اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرچم ها در امریکا نیمه افراشته شد +عکس


پس از وقوع حادثه ی تیر اندازی در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» نیوتاون، باراک اوباما دستور داد تا پرچم ها در سراسر ایالات متحده به صورت نیمه افراشته درآید.

تابناک: پس از وقوع حادثه ی تیر اندازی در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» نیوتاون، باراک اوباما دستور داد تا پرچم ها در سراسر ایالات متحده به صورت نیمه افراشته درآید.

 تیراندازی صبح دیروز در مدرسه ای ابتدایی در ایالت «کانکتیکات»  که تا کنون 28 کشته به جای گذاشته ایالات متحده را در شوکی بزرگ فرو برده و مدارس ابتدایی این کشور را به تعطیلی کشانده است.

به همین منظور باراک اوباما روز گذشته و ساعاتی پس از این حادثه ضمن حضور ابراز همدردی با خانواده جانباختگان دستور داد تا پرچم های این کشور به حالت نیمه افراشته درآید.















ویدیو مرتبط :
بر افراشته شدن پرچم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرچم آمریکا در کوبا بر افراشته شد +عکس


پرچم آمریکا در سفارت این کشور در هاوانا در اقدامی نمادین که نشان دهنده بهبود روابط دیپلماتیک دو خصم دوران جنگ سرد است؛ برافراشته شد.

عصر ایران: پرچم آمریکا در سفارت این کشور در هاوانا در اقدامی نمادین که نشان دهنده بهبود روابط دیپلماتیک دو خصم دوران جنگ سرد است؛ برافراشته شد.

این مراسم تقریبا چهار هفته پس از آن روی می‌دهد که آمریکا و کوبا به صورت رسمی روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا، امروز (جمعه) وارد کوبا شد تا پرچم آمریکا را طی اقدامی نمادین در بهبود روابط دو کشور، در محل سفارت این کشور در هاوانا که اخیرا بازگشایی شده است، برافرازد.

ساختمان سفارت آمریکا در هاوانا پایتخت کوبا قبل از برافراشتن پرچم آمریکا

پرچم آمریکا پس از نیم قرن در کوبا بر افراشته شد + عکس

پرچم آمریکا پس از نیم قرن در کوبا بر افراشته شد + عکس

جان کری در سخنانی بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا را لحظه‌ای حقیقتا تاریخی توصیف کرد.

رویترز در گزارشی نوشت این مراسم، برافراشتن پرچم بر فراز سفارت پس از 54 سال، تقریبا چهار هفته پس از آن روی می‌دهد که آمریکا و کوبا به صورت رسمی روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را به سفارت ارتقاء دادند.

پرچم آمریکا پس از نیم قرن در کوبا بر افراشته شد + عکس

پرچم آمریکا پس از نیم قرن در کوبا بر افراشته شد + عکس

در این مراسم سه تفنگدار نیروی دریایی آمریکایی پس از سخنرانی کری پرچم این کشور را در سفارت هاوانا به اهتزاز در آوردند.
علاوه بر این، در این مراسم سه تفنگدار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا که 53 سال قبل پرچم این کشور را برای آخرین بار به پایین آورده بودند نیز حضور داشتند و در هنگام به اهتزاز در آمدن پرچم ،جان کری را همراهی کردند.

کوبایی‌ها پرچم این کشور در واشنگتن را در روز 20 جولای (29 تیر) برافراشتند.