اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ وزارت خارجه به خبر صدا و سیما


سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینكه محل ساختمان سفارت ایران درلیبی دو سال پیش تغییر كرده بود، از رسانه ها به ویژه رسانه ملی خواست تا نسبت به انتشار دقیق اخبار عمل كنند تا حیثیت رسانه ای آنها زیر سوال نرود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت:سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی در طول درگیری های این كشور هیچ وقت بسته نبوده است.
 
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، 'رامین مهمانپرست' صبح امروز ( شنبه ) در جمع فرماندهان و پرسنل سپاه چهارم خراسان رضوی در پاسخ به پرسشی درباره بسته بودن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی، تصریح كرد : ما جزو چند كشوری بودیم كه در شدیدترین فشارها فعالیت دیپلماتیك داشتیم.

وی در عین حال یادآور شد: البته در پی برخوردهای صورت گرفته با مردم لیبی، سفیر خود را فراخواندیم و سفارت در پائین ترین سطح به كار خود ادامه داد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینكه محل ساختمان سفارت ایران درلیبی دو سال پیش تغییر كرده بود، از رسانه ها به ویژه رسانه ملی خواست تا نسبت به انتشار دقیق اخبار عمل كنند تا حیثیت رسانه ای آنها زیر سوال نرود.

وی در جمع فرماندهان و پرسنل سپاه چهارم خراسان رضوی با تشریح وضعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران تمام طرحی های ابرقدرت ها به شكست انجامید و وقوع این انقلاب لطمه بزرگی به منافع این قدرت ها وارد كرد و برای مقابله با انقلاب و توقف آن فتنه های زیادی از جمله ایجاد اختلافات قومی و مذهبی، جنگ تحمیلی و ... را در طول 32 سال اخیر علیه ایران طراحی كردند كه با مقاومت مردم ایران فتنه ها به شكست انجامید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح كرد: مقاومت مردم ایران علیرغم همه توطئه ها و فشارها باعث شد كه مردم در كشورهای منطقه متوجه شوند می توانند مستقل باشند و در مقابل فشارها ایستادگی كنند تا به استقلال واقعی نائل شوند.

رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه تصریح كرد : علت اینكه گفته می شود بیداری اسلامی در منطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است به خاطر این است كه ایران برای كشورهای منطقه الگو می باشد.

بیداری اسلامی طرح آمریكا و قدرت های بزرگ نیست
مهمانپرست به تحلیل های مختلف درباره بیداری اسلامی اشاره كرد و گفت: برخی عنوان می كردند كه این حركت ها طراحی ‌آمریكا و قدرت های بزرگ است در حالی كه این چنین نیست.
سخنگوی وزارت خارجه كشورمان ساقط كردن 'حسنی مبارك' دیكتاتور مصر را جزو طراحی های آمریكا ندانست و افزود: مصر بزرگ ترین متحد رژیم صهیونیستی در منطقه بود و نه تنها در جبهه مقاومت قرار نداشت بلكه سیستم حكومتی مصر برای محدود كردن مقاومت و محاصره غزه و فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نمی كرد.

وی با بیان اینكه ساقط شدن مبارك همه معادلات را به هم زد، اظهار داشت: پس از آن آمریكایی ها و رژیم صهیونیستی طراحی هایی را صورت دادند تا كشورهای حامی مقاومت شامل ایران، سوریه و الجزایر را مورد هدف قرار دهند.

مهمانپرست با بیان اینكه ، طراحی های آنها در ایران جواب نداد، خاطر نشان كرد: طراحی هایی نیز در برخی شهرهای الجزایر صورت گرفت كه عایدی حاصل نشد و در نهایت بر سوریه متمركز شدند چرا كه اگر سوریه دچار مشكل شود می تواند راه فراری برای رژیم صهیونیستی از اوضاع كنونی فراهم كند.

وی با بیان اینكه آمریكا و رژیم صهیونیستی در تلاشند تا حركت مردمی در منطقه را كند كنند، اظهار داشت: وضعیت آمریكایی ها و حامیان آنها نسبت به 32 سال پیش ضعیف تر شده و آنها با مشكلات و بحران های زیادی رو به رو شده اند.

رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزا رت خارجه با یادآوری اینكه سیاست خارجی آمریكا در منطقه ما با سردرگمی مواجه شده است، گفت: باید افكار عمومی دنیا را نسبت به طراحی های ‌آمریكا و صهیونیست ها آگاه كنیم.

مهمان پرست در ادامه سخنان خود به تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه هر چه بیشتر به دیپلماسی عمومی اشاره كرد و افزود: نقطه اوج حركت امام ( ره ) دیپلماسی عمومی و مخاطب قرار دادن مردم و مطلع كردن آنها از وضعیت دنیا بود و الان نقطه قوت مقام معظم رهبری در این است كه ایشان در اذهان، افكار و قلوب مردم نفوذ و محبوبیت دارند.

بهترین كار برای آمریكایی ها ترك كردن منطقه است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات مقامات آمریكایی پس از وقوع حركت های مردمی در منطقه مبنی بر اینكه سیاست ما حمایت از مطالبات مردم است، خاطرنشان كرد : آمریكایی ها خودشان این رژیم های فاسد را در منطقه بر سر كار آوردند و اگر می خواهند از مطالبات مردم حمایت كنند بهترین كار این است كه منطقه را ترك كنند و دست از اشغالگری و حمایت از رژیم صهیونیستی بردارند.

سخنگوی وزارت خارجه به استفاده ابزاری غرب و در راس آن آمریكا از واژه هایی چون حقوق بشر و دموكراسی اشاره كرد و افزود:رفتار آمریكا و غرب در این زمینه اصل این واژه ها را زیر سوال برده است.

پیگری سرنوشت امام موسی صدر در دستور كار قرار دارد
وی درباره سرنوشت امام موسی صدر و پیگیری های وزارت خارجه با بیان اینكه اطلاعات جدیدی در این زمینه در دست نیست، تصریح كرد: وزارت امور خارجه این موضوع رادر دستور كار دارد.

مهمان پرست در پایان سخنان خود با اشاره به توطئه های دشمنان علیه كشور، خاطر نشان كرد: تنها عاملی كه باعث خنثی كردن توطئه های دشمنان می شود پیروی محض از مقام معظم رهبری است.

منبع: ایرنا




ویدیو مرتبط :
پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به زیاده خواهی های آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ وزارت خارجه به خبر دستگیری ۲ نظامی ایران در یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,دستگیری ۲ نظامی ایران در یمن

امیرعبداللهیان در ادامه خواستار توقف فوری حملات، ارسال کمک های انساندوستانه شد و افزود: گفتگوی ملی تنها راه کار ممکن در قبال یمن است.

معاون وزیر خارجه کشورمان خبر دستگیری دو نظامی ایران در عدن را نادرست توصیف کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه عربستان با تجاوز به یمن امنیت منطقه را به بازی گرفته است گفت: تهران بر امنیت، صلح و ثبات منطقه تاکید دارد.

وی همچنین در ادامه گفت که ایران هیچگونه نیروی نظامی در یمن ندارد و خبر دستگیری دو نظامی ایران در عدن را نادرست دانست.

معاون وزیر خارجه ایران از آمریکا خواست دست از سیاست دوگانه خود در منطقه بردارد.

امیرعبداللهیان افزود: عربستان روی کمک آمریکا در یمن حساب ویژه باز نکند.

وی تاکید کرد: آزادیخواهان یمنی، مردم و مسلمانان یمن، حفظ امنیت حرمین شریفین در مکه و مدینه را اولویت اصلی خود می دانند اما استمرار تجاوز به یمن موضوع دیگری است که پیامدهای اجتناب ناپذیر خود را دارد.

معاون ظریف همچنین مواضع امارات در حمایت از سیاست غلط جنگ طلبی سعودی را مایه تعجب دانست و گفت: بی تردید زمان به نفع سعودی نیست.

امیرعبداللهیان در ادامه خواستار توقف فوری حملات، ارسال کمک های انساندوستانه شد و افزود: گفتگوی ملی تنها راه کار ممکن در قبال یمن است.

این مقام ارشد وزارت خارجه ایران تاکید کرد. متاسفانه دشمنان منطقه برای تجزیه و تضعیف سعودی تلاش می کنند و تجاوز به یمن و تبعات آن نقطه اغاز این نقشه شوم است.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم