اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدیده های جالب از سراسر جهان



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

پدیده های جالب از سراسر جهان

 پدیده های جالب و گاه عجیب بی شماری در جهان وجود دارند که با کشف هر کدام از آنها بخش دیگری از عظمت خالق یکتا نمایان می شود.

میمون طلایی، عجیب ترین دریاچه جهان، سواحل سبز باباکولیا، بزرگترین دهانه آتشفشان جهان، توت فرنگی سفید، مه رنگین کمانی، گیاه ولوتچیا میرابیلیس، شیطان تاسمانی و کوه رورایما ازجمله این پدیده ها هستند.

** میمون طلایی

این گونه از میمون ها در کوه های آتشفشانی ورنگا در مرکز آفریقا یافت می شوند که مناطق مرتفع سنگی را برای زندگی برمی گزینند.

** جزایر باهاما

این تصویری از جزایر باهاما است که از فضا گرفته شده است و در آن نفوذ آب در جزایر باهاما مانند رگ هایی است که گویی زمین را تغذیه می کنند.

** عجیب ترین دریاچه جهان

دریاچه آتشفشانی تال به عنوان عجیب ترین دریاچه جهان شناخته شده است که در وسط آن دریاچه کوچک دیگری قرار دارد. این دریاچه در جزیره لیوزن فیلیپین قرار دارد.

** سواحل سبز باباکولیا

سواحل سبز باباکولیا در یونان یکی از سواحل سبز جهان است و رنگ سبز ماسه های این ساحل به خاطر آتشفشانی بودن این منطقه است.

** بزرگترین دهانه آتشفشان جهان

حفره آتشفشانی نیراکنگو در کشور آفریقایی کنگو بزرگترین دهانه آتشفشان جهان به شمار می آید که در آن 282 میلیون مترمکعب مواد آتشفشانی وجود دارد، ارتفاع لبه این دهانه به 11380 پا از روی زمین و عمق آن به 1300 پا می رسد.

** توت فرنگی سفید

این میوه به شکل توت فرنگی است ولی در واقع نوع نادری از میوه با طعم آناناس است که در آمریکای جنوبی کشف شده است. این میوه در معرض انقراض قرار داشت اما هلندی ها با کاشت گلخانه ای آن را از انقراض نجات دادند.

** مه رنگین کمانی

این پدیده نادر تنها بر بلندای کوه اورست قابل مشاهده است که از بازتاب انعکاس نور روی بلورهای برف و آب موجود در فضا به وجود می آید. این پدیده چنان نادر است که حتی اهالی بومی منطقه نیز به ندرت می توانند آن را مشاهده کنند.

** گیاه ولوتچیا میرابیلیس

این گیاه از جمله گیاهان بیابانی جنوب غربی آفریقاست که بسیار آرام و کند می روید و بین 400 تا 1500 سال عمر می کند. این گیاه متشکل از دو برگ و ریشه است. برگ های این درخت بسیار ضخیم و بزرگ هستند که طول آنها به 2 متر و عرض آنها به 8 متر می رسد.

** شیطان تاسمانی

جانوری لاشه خوار است که تنها در جزیره تاسمانی استرالیا زندگی می کند و بزرگترین جانور لاشه خوار جهان به شمار می رود. رنگ آن سیاه با خط های سفید روی پوست است.

این حیوان 8 سال عمر و به تنهایی زندگی می کند. این نام به جهت خوی بسیار تند و وحشیگری به او اطلاق شده که در مقایسه با حجم و اندازه این حیوان در هیچ جانور دیگری مشاهده نشده است.

** کوه رورایما

کوه رورایما در ونزوئلا یکی از مناطق دیدنی جهان است و دلیل آن شکل کوه است که به یک میز شبیه است. طول این کوه 400 متر از چهار طرف است و تنها راه بالا رفتن از این کوه وجود شیبی طبیعی به شکل پله است. آسمان بر بلندای این کوه هر روز می بارد و موجب می شود از تمام اطراف آن آبشارهایی روان شود که از جمله بلندترین آبشارهای جهان به شمار می آیند./ایرنا


ویدیو مرتبط :
پدیده فوتبال جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسی جالب از قهرمان تقلب جهان