر چگونه قرار است طی شود.

بحث چهارم و پنجم ایران نیز مربوط به بحث حقوق و تکالیف جمهوری اسلامی ایران است و اینکه کشورهای طرف مقابل باید حق غنی سازی را برای ایران در چارچوب ان پی تی به رسمیت بشمارند و نباید از حقوق هسته ای ایران کاسته شود یا تکالیفی بیشتر از ان پی تی تحمیل بشود. روشن شدن این بحث تکلیف تحریم های شورای امنیت را نیز به لحاظ حقوقی روشن می کند./مهر