اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرونده محمدرضا رحیمی مثنوی 70 من است


رئیس قوه قضائیه در مورد پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق، گفت: من اگر بخواهم داستان پرونده رحیمی را بگویم مثنوی ۷۰ من است.

خبرگزاری مهر: رئیس قوه قضائیه در مورد پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق، گفت: من اگر بخواهم داستان پرونده رحیمی را بگویم مثنوی ۷۰ من است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در لرستان، گفت: در دولت قبل نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتیم و استدلال کردیم که برای اینکه قوه قضاییه به شان و جایگاه خود برسد باید بودجه دستگاه قضا افزایش جهشی داشته باشد که رهبری در حاشیه نامه خطاب به رئیس جمهور سابق نوشتند که مساعدت کنید اما مثل خیلی از نصایح این یکی هم اثر نکرد. دوباره نامه ای نوشتیم و به معظم له دادیم و ایشان برای مجلس توصیه کردند، مساعدت کنند.

وی افزود: عذر ما را کارمندان و قضات بپذیرند و باید مشکلات را در سطح کشوری ببینیم. بودجه 210 هزار میلیارد تومانی کشور با کاهش 60 هزار میلیاردی روبرو شده است و نمی توان فشار آورد.

رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد لایحه پلیس قضایی گفت: در دولت قبل متاسفانه کمک نشد در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه وظیفه تدوین آن بر عهده قوه قضاییه بود و آن را به دولت قبل دادیم اما دولت قبل تخلف آشکار کرد و آن را بایگانی کرد. در حالی که بر اساس تفسیر شورای نگهبان هرگونه تغییر در لوایح قضایی لااقل باید با رضایت رئیس قوه قضاییه باشد. ما هم قانونی را حمایت کرده و در مجلس تصویب شد و آن این بود که اگر لایحه قضایی 6 ماه در دولت باشد خود قوه بتواند لایحه را مستقیم به مجلس ارایه کند، دولت جدید هم لایحه را نداد و خودمان ارایه کردیم و هم اکنون در مجلس در حال بررسی است. اگر این لوایح بار مالی هم داشته باشد، خلاف قانون اساسی نیست.

رئیس قوه قضائیه در مورد پرونده محمدرضا رحیمی نیز گفت: در قوه قضائیه اقداماتی انجام دادیم که تاکنون انجام نشده بود و کسی فکر نمی کرد معاون اول رئیس جمهور محاکمه و زندانی شود البته ما در این پرونده نگاه سیاسی نداشتیم چرا که پرونده از سال ۸۸ تشکیل شده بود.

وی افزود: من اگر بخواهم داستان پرونده رحیمی را بگویم مثنوی ۷۰ من  است. و درست هم نیست شاید بعدا بازگو شود. نظر شخصی من در مورد رای چیز دیگر بود اما نظرم را به قاضی تحمیل نکردم. وقتی هم قرار مجرمیت صادر شد و کیفرخواست را نوشتند عناوین مجرمانه بسیار بود و دادگاه کیفری استان هم مجازات زیادی را دیده بود اما دیوان عالی کشور آن را کم کرد و من تسلیم شدم چون به استقلال قاضی احترام می گذارم.


ویدیو مرتبط :
سیر پرونده محمدرضا رحیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت پرونده‌های مهدی هاشمی،خاوری و محمدرضا رحیمی



اخبار,اخبار سیاسی ,ضعیت پرونده‌ مهدی هاشمی

 

اخبار سیاسی - آخرین وضعیت پرونده‌های مهدی هاشمی،خاوری و محمدرضا رحیمی

سخنگوی دستگاه قضایی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌های مهدی هاشمی، خاوری و م-ر اظهارنظر کرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده مهدی هاشمی و خاوری گفت: در مورد مهدی هاشمی امروز از دادستان سؤال کردم. وی اذعان داشت که بخش اعظمی از نقص‌ها برطرف شده و ترجمه اسناد نیز به پایان رسیده و به زودی کیفرخواست به دادگاه می‌رود.

وی افزود: در این پرونده محکومیت هر چه باشد به اجرا در می‌آید.

دادستان کل کشور ادامه داد: پرونده خاوری به دادگاه رفته و نقصی گرفته نشده و اگر محاکمه غیابی باشد هر حکمی که صادر شود به صورت غیابی صادر می‌شود.

وی همچنین در مورد پرونده محمدرضا ر گفت: این پرونده هنوز در دادگاه است و محاکمه‌ای صورت نگرفته است.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص تبلیغات ماهواره‌ای گفت: اول از همه به مردم توصیه می‌کنم تا در مورد کالاهایی که با سلامت سر و کار دارد، دقت بیشتری کنند و بلافاصله اقدام به خرید از طریق ماهواره نکنند.

وی افزود: اگر چنانکه کسانی در داخل با شبکه‌های ماهواره معاند و ضد انقلاب همکاری کنند و تبلیغاتی داشته باشند بدون شک با آنها برخورد می‌شود.

اژه‌ای تصریح کرد: در این زمینه به عده‌ای تذکر داده‌ایم و تعهد گرفته‌ایم و برخی دیگر نیز تحت پیگرد قانونی هستند.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده شرکت سایه‌گستران گفت: این پرونده پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام به تهران آمد و در حال رسیدگی است، این پرونده شاکیان زیادی دارد و متهمان نیز در بازداشت به سر می‌برند.

اخبار سیاسی - فارس