اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرفروش‌ ترین فیلم سینمای جهان معرفی شد


انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» دو هفته قبل از شروع نمایش در آمریكا و كانادا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» دو هفته قبل از شروع نمایش در آمریكا و كانادا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت.

 انیمیشن «عصر یخی؛ جابجایی قاره‌ای» محصول كمپانی فاكس با نمایش در 9500 سینما در 34 كشور، رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اكران سینمای جهان را به دست آورد.

سری فیلم‌های «عصریخی» از زمان اكران در 10 سال اخیر به فروش جهانی یك میلیارد و 918 میلیون دلار رسیده‌اند و در همه كشورهای نمایش دهنده پرفروش‌ترین فیلم بوده است.

انیمیشن «عصر یخی» فروش خیره‌كننده‌ای در آمریكای لاتین داشته است. به طوری كه ركورد فروش آغازین را در مكزیك، برزیل، آرژانتین، كلمبیا، پرو، آمریكای مركزی و شیلی شكست.



«جابجایی قاره‌ای» با نمایش اولیه در مكزیك در 2500 سینما توانست 8/13 میلیون دلار فروش داشته باشد. برزیل با نمایش این انیمیشن در هزار سینما توانست 9/6 میلیون دلار بفروشد.

در فرانسه، «جابجایی قاره‌ای» عنوان پرفروش‌ترین اكران اول سال را با فروش 8/11 میلیون دلار داشته است، در حالیكه استرالیا توانست 4/6 میلیون دلار برای «عصر یخی» فروش داشته باشد.

نسخه اولیه‌ی «عصر یخی» در سال 2012 توانست به مجموع فروش جهانی 381 میلیون دلار دست یابد كه 207 میلیون از فروش آن از محل اكران خارجی به دست آمد.

موفق‌ترین سری انیمیشن‌های «عصر یخی» تاكنون مربوط به نسخه‌ی سال 2009 با عنوان «ظهور دایناسورها» است كه توانست به مجموع فروش 887 میلیون دلار دست یابد كه 693 میلیون دلار آن مربوط به فروش خارجی بود.

در مكان دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها «مرد عنكبوتی شگفت‌انگیز» قرار دارد كه با نمایش در 6 هزار سینما در 13 كشور، توانست در آخر هفته 52 میلیون دلار بفروشد. مجموع فروش سری فیلم‌های «مرد عنكبوتی» تا امروز به 5/2 میلیارد دلار می‌رسد. این فیلم در هفته‌ی جاری در آمریكا اكران خواهد شد.

شركت تولیدكننده فیلم «مرد عنكبوتی» تصمیم گرفته است تا پایان رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا این فیلم را در بسیاری از كشورهای اروپایی اكران نكند، با وجود اینكه آلمان با نمایش این فیلم در 755 سینما فروش 2/4 میلیون دلاری را برای این فیلم رقم زد.

در مكان سوم پرفروش‌ترین‌های آخر هفته انیمیشن «ماداگاسكار 3» قرار دارد كه با فروش آخر هفته 2/16 میلیون دلار مجموع فروش 244 میلیون دلار را برای خود رقم زد.    


ویدیو مرتبط :
پرفروش ترین فیلم های جهان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی فیلم های برتر روز سینمای جهان


سینمای جهان در دو هفته گذشته شاهد اكران آثار مطرح متعددی بود كه تعدادی از آنها را در این مطلب معرفی كرده‌ایم.

روزنامه شرق : سینمای جهان در دو هفته گذشته شاهد اكران آثار مطرح متعددی بود كه تعدادی از آنها را در این ستون معرفی كرده‌ایم. فیلم‌های دیگری هم بودند كه مجال معرفی آنها را نداشتیم؛ از جمله «كیسه‌ای پر از چكش»، «بونسای»، «عشق خطرناك»، «چشمان اژدها»، «آشیان ساختن»، «فیلی كید»، «جاده»، «قطعات كوچك زیبای متحرك» ، «اِل گرینگو»، «دختر مترقی» و «ساده‌لوح».

پلیس
Polisse



برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره كن پارسال، به كارگردانی خانم مِیوِن لوبسكو با فیلمنامه‌ای كه كارگردان همراه با امانوئل باركو نگاشته، فیلمی است درباره یگان حفاظت از كودكان پلیس پاریس و كشمكش‌های روزمره آنها. در این فیلم كه عنوانش را از كل نگارش غلط یك كودك از واژه «پلیس» گرفته است كارن ویار، جویستار، مِیون، ماریا فوآ، نیكلا دووشل و امانوئل باركو حضور دارند. زمان نمایش فیلم 127 دقیقه است و در آن به زبان‌های فرانسه، ایتالیایی، رومانیایی و عربی صحبت می‌شود.



رزمناو
Battleship



اكشن علمی- تخیلی «رزمناو» كه از یك بازی ویدیویی اقتباس شده، داستان نبرد میان ناوگان‌های چند كشور و یك ناو زره‌پوش از سیاره‌ای دیگر در دریا، هوا و خشكی و تلاش انسان‌های درگیر برای بقا در این شرایط را به تصویر كشیده است. فیلم را پیتر برگ، سازنده «هنكاك» و «قلمرو پادشاهی» كارگردانی كرده است. تیلور كیتش، بروكلین دكر، آلكساندر اسكارسگارد، ریانا، آسانو تادانوبو و لیام نیسن از بازیگران این اثر 131 دقیقه‌ای هستند.



حالا كجا برویم؟
?Where Do We Go Now



این كمدی/درام محصول مشترك لبنان، فرانسه، مصر، ایتالیا و برنده جایزه منتخب تماشاگران در جشنواره‌های سن سباستین، اسلو و تورنتو سال 2011 را خانم نادین لباكی بازیگر، نویسنده و كارگردان لبنانی ساخته است. در روستایی دورافتاده كه اقوام و مذاهب مختلف دوشادوش یكدیگر زندگی می‌كنند، آتش اختلاف‌های فرقه‌ای برپا می‌شود و زنان روستا از هر دو طرف دست به یكی می‌كنند تا صلح برقرار شود. نادین لباكی، لیلا فواد، كلود مسوبا و آنتوانت النوفیلی در این فیلم 110 دقیقه‌ای بازی كرده‌اند.



جام
The Cup



درام استرالیایی «جام» براساس یك داستان واقعی ساخته شده كه در جریان مسابقات سواركاری سال 2002 ملبورن اتفاق افتاده است. حادثه‌ای مرگبار برای یكی از دو برادر سواركار مدعی قهرمانی اتفاق می‌افتد و برادر دیگر با كمك یك مربی سعی می‌كند برای زنده نگه داشتن یاد برادرش افتخار كسب كند. برندان گلیسن، استیون كوری و دنیل مك فرسن در این فیلم به كارگردانی سایمون وینسر حضور دارند. زمان نمایش فیلم 107 دقیقه است.



ای كاش
(I Wish (Kiseki



كیوچی 12ساله كه والدینش طلاق گرفته‌اند و با پدربزرگ و مادربزرگ در شهری در جنوب ژاپن زندگی می‌كند، از برادر كوچك‌ترش كه با پدر در شمال كشور زندگی می‌كند، دورافتاده است و آرزو دارد كه روزی خانواده‌اش به هم بپیوندند. قطار سریع‌السیری كه دو شهر را به هم مرتبط می‌كند، كیوچی را به این فكر می‌اندازد كه شاید این قطار به شكلی معجزه‌آسا او را به آرزویش برساند. هروكازو كوریدا فیلم را كارگردانی كرده است و كوكی مائه دا، اوشیرو مائه دا و ریوگی هایاشی از بازیگران فیلم هستند.