اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاپ به «مسجد الاقصی» رفت


پاپ رهبر مذهبی کاتولیک ها در ادامه سفر خود به فلسطین اشغالی، امروز (دوشنبه) از مسجد الاقصی در بیت المقدس دیدار کرد. خبرگزاری ایرنا: پاپ رهبر مذهبی کاتولیک ها در ادامه سفر خود به فلسطین اشغالی، امروز (دوشنبه) از مسجد الاقصی در بیت المقدس دیدار کرد.


شبکه الجزیره روز دوشنبه گزارش داد: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک ها در سومین روز از سفر خاورمیانه ای خود در مسجد الاقصی حضور یافت.

پاپ که سفر خود به منطقه خاورمیانه را روز شنبه با دیدار از اردن و گفت وگو با پادشاه این کشور آغاز کرده بود، روز گذشته وارد بیت لحم ˈزادگاه حضرت مسیح (ع)ˈ شد و مراسم عشای ربانی را برای مسیحیان در کلیسای ˈمهدˈ برگزار کرد.

وی همچنین پس از دیدار با ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، عازم تل آویو شد.

پاپ روز سوم سفر خود به خاورمیانه را با حضور در بیت المقدس آغاز و در جریان بازدید از مسجد الاقصی با شیخ ˈمحمد حسینˈ مفتی بیت المقدس و گروهی از شخصیت های مذهبی فلسطینی ساکن این شهر ملاقات کرد.

خبرنگار الجزیره در بیت المقدس گفت: پاپ در دیدار با شخصیت های فلسطینی از مشکلات و رنج های روزمره فلسطینی ها مخصوصا فلسطینی های مسلمان و محرومیت دائمی آنها از آزادی عبادت و محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی آگاه می شود.

یکی از رهبران مذهبی فلسطینی در ملاقات با پاپ ادعاهای مقام های رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی عبادت برای پیروان همه ادیان آسمانی در بیت المقدس و در سرزمین های اشغالی 1948 را تکذیب و شواهد محدودیت و محرومیت حضور مسلمانان فلسطینی در مسجد الاقصی را برای او بیان کرد.

قرار است پاپ از دیوار ˈالبراقˈ در مسجد الاقصی که یهودیان آن را ˈدیوار ندبهˈ می نامند و برای آنها مکانی مقدس است نیز دیدن کند.

یکی از برنامه های جنجال بر انگیز پاپ در فلسطین اشغالی، حضور در کوه ˈهرتزلˈ و نثار تاج گل بر قبر پایه گذار جنبش صهیونیسم است.

این اقدام پاپ امری بی سابقه در جریان سفر چند پاپ گذشته به بیت المقدس محسوب می شود.

گرچه مقام های ر‍ژیم صهیونیستی از بازدید پاپ از قبر هرتزل استقبال می کنند، اما هیچ یک از پاپ های گذشته چنین اقدامی را انجام نداده اند. محافل صهیونیست این اقدام پاپ فرانسیس را ˈتغییر تاریخی در مواضع واتیکان نسبت به جنبش صهیونیسم ˈ تلقی کرده اند.

واتیکان تاکنون از به رسمیت شناختن جنبش صهیونیسم که رژیم جعلی اسراییل را به وجود آورد، خودداری کرده است.

هنگامی که تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی توافق صلحی را در اواسط دهه 1990 میلادی امضا کردند، روابط واتیکان و رژیم صهیونیستی هم به تدریج بهبود یافت.

در همین حال رسانه ها اعلام کردند که پاپ روز گذشته در جریان حضور در شهر بیت لحم و هنگام عزیمت به کلیسای مهد، سوار بر خودروی روباز و عبور از بین مردم استقبال کننده به محض رسیدن به دیوار نژادپرستانه ای که صهیونیست ها در کرانه غربی احداث کرده و بخش وسیعی از اراضی متعلق به فلسطینی ها را غصب کرده اند، از خودرو پیاده شد و در برابر دیوار ایستاد و با نگاهی دقیق به آن از عمق ستمی که اشغالگران در حق فلسطینی ها روا داشته اند، آگاه شد.

این اقدام پاپ نارضایتی تل آویو را به دنبال داشت، زیرا اقدام پاپ اساسا جزو برنامه های سفر او نبود.

به گزارش الجزیره ، پاپ از رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و رییس رژیم صهیونیستی برای حضور در نشستی در واتیکان دعوت کرده است .


ویدیو مرتبط :
نماز تراویح مسجد الاقصی l صلاه تراویح فی مسجد الاقصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه حماس درباره دفاع از مسجد الاقصی



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم صهیونیستی

 

اخبار بین الملل - بیانیه حماس درباره دفاع از مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی و یهودیان افراطی را از ادامه حملات به مسجد الاقصی برحذر داشت.

به گزارش ایسنا،  در بیانیه‌ای تاکید کرد که یورش‌های مکرر صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی بی‌حرمتی آشکار به این مکان مقدس به شمار می‌رود و عواطف و احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار می‌کند.

این جنبش در ادامه بیانیه خود افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی با حمایت صریح آمریکا و در پرتو سکوت جامعه بین‌الملل در مقابل خشم و خیزش فلسطینیان که جانانه از مسجد الاقصی دفاع خواهند کرد و به مقابله با تجاوزات این رژیم علیه این مسجد مبارک برخواهند خواست، بی‌نتیجه می ماند و راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست هرچه زودتر شکست مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را در پاسخ به حملات و یورش های مکرر صهیونیست های افراطی به مسجد الاقصی اعلام کند.

همچنین در ادامه این بیانیه از تمامی فلسطینیان خواسته شده به سمت مسجد الاقصی رخت بربسته و از این مسجد در برابر یورش و تعرض صهیونیست‌های افراطی و تلاش های آنان برای یهودی‌سازی این مکان مقدس دفاع کنند.

حماس همچنین امت اسلامی و عربی را به تحرک و اقدام فوری جهت دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از ثبات و پایداری حاضران در آن فراخواند.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می خواهیم برای حمایت از مسجد الاقصی و توقف تجاوزات و جنایت‌های اسرائیل علیه آن دست به تحرکاتی فوری بزنند زیرا مسجد الاقصی با خطراتی حقیقی روبروست.
اخبار بین الملل - ایسنا