اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام پادشاه عربستان به مخالفان اردوغان


پادشاه عربستان با ارسال نامه‌ای محرمانه به مخالفان اردوغان، برای افزایش ارتباط با حزب مخالف دولت ترکیه اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری فارس: یک مقام امنیتی ترکیه‌ای که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار الوعی‌نیوز در آنکارا گفت: اخبار و اطلاعاتی بدست آورده‌ایم که نشان می‌دهد از طرف عربستان و حکومت این کشور برای مخالفان دولت اردوغان، پیغام فرستاده شده است.

وی در ادامه افزود: هنوز مشخص نشده که این پیغام پیش از انتخابات ارسال شده یا بعد از آن اما اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که دولت عربستان از شکست حزب عدالت توسعه خوشحال شده است، از همین رو در این پیغام حمایت خود از حزب مخالف دولت را اعلام کرده و برای پیروزی آن و در دست گرفتن قدرت ابراز امیدواری کرده است.

این مقام امنیتی ترکیه‌ای همچنین گفت: در این پیغام، عربستان همچنین برای افزایش ارتباط با حزب مخالف دولت ترکیه، اعلام آمادگی و ابراز تمایل کرده است.

حزب عدالت و توسعه ترکیه را می‌توان شاخه جنبش اخوان المسلمین در ترکیه معرفی کرد. عربستان طی چند سال اخیر نگاه بسیار منفی به اخوان‌المسلیمن پیدا کرده است. به طوری که نگرانی این کشور از قدرت گرفتن اخوان المسلمین در خاورمیانه تا جایی پیش رفت که برای ساقط کردن دولت اخوانی «محمد مرسی» و کودتا علیه آن، از «عبدالفتاح السیسی» حمایت کرد.


ویدیو مرتبط :
پیام قاسم سلیمانی به پادشاه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام تسلیت روحانی به مناسبت درگذشت پادشاه عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت ، ملت و خاندان سعودی تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان را به دولت، ملت و خاندان سعودی تسلیت می گویم .

برای آن مرحوم مغفرت ،برای خاندان ایشان صبر و برای ملت و دولت عربستان آرزوی موفقیت دارم .
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران 

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب