اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدیده کسوف در نقاط مختلف دنیا /عکس


میلیون‌ها نفر از مردم دنیا از پارکی نزدیک "آلبوکوئرک" در ایالت نیومکزیکو گرفته تا کوه فیجی در ژاپن و سواحل کالیفرنیا شاهد پدیده کسوف یا خورشید گرفتگی بودند.

فارس: میلیون‌ها نفر از مردم دنیا از پارکی نزدیک "آلبوکوئرک" در ایالت نیومکزیکو گرفته تا کوه فیجی در ژاپن و سواحل کالیفرنیا شاهد پدیده کسوف یا خورشید گرفتگی بودند.این پدیده نادر اوایل روز دوشنبه در آسیا قابل رویت بود و پیش از آن نیز در بخش‌هایی از ایالات متحده در اواخر روز یکشنبه دیده شد.

کسوف وقتی رخ می‌دهد که سایهٔ ماه بر بخشی از زمین بیافتد و در نتیجه از دید قسمت‌هایی از کرهٔ زمین، قرص ماه روی قسمتی از قرص خورشید را بپوشاند. این پدیده هر 35 سال و در مناطق مداری هر 37 سال یکبار روی میدهد و هر فرد در طول عمر خود در ناحیه خود می‌تواند تا 2 بار آن را ببیند. این پدیده هنگامی رخ می‌دهد که زمین و ماه و خورشید به ترتیب در یک خط راست یا تقریباً در یک خط راست قرار بگیرند و این شرایط تنها در زمان ماه نو ممکن است برقرار گردد.گرفتگی کامل خورشید را باید یکی از منظره‌های بسیار زیبا و در عین حال ترسناک طبیعت دانست.



کسوف در ژاپن

لحظات مختلف کسوف

دیدن کسوف در آسیا

شیر دریایی در حال رصد کسوف



ویدیو مرتبط :
ببینید فلامینگوها به کسوف(خورشیدگرفتگی) چه عکس العملی نشان می دهند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی روزمره مردم در نقاط مختلف دنیا+عکس


این مجموعه عکس لحظاتی از زندگی روزمره مردم را در بعضی قسمت های جهان به تصویر می کشد.