اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرستو صالحی: روی سخنم هنرمندان نبودند


من، پرستو صالحی عضو کوچک خانواده هنر ایران، هرگز در هیچ کجای کلامم به ساحت مقدس سینمای ایران و هنرمندان همیشه نجیبش توهین نکرده ام و نخواهم کرد و آنها را فاسد نخوانده ام و نخواهم خواند



صبح بخیر:
پرستو صالحی، که این روزها با ماجرای فساد در سینما و حرف هایش، چهره خبری است، در واکنش به گفت و گوی حامد بهداد در تماشا، طی تماس تلفنی، درخواست کرد که آخرین پست صفحه شخصی اش را چاپ کنیم. به درخواست ایشان و صرفا جهت احترام و دوسویه نگری، این یادداشت با حذفیات بسیار مختصر اینجا منتشر می شود:

«برای خاموش کردن آتش این نزاع دشمن شادکن، حاضرم در خانه تک تک هنرمندان فرهیخته کشورم را بکوبم و دست تک تک ایشان را بوسه زنم. می نویسم برای شما، گله دارم، شما چرا مخاطب خبرگزاری های پرشیطنت شدید؟! شما که این شیطینت ها را همیشه لمس کرده اید و با آن آشنایید و حال این بار من!!! ای کاش من رو به روی شما می نشستم و دل نوشته های خود را بازگو می کردم. جای گله نیست. زیرا همیشه تحریف و سانسور بوده و هست. افسوس که جای تخصص در برخی از خبرگزاری ها خالی است. در نتیجه دوست از دوست رنجیده می شود و همکار از همکار. کاش منصفانه بنویسند، به حق انتقاد کنند.

این بار می نویسم به سرورانم، بانوان و آقایان محترم سینمای ایران به خصوص سرکار خانم نیکی کریمی و جناب آقای بهرام رادان و تمامی هنرمندان خوب کشورم (که بر اثر خواندن تیترهای سوءاستفاده گرانه و تحریف های برخی از خبرگزاری ها و اظهارنظرهای مغرضانه دشمنان سینما) دچار سوءتفاهم شدند.

شاید باید شفاف تر سخن می گفتم تا دشمنان شمشیر از رو بسته هنر هفتم، نتوانند سخنان مرا به کل جامعه هنری تعمیم دهند و نتوانند به جملات نوشته شده در فضای مجازی (فیس بوک به ظاهر «حرام») استناد ورزند. هرچند که مخاطبان من همیشه مشخص بودند و هستند. حال به ناچار شفاف تر سخن می گویم؛ من، پرستو صالحی عضو کوچک خانواده هنر ایران، هرگز در هیچ کجای کلامم به ساحت مقدس سینمای ایران و هنرمندان همیشه نجیبش توهین نکرده ام و نخواهم کرد و آنها را فاسد نخوانده ام و نخواهم خواند زیرا این آدابی است که بزرگان هنر و سینما به من آموخته اند. روی سخن من از ابتدا نه هنرمندان که هنر«بندان» بودند، آنان که آویزان هنر این مرز و بوم اند تا سقوط و انحطاطش را ببینند.



حق با شما بزرگواران است که می فرمایید در طول فعالیت هنری تان فساد ندیده اید چرا؟ چون در جایگاهی که شما قرار دارید یعنی سینمای حرفه ای که بالطبع، شامل کارگردانان حرفه ای، تهیه کنندگان حرفه ای و عوامل حرفه ای است همه چیز حرفه ای اتفاق می افتد و نتیجه اش هم می شود درجه کیفی (الف) اما آیا در درجات کیفی دیگر سینما و تلویزیون هم اوضاع بر همین منوال هست؟ حالا من کوچک ترین و...، منی که سال هاست در سینما نبوده ام و عمده فعالیتم تلویزیون بوده است نه برای خودنمای و نه مطرح شدن (که به نظر می رسد برای مطرح شدن راه های بسیاری وجود دارد) از سر غیرت به هنر مملکتم سخن گفتم و بازهم می گویم در (برخی) سطوح پایین تر «تاکید می کنم برخی»، کارگردان نماها و تهیه کننده نماهایی هستند که دوغ و دوشاب برایشان یکی است. بازیگر و نابازیگر که بماند...

دوستان بزرگوارم، شما از موضع بالا به این موضوع نگاه می کنید، باور کنید در مواضع پایین تر جریاناتی اتفاق می افتد که روح شما هم از آنها خبردار نیست که فقط منوط به فاسد جنسی نیست و رابطه چه بسا غم انگیزتر است، زیرا هنر خرید و فروش می شود و البته حاصل کار این افراد معلوم است. درجه کیفی (ج) شاید هم نون، واو، ه...، و نتیجه کار همان، هنرمندنماهاست که سلحشورها دهان باز می کنند و کلیت سینما را زیر سوال می برند. من هم مانند شما بزرگواران معتقدم در تمامی اصناف و در تمامی دنیا فساد مالی و اخلاقی بوده و هست زیرا نه انسان معصوم است و نه جهان مدینه فاضله.

به پروردگار سوگند، دانش آموختگان (آکادمیک و غیرآکادمیک) هنر و اهالی تئاتر کشورمان که نه کوچکند ونه کم، پشت درهای بسته ایستاده اند به انتظار، در حالی که عده ای دیگر با لابی، رابطه، دسته های اسکناس و گاهی کرشمه و ناز از درهای دیگری وارد می شوند.



کاش سینما به زبان می آمد، آنگاه که خانه اش ویران شد، آنگاه که به بانوان نجیبش (...) گفتند، آنگاه که (...)، آنگاه که (...)، آنگاه که...

و حال این آتش روشن شده و نزاع های از پیش تعیین شده را به نام من رقم زدند و چه کسی بهتر از من!!!

و کو خانه تا طبق نظر برخی دوستان معضلات مربوط به هنر را در آن حل و فصل کنیم تا رسانه ای نشود.

و آخرین کلام

برای تو ای ایران، ای مرز پر گهر، ای خاکت سر چشمه هنر، همیشه ایستاده ام در کنار تمامی هنرمندان و فرهیختگان کشورم به هر قیمتی، حتی به قیمت آب شدنم.


ویدیو مرتبط :
علی صالحی در برنامه زنده دعوت از پرستو صالحی خواستگاری کرد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات پرستو صالحی درباره ساخت سرود باشگاه استقلال



 

توضیحات پرستو صالحی درباره ساخت سرود باشگاه استقلال

 

پرستو صالحی به اتفاقات رخ داده درباره دعوت به همکاری فردی که خود را نماینده باشگاه استقلال نامیده بود واکنش نشان داد.

به گزارش جام نیوز به نقل از اوج نیوز، وی در متنی ماجرا را توضیح داده است:

چندی پیش جوانکی جویای نام و ناآشنا با عرصه فوتبال و هنر هفتم، به نام سیاوش خواهانی، پیرو ساخت سرود و موزیک ویدیو برای باشگاه استقلال با من تماس گرفت و من به ایشان عرض کردم که باید کار را بشنوم تا برای حضور یا دکلمه بخشی از ترانه آن تصمیم بگیرم. بماند که ایشان به حضور بزرگان هنر همچون خانم نیکی کریمی و آقایان نیما شاهرخ شاهی، امیر جعفری، احسان خواجه امیری و ... اشاره کردند که هیچ کدام صحت نداشت.

کار را شنیدم (جسارت به دوستان بازیگر و خواننده خودم که در این کار حضور داشته اند نباشند) شعر، موسیقی وتنظیم آن را نپسندیدم چون کار ریتمیک بود و شعر فاقد محتوا و در کل دور از شان باشگاه همیشه محبوب من استقلال بود.

ایشان با پیشنهاد رقم های بالا سعی کردند مرا متقاعد کنند و من در پاسخ ایشان گفتم عشق به استقلال را که برای من همواره با نام اسطوره فوتبال کشورم، ناصرخان حجازی همراه است، با پول نمی توان خرید.

گذشت و ایشان چندی پیش دوباره تماس گرفتند، این بار با پیشنهاد کارهای جدید با ترانه های متفاوت و البته با رقم پیشنهادی 25 میلیون تومان برای هفت ترانه و موزیک ویدئو. این مبلغ رقم قابل ملاحظه ای برای این حجم کار و برای من نبوده و نیست که البته باز بعدا مشخص شد که باشگاه استقلال اصلا در جریان ارقام پیشنهادی ایشان نبوده است.

با وجود این بنده قبول کردم و کار به مرحله جدی تری رسید. دست بر قضا گفتگوی ما در حضور جناب آقای نظری جویباری و کاپیتان اسبق تیم استقلال، آقای محمود فکری صورت گرفت و آنجا بود که فهمیدیم ای دل غافل، ایشان مجوز تولید و ساخت موزیک ویدئو و استفاده از حضور بازیگران در این کار را ندارند و حتی در جریان لزوم وجود مجوز نیستند (طفلک جوانک خیال پرداز در توهم به سر می برد و هیچ اطلاعی از ساخت و تولید کارهای هنری نداشت.)

این کل ماجرا بود، حالا، کاری که اصلا مجوز ندارد، چه رقمی، چه پولی؟!

گله مندم از باشگاه محبوبم که چرا هر نابلدی را به حریم خود راه می دهد تا بتوانند با استفاده از نام مقدس باشگاه استقلال خودنمایی کنند و با حاشیه سازی به فریب اذهان عمومی بپردازند هر چند این روزها عرصه هنر و ورزش پر است از نام های نا آشنا و غیر متخصص.

مردم ورزش دوست کشورم خوب می دانند که من عاشقانه تیم استقلال را دوست داشته و دارم و باز تاکید می کنم به حرمت نام اسطوره فوتبال کشورم، ناصرخان حجازی هیچ کار مغایر با شان نام و ارزش های باشگاه استقلال انجام نخواهم داد. با آرزوی روزی که عرصه فرهنگی هنری. ورزش این کشور به دست متخصصین این امر اداره شود.