اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیروزی هندبالیست‌های ایران بر چین


تیم ملی هندبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از سد چین گذشت.

ورزش سه: تیم ملی هندبال ایران عصر روز چهارشنبه از ساعت 17:30 در سومین دیدار خود در شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا به مصاف تیم ملی چین رفت و توانست با حساب 34 بر 27 حریف خود را شکست دهد؛ شاگردان رافائل نیمه نخست را بسیار بد شروع کردند و با حساب 6 بر یک از حریف عقب افتادند، اما رفته رفته به بازی برگشته و نتیجه را جبران کردند. پیروزی ایران در حالی رقم خورد که نیمه نخست این مسابقه با نتیجه 16 بر 12 به سود ایران به پایان رسیده بود.

چینی‌ها که 11 بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرده‌اند دو مدال نقره در سال‌های 1979 و 2000 کسب کرده‌اند. همچنین این تیم دو مدال برنز در سال‌های 1977 و 1991 به دست آورده است. تیم چین در سال‌های 1987 و 1989 به عنوان چهارم دست یافته است.

در تاریخ رقابت‌های قبلی قهرمانی جام ملت‌های آسیا ایران سه بار برابر چین به میدان رفته است که در دو بازی برتری با ایران بوده و تنها یک دیدار را واگذار کرده است.

پیش از این بازی تیم‌های کره‌ جنوبی و ازبکستان به مصاف هم رفته بودند که این مسابقه با برتری کره‌ای‌ها خاتمه پیدا کرده بود. پس از دیدار ایران و چین هم تیم‌های عربستان و بحرین برابر هم قرار می‌گیرند که نتیجه این بازی برای شاگردان رافائل بسیار حائز اهمیت است، چراکه در بازی آخر خود باید برابر بحرین قرار بگیرند.

بازی بعدی تیم ملی ایران ساعت 15:30 روز جمعه برابر ازبکستان خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
کار هندبالیست های ایران برای رسیدن به المپیک ریو سخت شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شكست و پیروزی حریفان ایران مقابل چین و سوریه



 

 

شكست و پیروزی حریفان ایران مقابل چین و سوریه

 

دیدارهای تدارکاتی آسیایی

شكست و پیروزی حریفان ایران مقابل چین و سوریه

تیم ملی فوتبال چین در دیداری دوستانه مقابل عراق به برتری رسید.

تیم‌های ملی فوتبال آسیایی که خود را برای حضور در جام ملت‌های قاره کهن آماده می‌کنند، در فاصله 4 روز مانده به آغاز این رقابت‌ها شب گذشته در دیدارهایی تدرکاتی به مصاف هم رفتند.

در یکی از مسابقات شب گذشته و در ورزشگاه 15 هزار نفری گرند حمد دوحه قطر، تیم‌ ملی چین موفق شد با نتیجه 3 بر 2 مقابل عراق، حریف ایران در جام ملت‌های آسیا به برتری برسد.

هائو جان‌مین در دقیقه 4، پن هان پنگ در دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی و لی ژوپنگ در دقیقه 76 برای چین گلزنی کردند. یونس محمود، مهاجم زهردار عراق، هر 2 گل این تیم را در دقایق 44 و 50 به ثمر رساند.

عراق در جام ملت‌های آسیا علاوه بر ایران با تیم‌های کره‌شمالی و امارات هم‌گروه است و در نخستین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف ایران می‌رود.

در دیگر دیدار دوستانه شب گذشته تیم‌های ازبکستان و اردن در ورزشگاه الشارجه امارات به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

جسور حسنوف در دقیقه 70 و اولیم ناوکاروف در دقیقه 77 برای ازبکستان و عامر دیب در دقیقه 32 و عدی الصافی در دقیقه 75 برای اردن گلزنی کردند.

تیم ملی امارات، دیگر حریف ایران در جام ملت‌‌های آسیا در ورزشگاه خلیفه بن زائد امارات به مصاف سوریه رفت که در پایان موفق شد با 2 گل میهمان خود را بدرقه کند. سعید سالم در دقیقه 63 و تیاب آوانا در دقیقه 90 برای میزبان گلزنی کردند.

تیم ملی فوتبال کشورمان نیز شب گذشته در ورزشگاه السد قطر با آنگولا دیدار کرد که با گل دقایق پایانی نکونام از سد حریف خود گذشت.