اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پیام روحانی درپی درگشت حجت‌الاسلام دعاگو


رییس جمهوری در پیامی در گذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات را به مقام معظم رهبری، مردم شمیرانات بالاخص خانواده ، منسوبان و علاقه مندان ایشان تسلیت گفت.

خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری در پیامی در گذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات را به مقام معظم رهبری، مردم شمیرانات بالاخص خانواده ، منسوبان و علاقه مندان ایشان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن دعاگو موجب تاسف و تالم فراوان گردید. اینجانب ضایعه فقدان این شخصیت خدوم و مبارز انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری، مردم شریف شمیرانات بالاخص خانواده محترم، منسوبان و علاقه مندان ایشان تسلیت گفته و رضوان و مغفرت الهی را برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات عصر شنبه بر اثر عارضه قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) درگذشت.

وی در سال 1331 در شهرستان تربت حیدریه متولد شد، در حوزه های علمیه مشهد از کلاس درس اساتیدی همچون آقایان ادیب نیشابوری، سید حجت هاشمی، غلامعلی غلامعلی پور، واعظی خاوری، رضازاده، واعظ طبسی، صالحی، اشکذری و مقام معظم رهبری بهره مند شد.


ویدیو مرتبط :
پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین روحانی (قسمت اول)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام هاشمی درپی درگذشت حجت‌ الاسلام دعاگو


در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی پیامی این مصیبت را به علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، مردم شریف ایران بویژه منطقه شمیرانات و خاندان و خانواده مکرم تسلیت گفت.

خبرگزاری ایلنا: در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی پیامی این مصیبت را به علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، مردم شریف ایران بویژه منطقه شمیرانات و خاندان و خانواده مکرم تسلیت گفت.

متن کامل پیام به شرح ذیل است:


«انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت همسنگر سال‌های مبارزه و همکار صمیمی فراز و فرودهای پس از انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو باعث تأسف و تألم خاطر گردید.

روحانی انقلابی و خطیبی توانا که شجاعت، صداقت و صراحت بیانش در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب در مقام امام جمعه شمیرانات، در اذهان جاودان است.

فقدان این شخصیت خدوم که همواره در مسیر انقلاب و مبلّغ مذهب تشیع و مکتب راستین بود، مصداق آن روایت است که می‌گوید: «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء» با تسلیت این مصیبت به علما، فضلا، روحانیون و طلاب حوزه های علمیه، مردم شریف ایران بویژه منطقه شمیرانات و خاندان و خانواده مکرم، صبر و اجر بازماندگان و علوّ درجات روح بلند ایشان و همنشینی با امام راحل و شهیدان را از درگاه احدیت خواستارم.

اكبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام