اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ به 4 پرسش درباره هواپیمای مفقود شده مالزی



اخبار,هواپیمای مفقود شده مالزی

 

اخبار بین الملل - "واشنگتن پست" مطرح کرد :

پاسخ به 4 پرسش درباره هواپیمای مفقود شده مالزی

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی کوتاه به چهار پرسشی پرداخته که در جریان تحقیقات گسترده نیروهای امداد و نجات بین المللی در مورد پرواز 370 هواپیمایی مالزی که در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد پاسخ داده شده است.

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی کوتاه به چهار پرسشی پرداخته که در جریان تحقیقات گسترده نیروهای امداد و نجات بین المللی در مورد پرواز 370 هواپیمایی مالزی که در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد پاسخ داده شده است.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "واشنگتن پست" با اشاره به ابهامات موجود در مورد هواپیمای مفقود شده مالزی به طرح یکی از پرسش ها می پردازد و در این باره می افزاید:

"ساموئل راجرز" آلمانی 20 ساله که با کوله پشتی خود به بانکوک سفر کرده و در مسیر سفرش قرار است از مالزی نیز بگذرد پرسشی را مطرح کرده است:"چرا در حالی که ارتش مالزی هواپیما را در رادار مشاهده کرده بود به سرعت در این باره گزارش نداد؟"

پاسخ به این پرسش آن است که درست است ارتش مالزی این هواپیما را در رادار مشاهده کرده بود اما دلیلی برای مظنون شدن به آن ندیده بود. این علت اصلی عدم تماس سریع آنان با مرکز کنترل هوایی بوده است. بسیاری از کارشناسان امور هوایی و دفاعی در این مورد تردید دارند. آنان بر این باورند که نیروی هوایی مالزی با بی دقتی در تشخیص هواپیما ناموفق بوده است."
 
"آلن میز" 25 ساله از آلمان فرد دیگری است که پرسشی را مطرح کرده و گفته است که "چرا ترانسپوندر هواپیما خاموش شده بود؟"

"واشنگتن پست" در این باره پاسخ داده است:"نتایج ارزیابی ها در این مورد هنوز به دقت مشخص نشده اند. اگر ثابت شود که ترانسپوندر به عمد خاموش شده احتمال وقوع انفجار در هواپیما یا حوادث دیگر مطرح می شود. واضح ترین دلیل احتمالی ای که برای این موضوع وجود دارد آن است که خلبان هواپیما می خواسته با خاموش کردن ترانسپوندر هواپیما را از معرض رصد رادارهای تجاری مخفی نگه دارد. احتمال عملکرد بد ترانسپوندر نیز برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی خلبان وجود دارد.

"ییپ رویال" 29 ساله از هنگ کنگ در فرودگاه "توکیو" این پرسش را مطرح می کند آیا غرامت لازم به خانواده قربانیان پرداخت خواهد شد؟

"روزنامه "واشنگتن پست" در این مورد پاسخ می دهد:"طبق کنوانسیون "مونترال" شرکت های هوایی موظف به پرداخت غرامت به خانواده قربانیانی هستند که یا مجروح شده و یا کشته شده اند. رقم این غرامت در حدود 175 هزار دلار است. خانواده قربانیان شکایتی را در مالزی علیه شرکت هواپیمایی آن کشور تنظیم کرده اند. در صورتی که دادگاه به نفع آنان رای خانواده ها می توانند غرامت را دریافت کنند. با این حال، عدم حضور مسافران امریکایی در پرواز بوئینگ احتمال این موضوع را که بتوان شکایتی در این مورد را در دادگاه های امریکا مطرح کرد ضعیف ساخته است."

روزنامه "واشنگتن پست" در پایان به پرسش مطرح شده از سوی یکی از کارکنان وزارت خزانه داری امریکا در کانتیکت اشاره می کند.

او این پرسش را مطرح می نماید که چرا پرواز مالزی فاقد "جی پی اس" بود؟ و در این باره پاسخ می دهد:

"ردیابی از هواپیماها از طریق رادارها و به گونه ای بسیار حساس صورت می گیرد. چه پروازها تجاری باشند چه نظامی. با این حال برخی از هواپیماها مجهز به سیستم "جی پی اس" سیستم تعیین موقعیت جهانی) هستند که به شناسایی آن ها از طریق ناوهای دریایی کمک می کند اما از طریق زمینی امکان ردیابی آن ها وجود ندارد. از زمان مفقود شدن پرواز 370 مالزی بسیاری پرسش هایی را در مورد سیستم "جی پی اس" مطرح کرده اند و معتقدند اگر این سیستم در هواپیما به روز شده بود این حادثه روی نمی داد. با این حال تغییرات و هماهنگی ها در این باره در مورد هواپیمای مفقود شده هنوز هم مورد بحث و بررسی است."

اخبار بین الملل - تدبیر


ویدیو مرتبط :
پرسش مهر 97 رایگان بهترین پاسخ پرسش مهر 1397-98 رییس جمهور پرسش مهر 19

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای مفقود شده مالزی با 239 سرنشین در آبهای ویتنام سقوط کرده است




اخبار حوادث - هواپیمای مفقود شده مالزی با 239 سرنشین در آبهای ویتنام سقوط کرده است

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد هواپیمای مالزیایی که ناپدید شده سقوط کرده است.

به گزارش   انتخاب به نقل از این شبکه، مقامات نیروی دریایی ویتنام اعلام کردند هواپیمای مسافربری ویتنام که از ویتنام عازم چین بود و ساعتی پیش ناپدید شده بود در دریا سقوط کرده است. محل سقوط این هواپیمای مسافربری نزدیک جزیره تائو چو در ویتنام بوده است. اکثر مسافران این هواپیما چینی بودند.

پیش از این شرکت خطوط هوایی مالزی در بیانیه ای اعلام کرد ارتباط با هواپیمای شماره « ام اچ 370 » که از نوع بوئینگ «777-200 » بود و روز جمعه، ساعت دوازده و 21 دقیقه به وقت محلی از «کوالالامپور» پایتخت این کشور به پرواز درآمد و انتظار می رفت ساعت 18 و 30 دقیقه همان روز در «پکن» به زمین بنشیند، قطع شده است.

این هواپیمای مسافربری با 239 سرنشین از جمله 227 مسافر که از کوالالامپور به پکن درحال حرکت بود که سحرگاه روز شنبه در حریم هوایی ویتنام ناپدید شد.

براساس این گزارش، این هواپیما شامل 227 مسافر و 12 خدمه بوده است. مقامات مالزیایی تابعیت مسافرین هواپیمای بوئینگ 777 را که در حین پرواز از کوالالامپور به پکن ارتباط خود را با برج‌های مراقبت گم کرده است، منتشر کردند.

در این هواپیما که با 12 خدمه دارای 227 سرنشین بود، 153 چینی، 13 مالزیایی، 12 اندونزیایی، 7 استرالیایی، 3 فرانسوی،‌ 4 آمریکایی، 2 نیوزیلندی، 2 تبعه کانادا و 1 روسی، 1 ایتالیای، 1 تایوانی، 1 هلندی و 1 اتریشی  حضور داشتند.

 

اخبار,اخبار حوادث,سقوط  هواپیمای مالزی

  اخبار حوادث - انتخاب