اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پخش زنده‌ ویدیوهای 360 در یوتیوب


یوتیوب امکان پخش زنده‌ی ویدیوهای 360 درجه را به وجود آورد.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: سایت یوتیوب امکان پخش زنده‌ی ویدیوهای 360 را در اختیار کاربران قرار داد و بزودی افراد مختلف می‌توانند برنامه‌‌های زنده‌ای که با این قابلیت پخش می‌شوند را مشاهده کنند.

امکان پخش زنده‌ ویدیوهای 360 در یوتیوب

اولین پخش زنده‌ی ویدیوهای 360 درجه در سایت یوتیوب مربوط به برنامه‌ی Coachella 2016 می‌شود. این فستیوال شش سال است که به شکل رایگان روی سایت یوتیوب پخش می‌شود و امسال به شکل 360 درجه به نمایش در می‌آید.

یوتیوب درباره‌ی این موضوع گفت:” بعد از اینکه سال‌ها فستیوال Coachella را به شکل زنده برای کاربران پخش کردیم، امسال این برنامه را به صورت 360 درجه پخش می‌کنیم تا افرادی که نمی‌توانند در این مراسم شرکت کنند به شکل مجازی در آن حضور داشته باشند.”

در کنار اضافه شدن این قابلیت، سیستم صدای پخش ویدیو هم تغییر کرده است. این قابلیت باعث می‌شود که کاربران متوجه عمق صدا از جهت‌های مختلف بشوند. با این ویژگی فاصله‌ی صدا هم برای کاربران قابل تشخیص می‌شود. یوتیوب برای اینکه بتواند چنین حالت صدایی را به ویدیوها اضافه کند با شرکت‌هایی مانند VideoStitch و Two Big Ears همکاری کرده و این شرکت‌ها برنامه‌هایی تولید کرده‌اند که بتوانند ویدیوهای 360 درجه را با این تکنولوژی صوتی پخش کنند.

سایت یوتیوب در بهار سال 2015 امکان پخش ویدیوهای 360 را در سایت خودش قرار داد. البته این ویژگی به شکل محدود در اختیار کاربران قرار گرفته و در آینده افراد بیشتری می‌توانند از آن استفاده کنند.

ویدیوهای 360 درجه‌ی سایت یوتیوب را می‌توان با Google Cardboard مشاهده کرد.


ویدیو مرتبط :
‫دانلود ویدیوهای یوتیوب از طریق تلگرام‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از مسابقه‌ای که پخش زنده نشد


تیم فوتبال پرسپولیس در حالی عصر دیروز برابر سایپا یک بر صفر شکست خورد که هیچ دوربین تلویزیونی تصاویر این بازی را ثبت نکرد.