اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیشرفته‌ترین ناو آمریکایی +عکس


بزرگترین ناوشکن که تا به حال برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده، روز گذشته از مسیر رود کِنبک در ایالت مِین، رهسپار اقیانوس شد.

وب سایت فرارو: بزرگترین ناوشکن که تا به حال برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده، روز گذشته از مسیر رود کِنبک در ایالت مِین، رهسپار اقیانوس شد.
 
 ناوشکن یو‌اس‌اس زوموالت، غولی 185 متری و 15000 تنی است که پیش از آنکه در سال آینده به ناوگان ایالات متحده بپیوندد، بناست دوره‌ای را به صورت آزمایشی در دریا بگذراند.

 (تصاویر) آمریکا پیشرفته‌ترین ناو خود را به آب انداخت

قیمت تمام شدۀ این ناوشکن، 4.4 میلیارد دلار بوده است و کاپیتان جیمز کِرک، ناخدای کشتی، می‌گوید که ناوشکن زوموالت نهایتاً رهسپار اقیانوس اطلس خواهد شد.

(تصاویر) آمریکا پیشرفته‌ترین ناو خود را به آب انداخت
 
او می‌گوید: "ما خیلی هیجان داریم که زوموالت را در عمل ببینیم. برای خدمه و همۀ آنهایی که در طراحی، ساخت و آماده‌سازی کشتی فوق‌العاده سهیم بوده‌اند، این لحظه لحظۀ بزرگی است."
 
قابلیتهای رادارگریزی زوموالت چنان پیشرفته است که روی صفحۀ رادار به شکل یک شناور کوچک، در حدود اندازۀ یک قایق ماهیگیری، دیده می‌شود.
 
این ناوشکن حدود 33 متر طویل‌تر و 6.5 متر عریض‌تر از کلاس فعلی ناوشکن‌هاست و از تسلیحات پیشرفته‌تری نیز برخوردار است.

(تصاویر) آمریکا پیشرفته‌ترین ناو خود را به آب انداخت

سیستم موشکی این ناوشکن که از هدایت کامپیوتری برخوردار است می‌تواند اهدافی در فاصلۀ 100 کیلومتری را منهدم کند و در نهایت به یک سلاح لیزی یا پرتابگر الکترومغناطیسی مجهز خواهد شد.
 
تکنولوژی‌های پیشرفتۀ به کار رفته در زوموالت به این معناست که این کشتی می‌تواند با نیمی از خدمه‌ای که پیشتر برای کشتی‌ای به این بزرگی نیاز بود، عملیات کند.
 
این کشتی به افتخار آدمیرال المو زوموالت، افسر برجستۀ نیروی دریایی آمریکا، که در سال 2000 درگذشت، نامگذاری شده است.

(تصاویر) آمریکا پیشرفته‌ترین ناو خود را به آب انداخت


ویدیو مرتبط :
هشدار دوباره ناو البرز به ناو و پهباد آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس



 

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس

 

یک زن آمریکایی ۵۵ ساله که در دندان های خود تجهیزات جاسوسی کار گذاشته و بدون ویزا از ارمنستان وارد ایران شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

 

به گزارش «نسیم» این زن آمریکایی که نامش "حال تالایان" است، در حالی که در دندان های خود تجهیزات فنی جاسوسی (میکروفون)کار گذاشته بود، توسط مأموران "گمرک نوردوز" دستگیر شد.

وی بعد از دستگیری اظهار کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران او را به ارمنستان عودت دهد، توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته می شود.../سایت شفاف