اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پنتاگون: ایران به عراق نیرو اعزام نکرده است


سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته(جمعه) با اشاره به این موضوع که ایران و آمریکا همکاری نظامی ندارند، گفت: ایران نیروی نظامی به عراق اعزام نکرده است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته(جمعه) با اشاره به این موضوع که ایران و آمریکا همکاری نظامی ندارند، گفت: ایران نیروی نظامی به عراق اعزام نکرده است.

 ˈجان کربیˈ در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: از ارائه مشاوره عده ای مستشار نظامی ایرانی به دولت نوری مالکی با خبریم اما تاکنون نشانه ای مبنی بر اینکه ایران نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کند، مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: هیچ مذاکره ای برای همکاری نظامی بین آمریکا و ایران صورت نگرفته و برنامه ای نیز در این خصوص نداریم.

کربی گفت: ممکن است گفت وگویی در حاشیه مذاکرات هسته ای درخصوص عراق صورت گرفته باشد اما مذاکرات مستقیمی با مقام های ایرانی درخصوص بحران عراق نداشته ایم.


ویدیو مرتبط :
پنتاگون مدعی حمله ایران به مواضع داعش در عراق شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب اعزام نیرو از سوی ایران به عراق


معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای اخیر مطرح شده در برخی رسانه های خبری مبنی بر اقدام تهران در اعزام نیروی نظامی به عراق برای کمک به مقابله با داعش را تکذیب کرد.

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعاهای اخیر مطرح شده در برخی رسانه های خبری مبنی بر اقدام تهران در اعزام نیروی نظامی به عراق برای کمک به مقابله با داعش را تکذیب کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر حارجه کشورمان در کنفرانس خبری در شهر مسکو تاکید کرد که ما هیچ نیروی مسلح یا جنگجویی را به عراق اعزام نکرده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد که ایران تنها مشاوران نظامی در عراق مستقر کرده است و این اقدام نیز پس از دریافت درخواست دولت عراق بوده است.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تحولات یمن گفت: ایران امیدوار است که یک دولت فراگیر در یمن تشکیل شود. طرح 4 ماده ای ایران برای صلح در یمن با هدف تشکیل یک دولت ملی فراگیر ارائه شده است، با مشارکت همه گروه ها و سازمان ها.