اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ایران به بیانیه اجلاس خلیج فارس


سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه صد و سی و سومین اجلاس وزاری خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران دانست

پایگاه اطلاع رسانی دولت: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه صد و سی و سومین اجلاس وزاری خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران دانست و تاکید کرد تکرار ادعاهای بی اساس، تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است.

مرضیه افخم در واکنش به بیانیه صد و سی و سومین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در دوحه، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران روابط مودت‌آمیز با همسایگان مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل را در اولویت سیاست‌های خود قرار داده و برای گسترش و تعمیق مناسبات دوستانه، هیچگونه محدودیتی قایل نیست و از تعامل سازنده و همکاری‌های گسترده و همه جانبه استقبال می‌کند.


ویدیو مرتبط :
پاسخ قاطع شاه ایران به خبرنگارایران درمورد خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به بیانیه اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بیانیه اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس


اخبارسیاست خارجی -  در واکنش به بیانیه اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس
 افخم :جزایر سه‌گانه ایرانی بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین ایران/تکرار ادعاهای بی‌اساس تاثیری بر حقایقی تاریخی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی ناپذیر سرزمین ایران خواند و تصریح کرد: تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است.

به گزارش فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سی و چهارمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مناسبات خوب با همسایگان را در اولویت قرار داده است و سیاست ثابت و اصولی ایران در قبال کشورهای همسایه بر مبنای گسترش و تعمیق روابط دوستانه، حسن همجواری،

 

عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل پایه ریزی شده و دولت جدید ایران نیز بر برداشتن گام‌های عملی و محکم بر این اساس کاملاً مصمم است.

افخم تاکید کرد: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بخش جدایی ناپذیر سرزمین ایران است و تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است.

وی افزود: تمامی تدابیر و اقدامات صورت گرفته در جزایر سه گانه مطابق با حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس گفت: ایران برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های مبتنی بر دوستی و برادری با کشورهای حوزه خلیج فارس هیچگونه محدودیتی قائل نیست و از تعامل سازنده و همکاری‌های فراگیر و گسترده استقبال می‌کند.
اخبار سیاست خارجی - فارس